הרקולואיס: בפרק הקודם בווילת המודחים של הישרדות VIP ברשת 13, נשארנו פעורי פה בעקבות המתקפה ההזויה של הנרי דוד על כל העולם, שהגיעה משום מקום. גם המודחים לא הבינו על מה יצא קצפו של המודח הראשון. אחרי כל זה סופסוף קיבלנו פרק מלא אקשן ורוח קרב. לא שאני מתה על משימות בסגנון אמריקאי של בנות שמתפלשות ומתאבקות בבוץ בצורה די אלימה, אבל התגעגעתי מעט למשימות פיזיות במקום ה"פקה פקה" האינסופי של המודחים על פילוסופיית החיים שלהם.

בנוסף לשאגות ה"קינג קונג" של מתאבקי המים, קיבלנו גם דיון מעורר סימני שאלה וחילוקי דעות בנושא ילודה. מייקל לואיס הודה שהוא לא רוצה להביא ילדים לעולם עד שמצבו הכלכלי יאפשר לו לספק את כל צרכיהם. אודליה וג'קי, לעומת זאת, התקוממו על צורת החשיבה שגורסת שילדים הם שמחה ותמיד תימצא הדרך להאכיל ולגדל אותם בכבוד. חוץ מזה, שחשוב לדעתן לקיים את מצוות "פרו ורבו" במדינה דלה באוכלוסייה כמו שלנו.

הנרי דוד, מייקל לואיס (צילום: מיכה לובטון)
הנרי דוד, מייקל לואיס (צילום: מיכה לובטון)

שירה הצטרפה במהרה לדיון, והביעה אף היא דעתה על המצב המסוכן שבו נמצא היום כדור הארץ, והקרח שנמס בכל מקום ועלול להביא לקריסתו. היא טענה מנגד שבעתיד כדור הארץ לא יוכל להכיל כל כך הרבה יצורים חיים ולספק את צרכיהם, ולכן צריך להשקיע מחשבה לפני שמביאים ילדים על מנת למנוע התפוצצות אוכלוסין.

אחרי ששירה הביעה את דעתה המלומדת, אודליה החליטה שאנשים כמו שירה הם "מתנשאים". למה מתנשאים? לא ידעתי שכאשר אדם מגלה ידע בנושא כזה או אחר, הוא אוטומטית נחשב למתנשא. כמו שלא ידעתי שאם מישהו מתקן למישהו אחר שגיאה בעברית, הוא מתנשא. נהפוך הוא. התגובה צריכה להיות: תודה, למדתי משהו. על כל פנים, ללדת ילדים זאת החלטה אישית, ואם מישהו בחר שלא להביאם לעולם מי אנחנו שנתערב או נשפוט אותו?

אודליה סויסה, מתוך ''הישרדות'' (צילום: צילום מסך מתוך ''הישרדות'')
אודליה סויסה, מתוך ''הישרדות'' (צילום: צילום מסך מתוך ''הישרדות'')

שלא יצטנע

מייקל לואיס מכונה בשבט "הרקולואיס", כינוי אותו הרוויח לגמרי בכבוד אחרי הביצועים שהפגין במשימת המים. אמנם הוא לא הצטנע במיוחד כאשר העיד על עצמו שהוא האיש המתאים להיות מנהיג, כי הוא חזק ונחוש במשימות ועושה הכל בצנעה (אימוג'י קורץ), עם זאת לואיס בהחלט יכול להרשות לעצמו לא להצטנע. הוא באמת הוכיח כושר הישרדות ראוי לשבח ועמידה איתנה בלחצי הסביבה והמשימות בעונה הזו. גם מבחינה חברתית לואיס הוכיח עצמו לטובה, לא זכורה לי שהיתה לו מעידה כלשהי ביחסי האנוש שלו עם האחרים עד כה, ובעיניי, הוא יותר מראוי להגיע לגמר.

בנושא אחר - ביטוי חדש הגיח אתמול לעולם בחסות ג'קי אזולאי. כאשר שירה דיברה במילותיה על התפוצצות אוכלוסין, התגובה של ג'קי לא איחרה לבוא והיא הזמינה את שירה ושכמותיה, להתפנות, כדי לעשות מקום לילדים אחרים שנולדים. לאן בדיוק להתפנות? טרנספר לאן? ג'קי לא הרחיבה בנושא. אז מהיום ואילך, במקום להגיד למישהו שמרגיז אתכם: "תתקדם", תגידו לו: "תתפנה". יותר אותנטי, לא?