אמש התארחו בתוכניתם של אופירה וברקו מגוון רחב של אורחים, כוכבים ממאסטר שף, יו"ר מרצ ניצן הורביץ, ברק סרי דוברו של אריה דרעי, בן כספית, שר פיטנס, קורין גדעון ואחרים, אבל הכותרת המרכזית שמשכה בעיניי את כל הפוקוס, היא מדוע סירבה אופירה אסייג להצטלם בהלבשה תחתונה.

המגישה קורין גדעון, שנישאה כזכור לחילי סורצקין, דתי שגדל בבית חרדי, התארחה אמש וסיפרה על הביקורות הרבות שקיבלה השבוע מהגולשים לאחר שהצטלמה לקמפיין להלבשה תחתונה, מה שגרם לאסייג לשתף כי גם היא בעצמה קיבלה הצעה לקמפיין להלבשה תחתונה, אך בחרה לסרב בנימוס. ברקו התמוגג מהרעיון ואמר שהיה מעניין לראות אותה בהלבשה תחתונה, אסייג גיחכה והשיבה שפחות.  

נקודות זכות גדולות נרשמו לטובת אסייג, פרסונה שאני מרבה לבקר, על שסירבה לאחת ההצעות המפתות ביותר שיכולה לקבל אישה. לככב על שלטי חוצות בהלבשה תחתונה ולהפוך בין רגע למושא לתשוקה. לא ברור מדוע סירבה אסייג לעמוד בהלבשה תחתונה מול עדשת המצלמה, אבל ייתכן וסירבה כי הרגישה ובצדק שזה לא מכובד לגילה ומעמדה, גם ייתכן שלמרות המהפך שעברה והמשקל שהשילה היא עדיין לא מרגישה מספיק נוח עם גופה ונמנעה מראש מביקורת צולבת על שימוש בפוטושופ ופילטרים. לא משנה מה היו הסיבות והגורמים בגינן וויתרה על ההצעה המפתה, החלטתה הרשימה אותי עד מאד.

ובתפנית גדולה עכשיו נחזור לאורחים ולמה שקרה אמש באולפן של אסייג וברקו.

תוכניות רדודות ונטולות תוכן ממשי ורציני במשך הזמן ממאיסות את עצמן, כמו הסרטים התורכיים שאחרי תקופת מה, הצפייה בהם הופכת לסבל של ממש. כך גם קורה לתוכנית הראיונות של אופירה וברקו. אם לפחות המראיינים היו מצחיקים, אבל חוץ מהם, שבאופן כמעט אובססיבי לא מפסיקים לעוף על הבדיחות של עצמם, אף אחד לא צוחק, או מבין את הבדיחות.

עובדה שההומור הדלוח הזה אפילו לא זוכה לפרשנות מיוחדת בתוכנית הסאטירית "ארץ נהדרת" שהיינו מצפים שתנפיק לנו חיקויים מוצלחים של צמד המראיינים. ואיך אפשר בכלל להבין את הנאמר בין השניים, כשבכל פרק, פרצי הצחוק הרועמים של אופירה שרק השד יודע על מה ולמה היא כל כך מתפוצצת מצחוק, או ברקו שמרעיש בקולו על מנת לגבור על הצרחות של אופירה - אנחנו מקבלים קקפוניה של צלילים מחרישי אוזניים שמשתלטים על האווירה במקום לקבל ניתוח מעמיק ומשכיל של האקטואליה העגומה.

וכאשר שאלות המראיינים הן רדודות, כך גם תשובות המרואיינים שמנסים להתאים את עצמם לרמת השיח ומספקים חומרי תוכן די צולעים וממש לא מעוררי השראה או מחשבה. אופירה מנסה בכל כוחה לסחוט מהמרואיינים כותרות מרעישות, לא בהצלחה מסחררת ועל אף הניג'וסים הבלתי פוסקים שלה כלפי המרואיינים. וכשאין כותרות, אפשר תמיד ליצור אותן בעצמך ולצעוק במהלך הראיון עם דוברו של השר דרעי, שמנהיג ש"ס פחדן על כי הוא מסרב להגיע לראיונות ולקחת אחריות על הטרגדיה במירון, ולחזור על הקביעה הזאת שוב ושוב כדי שתיחרט היטב בזיכרון הצופים.

ברקו לא הסתיר את תסכולו מכך שהמפלגות החרדיות מעדיפות לשבת בממשלה עם מנסור עבאס ו"המשותפת" שהם ערבים, מאשר עם אנשי "מרצ" שהם אחיהם היהודים, אך באותה נשימה, הוא לא חסך ביקורת מניצן הורוביץ, אורח בתוכנית, וקבע שהורביץ וחבריו למפלגה הם "נגד המדינה". אז אם הם נגד המדינה לדעתך (למרות שהם משרתים בצבא בעוד כמה מחברי מפלגת הציונות הדתית למשל, לא שירתו יום אחד בצה"ל), על מה אתה מלין שהחרדים לא רוצים את "מרצ" בממשלה, ואפילו מעדיפים על פניהם את הערבים? סתירות בגישתו של ברקו לעניינים פוליטיים הן די שכיחות, ולכן קשה לי להתייחס ברצינות לדעותיו, שאותן הוא משמיע במין נחישות ונחרצות.

מאמנת הכושר שר פיטנס שכיכבה השבוע בכותרות שליליות הייתה אף היא בין הקרואים לתוכנית וכמובן שהצמד לא שכח להזכיר לה שב"ארץ נהדרת" היא הוצגה בצורה די גרוטסקית בעקבות הבעת הרגשות הבכיינית והמוגזמת שלה בעקבות האסון במירון. ברקו חשב שסרטון הדמעות ששפכה באינסטוש היה צביעות במיטבה ונראה לא אמיתי וטבעי. פיטנס לא נרתעה מדבריו ובמילים אחרות אמרה שהיא תמשיך "להיות היא" ותגיב איך שבא לה ומי שלא טוב לו, יום טוב לו.  

שר פיטנס (צילום: נועה רחמים)
שר פיטנס (צילום: נועה רחמים)

באופן כללי, את הריאיון הכי מכובד אתמול בתוכנית של אופירה את ברקו העניק ניצן הורוביץ, האיש שאותו אוהבים לשנוא כי הוא שמאלן. בשלווה ובנועם פרש את הצפי הפוליטי שעומד לדעתו להתרחש בימים הקרובים וקרא לאחדות ופיוס לאומי, אולם גולת הכותרת של ערב הראיונות הייתה עוגת התפוזים המרהיבה של קורין גדעון שנישאה אל על וגירתה את בלוטות הרוק. זה לא הפריע לברקו לזרוק לעברה הערה מעליבה - "תתרכזי בבישול".