אמש, בשעה טובה, התוודענו לזוג הרביעי של "חתונה ממבט ראשון", קטיה אברבוך וליאור אורן, שנפגשו מתחת לחופה. סופסוף נראה כי הפסיכולוגים של התוכנית עשו עבודה טובה של מאצ'ינג מוצלח. שניהם אנשי קריירה רציניים בעלי סטטוס מרשים, הוא מהנדס בהייטק והיא רופאה בסורוקה. שניהם אינטילינגטים, ממשפחות טובות וחמות, מסורים לאחיינים שלהם, נראים טוב ומושכים ובשלים למערכת יחסים רצינית. על פניו שידוך שיש לו סיכוי טוב להצליח, ומכאן זה לגמרי תלוי בזוג עצמו.

להבדיל מזוגות אחרים, הנה דוגמה לשידוך מוצלח של הפסיכולוגים שהפעם לא ניסו להתעלל בזוגות או לגרום למבוכה וחוסר ביטחון לאחד הצדדים, כפי שעשו עם רינת כץ ודניאל אשד כששידכו לה בדיוק את כל מה שהיא לא אוהבת בגבר. כעת רינת ודניאל יושבים להם בירח דבש, מורטים שערות וחורקים שיניים, מנסים בכוח להתאמץ כדי שזה יצליח, רק כדי לספק את הצופים וההפקה, אבל סופרים בלב את הדקות שהצילומים לתוכנית כבר ייגמרו ויישארו כזיכרון עבר מודחק.  

גם השידוך של מעיין דורי ובן אביבי שהתחיל בזרימה טובה, גילה סדק גדול, כשבן חשף בפניה במהלך הירח דבש כי היא לא האישה שהוא היה מתחיל איתה ברחוב. הגילוי המסעיר והאותנטיות הלא הכרחית של בן, הכניסה את מעיין כבר מתחילת הקשר לעמדת נחיתות מולו, ותערער את ביטחונה בהמשך, מה שיפגע בסיכויי הקשר להצליח. 

רינת ודניאל, חתונה ממבט ראשון (צילום: צילום מסך קשת 12)
רינת ודניאל, חתונה ממבט ראשון (צילום: צילום מסך קשת 12)

נחזור לזוג החדש שעל פניו נראה מאוד מתאים. קטיה צעדה לחופה, והעיניים של ליאור ברקו מאושר, הוא זרק לאוויר "וואוו" אחד גדול, שסיכם בדיוק את תחושות השמחה והסיפוק על הבחירה שעשו עבורו. היא לעומתו נותרה לא ברורה, לא פתורה, מעט קפואה, מעט משוחררת, מעט צחקנית מדי, מעט רצינית מדי, לא מתרגשת, כן מתרגשת. קשה היה לקרוא את תנועות גופה והמימיקות שעל פניה, האם היא בלחץ מכל המעמד המרגש והמביך כאחד כמו כל כלה ביום חתונתה, או שהיא לא מרוצה מבחירת החתן. קטיה מאוד מבלבלת בעיקר כי היא הצליחה לשמור על טון דיבור מאד יציב, רציני ואחיד שלא כ"כ תואם את המראה העדין שלה.

אני לא יכולה גם שלא להתעכב על הדמיון הרב ביניהם לבין זוג כוכבי העונה השלישית, הגר משה וניר פור, ולא בגלל ששתי הכלות רופאות. כי נראה שקטיה אברבוך לא תהיה כלה קלה במיוחד, בדומה להגר משה, ואילו ליאור יהיה הצד המכיל והסופג בדומה לתפקיד שמילא ניר פור בזוגיות שלו עם הגר משה.

האם הם יצליחו להתאהב? האם הם יהפכו להיות הצלחה גדולה גם מחוץ לצילומי התוכנית כמו הגר וניר שהפכו לזוג הראשון של הריאליטי שנשבע אמונים גם בחיים האמיתיים? הייתי רוצה לכתוב שאת זה נדע ככל שהפרקים יתקדמו, אבל אין לדעת מה אמת ומה שקר בחתונה ממבט ראשון. האם מה שהזוגות באמת מרגישים ואומרים מובא לנו על המסך או שזה מכלול רגשות מעורבבים עם משחק מול המצלמות? כמה היינו נותנים בשביל לקרוא מה מתחולל במחשבותיהם באמת. אז אנחנו יושבים וצופים בעונה שלמה, מבלי לדעת מה כל אחד מהצדדים באמת מרגיש. האם הוא מחמיא לבן זוג לטובת המצלמות או שזה באמת מה שהוא מרגיש? האם הוא מנשק כי הוא רוצה לנשק או כי זה מצטלם מצוין בפריים טיים?

אז כל מה שנותר לנו זה לחכות לסוף העונה, אז יחשפו איפה כל אחד מהמתמודדים נמצא כיום.