מצבם של הלומי הקרב והקשיים אותם הם חווים מול אגף השיקום במשרד הביטחון עלו לכותרות בשבועיים האחרונים, מאז המקרה בו איציק סעידיאן הצית עצמו בערב יום הזיכרון מול משרדי אגף השיקום.

אמש (רביעי) גם תוכנית הסאטירה "ארץ נהדרת" התייחסה לנושא, כשפתחה את הפרק עם מערכון בו השחקן אודי כגן, שסבל גם הוא מפוסט טראומה בעברו לאחר שירותו במבצע "חומת מגן", מופיע לכאורה בטקס יום הזיכרון מול תלמידי תיכון, ושר כמה מ"שירי יום הזיכרון", כגון "הרעות" ו"בלדה לחובש", עם מילים העוסקות בחוויות הלומי הקרב והאטימות בה הם נתקלים. התוכנית זכתה ל-20.5 אחוזי רייטינג.

מבקר הטלוויזיה של וואלה!, עמית סלונים, כתב: "מהתוכנית הזאת נזכור בעיקר את קטע הפתיחה, בה כגן גילם את עצמו, כלוחם צה"ל לשעבר המתמודד עם פוסט טראומה, שמזהיר בשירה את נערי ישראל (או בשמם המוכר יותר: המועמדים לשירות ביטחוני) מפני המציאות העגומה שתחכה לחלקם מאחורי המילים המצמררות: "גיוס נעים". זה היה אחד מאותם מערכונים שלא גורמים לצופה לצחוק, אלא לעצור את הנשימה, להרהר, ולהתבייש".

""ועדה שתקיז לך דם, כבר עדיף שהייתי מנוח", שר כגן, במין רגע טלוויזיוני כזה שייקח לנו עוד זמן לעכל. זה היה אחד המערכונים הכי חזקים בתולדות "ארץ נהדרת", הן מבחינת כתיבה והן ברמת הביצוע. אלף כתבות במהדורות החדשות על האטימות של פקידי הביטוח הלאומי והאגף לשיקום לא יצליחו להעביר את המסר שהעביר כגן בפחות משתי דקות. קטע שהלם בנפש כמו אגרוף, ונתן סטירה קולקטיבית לכל הסיפור הזה שנקרא זיכרון וטראומה", הוסיף סלונים.

האם "ארץ נהדרת" העבירה את המסר? הצביעו: