המלצות כחול לבן: עוד שבוע עבר לו בעצלתיים ובקור לא נורמלי, והנה הגענו שוב לסוף השבוע. אז קמתי במצב רוח פטריוטי, לבשתי כחול לבן, והחלטתי להקדיש את הטור השבוע לסדרות הישראליות שעשו זאת בעולם והגיעו לבמה המכובדת של נטפליקס. ספיישל הכי ישראלי, התחלנו. 

נטפליקס (צילום:  אוליבייר דולירי gettyimage)
נטפליקס (צילום: אוליבייר דולירי gettyimage)

פגע וברח - Hit and Run

חייו של שגב אזולאי (ליאור רז), מדריך טיולים, מתהפכים כשאשתו דניאל נהרגת בתאונת פגע וברח מסתורית בתל אביב. כדי לגלות את האמת, טס שגב הוא טס לניו יורק, ושם הוא מבין שרעייתו שאיבד קשורה ל-CIA וממש לא נהרגה במקרה או כתוצאה מנהיגה חסרת אחריות. 

זה בדיוק הרגע שעברו, לפני שהתחיל לטייל, פוגש אותו שוב. שירותו בחוליית חיסול ישראלית הופך לרלוונטי אחרי שנים, וחבריו מפעם ינסו לעזור במהלך תעלומת הרצח הבלתי צפויה. 

הסדרה אמנם ירדה אחרי עונה אחת משיקולי תקציב, אבל זה רק כי אנחנו, הישראלים, עושים הכל בגדול ובלי עיגולי פינות. בקיצור, יוצרי פאודה ליאור רז ואבי יששכרוף עשו זאת שוב, והשאירו טעם של עוד. מומלץ בחום, מותח ולא צפוי, ובעיקר כיף לראות את רז בעוד תפקיד טלוויזיוני מטורף לצד חברינו האמריקאים מעבר לים. 

ליאור רז וגל תורן, מתוך ''Hit and Run'', נטפליקס (צילום: באדיבות נטפליקס)
ליאור רז וגל תורן, מתוך ''Hit and Run'', נטפליקס (צילום: באדיבות נטפליקס)

פאודה - Fauda

מה אומר ומה אגיד. פאודה היא ללא ספק הסדרה היחידה שהושיבה אותי מול המסך למספר שעות רצוף שמביך לשתף, ועדיין לא שבעתי ממנה. אז בקיצור ובלי ספוילרים - דרמת פעולה תוצרת הארץ שעושה חיל בנטפליקס, ומפגישה אותנו עם סיפורו של דורון קביליו (ליאור רז), מפקד צוות מסתערבים של השב"כ שמנסה בכל עונה מחדש להיגמל מההתמכרות שלו לסכנה. 

ודאי ניחשתם - הוא לא מצליח לעשות זאת, ומצטרף לחבריו לחיסול בכירי חמאס המאיימים על ישראל. למרות שזה נשמע ככה, ממש לא מדובר באקשן נטו. תוכלו לצפות גם במחירים הנפשיים של המלחמות, ברומנים סודיים, במאבקי כוח ובחברות אמיצה. ומה שכל כך מעניין בסדרה הזו, הוא שרואים את כל זה בשני הצדדים. אם לא צפיתם בשלוש העונות עדיין, אתם תודו לי, ואם צפיתם - זה מעניין גם בפעם השנייה. 

ליאור רז בפאודה (צילום: באדיבות yes,נטי לוי)
ליאור רז בפאודה (צילום: באדיבות yes,נטי לוי)

בלקספייס - Blackspace

הגיע הזמן לעוד קצת גאווה ישראלית. דרמת הפשע הישראלית התחילה בכלל בערוץ רשת 13 ועלתה לשידור ב-2020, אך קצת יותר משנה אחרי היא כבר הגיעה לנטפליקס וזכתה לתשואות. 

ניגש לעניינים. היה זה עוד יום בתיכון 'מורשת רבין' בראשון לציון. בדיוק בזמן טקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל קרה הסיוט של כל הורה - וארבעה רעולי פנים עם מסכות של חדי קרן ירו למוות בארבעה תלמידים. בהמשך יתברר, שהיורים הם גם תלמידים באותו בית הספר. 

רמי (גורי אלפי), חוקר משטרה מיומן שלמד בתיכון שהותיר בו משקעים, חוזר לשם ומנסה להבין מי עומד מאחורי הטבח הנורא. ובגלל שרוב הנוער צמוד למסכים רוב שעות היממה, פרטים על זהות היורים מתגלים ברשת חברתית אפלה במיוחד, הקרויה 'בלקספייס'. 

הסדרה עושה ללא ספק איזה כיווץ בלב, כי אירועים כאלה קורים על אמת בארצות הברית, וקשה לעכל שזה מתנהל כאן ברחוב הסמוך. הקושי הזה להכיל את מה שקורה הוא הקסם של הסדרה - הכל אמיתי וכואב, אבל גם מעניין ועושה חשק להמשיך. חוץ מאלפי הנפלא תפגשו קאסט מעניין למדי כמו שי אביבי, אסי לוי, גילי איצקוביץ' ועוד רבים וטובים. פליי בלי שום היסוס. 

בלקספייס (צילום: יחצ)
בלקספייס (צילום: יחצ)

אזהרת מסע - The Girl from Oslo 

אמנם המלצתי על המותחן הזה רק בשבוע שעבר, אבל אם כבר בכחול לבן עסקינן, שווה להזכיר עוד שיתוף פעולה מעניין בינינו לחברינו בחו"ל, הפעם נורווגיה. ונפתח בחידה: מה אומרים לכל מי שמתכנן לשים את הראש על דיונה בסיני? תשובה נכונה, "שמעתי שיש אזהרת מסע בגלל דאעש". 

אז כך בדיוק נפתח הסיפור של 'אזהרת מסע', שהצליחה להפוך לאחת הנצפות בעולם בשבועות ספורים. נדב החליט שהגיעה העת לבטן גב, והוא לוקח לסיני את אחותו ותיירת נורווגית. בלי שום התראה מוקדמת תחזיות האימים צדקו, והשלושה נחטפו על ידי דאעש. 

לא אפליג בתיאורים כי אתם חייבים להמשיך בעצמכם, אבל אם כבר הייתם בסיני וגם אם לא - תתכוננו למשבר דיפלומטי סבוך ומרתק, שיותיר אתכם עם נשימה עצורה. ונסיים בברכת אל אל ישראל, מי ייתן וארץ הקודש תמשיך להיות במה לטלוויזיה במיטבה.

מתוך אזהרת מסע (צילום: באדיבות נטפליקס)
מתוך אזהרת מסע (צילום: באדיבות נטפליקס)