האח הגדול אובד עצות: מצד אחד, מנסים להשאיר בכח את הצופים שעדיין צופים בתוכנית, ששברה העונה את שיאי הרייטינג השלילים של כל הזמנים, ומבטיחים להם משהו שטרם נראה בתולדות "האח הגדול" -  הוצאה של כל הדיירים אל הרחבה שמחוץ לבית ואז החזרה שלהם אל הבית.

באותה מידה, יכולים בתוכנית הבאה לקבץ את כולם בחדר האמבטיה, או להגיד להם להכנס ביחד לבריכה - גם זה לא נעשה מעולם בבית האח הגדול. אז מה? אין לכך שום משמעות מעבר לעובדה שזה עדיין לא נעשה. במהלך אותה סצינה מגוחכת, שלושה דיירים התבקשו לצאת החוצה, אחד לאחר השני, בתקווה שהם יבהלו ואשכרה יחשבו שבאמת מדיחים אותם, ככה סתם, שלושה דיירים במכה, בלי העמדה להדחה ובלי לפתוח את הקווים להצבעה. נו באמת.

בית האח הגדול (צילום: צילום מסך ערוץ 13)
בית האח הגדול (צילום: צילום מסך ערוץ 13)

לא ברור לי האם ההפקה באמת חושבת שהדיירים עד כדי כך נאיבים, או שהציפייה היא בכלל מהצופים שיחשבו כך על הדיירים. ואז, ברגע השיא של הערב, נאמר לתמיר להשאר לבד בבית, רק כדי לומר לו, לאחר זמן מה, להצטרף גם הוא אל הדיירים שבחצר. העיקר לסחוב עוד כמה דקות שידור. בסיום הפרק נערך לדיירים מעין משפט שדה, שבו גיא זוארץ אילץ אותם לחשוף מה הם חושבים על חבריהם לבית. כלומר, אם הרייטינג שובר שיאים שליליים, אז אולי נשנה את הפורמט ונהפוך את "האח הגדול" ל"הישרדות" ואז, אולי, המצב ישתפר. אז זהו, שלא.

הבעיה הגדולה עם האח הגדול, בגרסת "רשת", היא שבניגוד ל"קשת", מדובר בתוכנית סטאטית מבחינה עלילתית שאין בה כמעט התפתחויות, בגלל הליהוק הכושל וחוסר יכולת יצירתיות מצד היוצרים. שני הדיירים היחידים בקאסט של העונה הנוכחית שהיו יכולים לקדם את התוכנית לכיוונים מעניינים הם דנה רון ואורן חזן. דנה כבר בחוץ ועכשיו צריך לקוות שאורן ישרוד כמה שיותר, כי ברגע שהוא יודח, התוכנית תיכנס באופן רשמי למצב של מוות קליני.

אורן חזן (צילום: צילום מסך ערוץ 13)
אורן חזן (צילום: צילום מסך ערוץ 13)

מבין הדיירים שנשארו, אורן הוא היחיד, כנראה, שחושב אסטרטגיה, גם אם הוא מתנהל בצורה לא נעימה ולא נחמדה. לעומתו, שאר הדיירים דווקא כן מנסים להיות נחמדים ונעימים, אחד עם השני, אבל לא מדובר ב"חיים שכאלה" אלא בריאליטי ואי אפשר לבסס עונה שלמה רק על סיפורים קורעי לב של המתמודדים  שלא שפר עליהם מזלם בחייהם, על מסוקים מצד חברים (או שמא מצד ההפקה) ועל משימות שכוללות מסר מקרובי משפחה, אותם המתמודדים לא ראו כבר עידן ועידנים - בערך שלושה שבועות.