“הישאר קרוב" ("Stay Close"), נטפליקס

עוד סדרה מתוצרת המכונה של הרלן קובן. סיפור מהעבר, רוצחים, בסוף יהיה טוויסט. אמרנו הרלן קובן?

הרלן קובן הוא מכונה. בצדה האחד של המכונה יש כפתורים וידיות. בצדה האחורי שתי יציאות. מעל האחת מהן כתוב “ספר", מעל השנייה “סדרת טלוויזיה". אחת לזמן מה מופיע מי שמופיע, לוחץ על הכפתור הרצוי לו, גלגלי המכונה חורקים ומקרקשים וכעבור זמן קצר יוצא מצדה השני המוצר הרצוי.

במכונת ההרלן קובן יש כפתור שעליו כתוב “רצח". הוא תמיד בשימוש. המהדרין יכולים להזמין “רוצח סדרתי", והמכונה כמובן מספקת. גם “סיפור מן העבר" נלחץ באופן תדיר. מכונת הרלן אוהבת “סיפורים מהעבר". ויש במכונה מספר טריקים פשוטים המכונים “בניית חשוד/חשודה/חשודים" המכוונים לשתול במוחם של הצופים חשדות כלפי טיפוסים שונים המופיעים בסרט, אשר כמובן, מעט לפני כותרות הסיום, ינוקו מכל חשד.

ויש כפתור גדול המכונה “טוויסט". מכונת הקובן היא ג'אנקי של טוויסט. זה אצלה על אוטומט. כבר הסתיים הסרט, נגמרה העלילה, השוטרים מובילים את העבריין הכפות וחפוי הראש אל בית הסוהר, הצופים מתחילים לקום ממקומותיהם, ואז אופס, משהו פתאומי מתרחש, זה הטוויסט האחרון שהופך הכל על פיו, הרוצח הוא בעצם אחיו של הרוצח האמיתי, שרצה לחפות עליו. הטוויסט הזה הוא שמן בגלגליה של המכונה. בלעדיו היא תעצור. בלעדיו קובן יעצור.

“הישאר קרוב", הסדרה האחרונה המתבססת על ספרו של קובן שעלתה לנטפליקס, פועלת על פי הקודים הקבועים של הסופר והמפיק המצליח. אין הפתעות אצל קובן. הגיבורים משתנים, העלילה מעט שונה, אבל הרוצח רוצח, הסיפור מהעבר מגיע מהעבר, יהיו חשודים, וטוויסט יהיה. ראס בנען דינו טוויסט יהיה.

17 שנה אחרי שנעלם מופיע פסיכופת מהעבר והופך את חייהם הנוכחיים של אלו שנמלטו מפניו בעבר. רוצח (בדמותם של שני רוצחים מופרעים) יש - בטח שיהיה. אל תאמרו שחשדתם בקובן שיכתוב דרמה, או מדע בדיוני. וכן הלאה וכן ככה, והמכונה ממשיכה לעבוד. אז מי שיכול לשאת עוד קובן זהה לקודמיו ייהנה מהסדרה. מי שירגיש בכל סצינה שקנה מוצר משומש - יימלט בחיפזון לערוץ אחר.

• לראות או לוותר: אם ראיתם כבר סדרה כלשהי של קובן, אין טעם לראות. 