אחרי חודש שהעונה הנוכחית של הישרדות רצה על המסך, אפשר להגיע לכמה תובנות על כמה מהמתמודדים הבולטים עד עכשיו. 

גדי פניבלוב הוא לא אהבל ולא טמבל כפי שחלק מהצופים חושבים. עוד בהיותו ב"אח הגדול", חשדתי שהוא משחק אותה מין כסיל תמים ולפעמים אפילו עילג, אולי על מנת לרכוש סימפטיה ולהתחבב על כולם. לאט לאט התברר שהוא רחוק מלהיות שוטה הכפר. כשהוא רוצה ונחה עליו הרוח, הוא רחוק מלהתבטא כמו עילג או להפגין בורות בנושאים כאלה או אחרים. גדי הוא פשוט ילד. הוא מתרגש כמו ילד ואוהב לשאול שאלות של ילד, למרות שהוא יודע את התשובות. אם מישהו אי פעם יכתוב תסריט על משפחת סימפסון הישראלית, גדי יוכל לשחק בתפקיד ראשי. בסך הכול הוא בחור חביב ואף רגיש. לבי דווקא יצא אליו כאשר בכה ממאמציה של ליה גיל לטפס על העץ על מנת להשיג את הברזנט ולהציל את כבודה.

אפרופו ליה והסיפור הקשה ששיתפה אתמול על שלושה תינוקות שאיבדה אחד אחרי השני. תארו לכם מה היא הרגישה כשג'קי אזולאי קראה לה "אימא זבל".

ג'קי כמו ג'קי, ממשיכה בשלה. אם אמנם זה נכון שהיא פקדה על גדי במועצת השבט האחרונה שישתוק לפני שהיא תעיף לו סטירה, אז כדאי מאד שתשקול מילותיה כי הביטחון העצמי המופרז יהיה בעוכריה. גם בפרק של אתמול היא התערבה בריב לא לה, בין גדי לדודו אוואט, והייתה חייבת לעקוץ את גדי שהוא לא ברמה של דודו. אני משערת שהיא התכוונה שגדי הוא לא העיפרון הכי מחודד בקלמר. קצת מוזר מצידה להתבטא כך, כאשר היא עצמה התלוננה ששירה פרבר טיפוס מתנשא, אך ורק בגלל שהאחרונה תיקנה לה שגיאת דקדוק בעברית.

יש מן ההתנשאות אצל ג'קי שחושבת שמה שמותר לה, אסור לאחרים. לה מותר לשפוט, לבקר, להעליב ולהגיד כל העולה על רוחה, ואילו לשירה אסור להגיד שלא הרגישה בנוח בשבט הקודם. ולמה בעצם שג'קי לא תרגיש על הגובה, כאשר גיא זו-ארץ כמעט יצא אתמול מעורו כשפנה אליה בכאלה דברי חנופה, שעוד רגע היה רוצה לנשק את האדמה עליה היא דורכת. ייתכן שמאחורי החנופה הסתתר המסר של ההפקה לג'קי: המשיכי כך, את מעלה לנו את הרייטינג.

מי שמפתיע לטובה הוא מייקל לואיס. כן, אותו מייקל לואיס שסוגד לעירום וסרטונים פרובוקטיביים שהוא משתף ברשתות, ב"הישרדות" הוא גבר שבגברים: נעים הליכות, ג'נטלמן וביצועיסט לא קטן במשימות פיזיות קשות.

בהזדמנות זו אני גם מורידה את הכובע בפני יובל "המבולבל". מי שחווה על בשרו נפילה קשה בעולם הסמים וחווה מהמורות מעולם התקשורת אך שיקם את עצמו, מפגין לא רק כשרון של שחקן, אלא חושף צדדים יפים באישיותו החמה, המחבקת והמעודדת. יש סלבס שהשתתפות בריאליטי לא הוסיפה להם כבוד. יובל הוא לא אחד מהם. "הישרדות" החזירה אותו למסך במיטבו.

ורד בוסקילה היא באמת אניגמה כפי שתיארה אותה ליה. קשה לדעת מה מתחולל בראשה. מצד אחד היא ממש לא משתייכת לקבוצת ה"באד גירלז", ומצד שני היא לפעמים פולטת אמירה שקשה לעמוד על קנקנה. אתמול למשל, משום מקום, וסתם כך בלי כל סיבה, היא רמזה בעדינות שליה היא שקרנית כי היא הגזימה בתיאור העץ עליו היא טיפסה בשביל להשיג את הברזנט, כאילו היה העץ הכי גבוה באי. מכירים את אלה שכאילו בקטנה ובעדינות מכניסים לך בין החיבורים? יחד עם זאת, אני עדיין מעדיפה את הביקורת המעודנת של ורד על פני הטחת עלבונות ישר לפרצוף כמו שעושה ג'קי.

ובנימה חיובית זו, אני חושבת שלפחות בשלב זה, אלא אם כן יוכח אחרת, דנדן, זקן השבט, ראוי בהחלט להגיע לגמר, חבל שאין לנו יותר אנשים מסוגו בריאליטי הישראלי. אחרי עונה שלמה שכולם "דרכו עליו" (כשטיפסו אתמול על פירמידת האימים), מגיע לו לדרוך על רצפת הגמר בטקס הסיום ולהרים את אבוקת הניצחון.