לראשונה בישראל: מסע האיילים הגדול (Elk) בצפון שוודיה יוצג לקהל בהקרנה מיוחדת. על הקיר של תיאטרון "הבימה" יוקרן במשך שלוש שעות המסע של החיה המפורסמת ביותר בשוודיה, שצולם על-ידי מחלקת הדוקו של ערוץ הטלוויזיה הממלכתי במדינה, SVT.

האירוע, שייערך במעמד שגריר שוודיה בישראל, אריק אולנהאג, יתקיים במוצאי שבת הקרובה, ה-2 באוקטובר, בין השעות 20:00 - 23:00, במתחם התיאטרון הלאומי בתל אביב.

אייל הצפון ידוע כמי שאוהב לשוטט בשפלה, באזורים הרריים ובמיוחד ביערות צפופים, שם הוא יכול ליהנות מאספקת מים בביצות ובנהרות. באזורים רבים בשוודיה יש פארקי איילים הפתוחים למבקרים, אך מכיוון שאייל הצפון משוטט בחופשיות בטבע תמיד קיימת האפשרות להיתקל בו תוך כדי טיול במרחבי הצפון. במהלך ההקרנה יוכלו הצופים להיחשף לראשונה למסע הייחודי, לקולות ולצלילים.

שגריר שוודיה בישראל, אריק אולנהאג, אמר כי "אנו שמחים לשתף עם חברינו הישראלים את פלאי הטבע המרהיבים שבצפון שוודיה. הנופים עוצרי הנשימה, המראות, הקולות והצלילים מאפשרים לנו לחוות חוויה ייחודית עם בעל חיים מרשים ומיוחד. האירוע הוא חלק מהאירועים המציינים 70 שנה לנוכחות דיפלומטית שוודית בישראל. נשמח לפגוש את כולכם במוצאי שבת במתחם 'הבימה'".

הכניסה לאירוע חופשית.