"Snabba Cash" ("כסף מהיר"), נטפליקס

לפניכם, לכו תאמינו, סדרה טובה בנטפליקס. “כסף מהיר" הייתה יכולה אפילו להיות מצוינת, אבל סיומה המאכזב בקול דממה קטנה ודקה מעניק לה רק ציון של “טובה". בנטפליקס גם זה משהו.

“כסף מהיר" מתרחשת בקצב הראפ השוודי. כמעט כל גיבוריה באים מרחובותיו הזועמים של פרוור עני בעיר שוודית, מאוכלס במהגרים מוסלמים הלוקחים חלק בסחר בסמים ובאלימות עד כדי מעשי רצח. ליאה, גיבורת הסדרה שבעלה סוחר הסמים נרצח באחת העסקאות, נחושה לצאת מהעולם הזה עם בנה הקטן ולהתעשר.

היא חיה במרוץ - עובדת כטבחית לפרנסתה ונאבקת בכל רגע פנוי לקידום סטארט־אפ טכנולוגי שאותו פיתחה. לשם כך היא זקוקה לכסף ובלית ברירה היא פונה לראבי, בן משפחתה וסוחר סמים, וכמו שאומר מייקל קורליאונה, בדיוק כשהיא חושבת שהיא מצליחה לצאת, ראבי מושך אותה כמובן בחזרה פנימה.

“כסף מהיר" הייתה יכולה להיות גדולה יותר. הדמויות שלה אינן שגרתיות. סיפורן בוודאי מתרחש בסביבה בלתי שגרתית - מהגרים מוסלמים ברחובות הפשע של שוודיה. גם ליאה אינה הגיבורה המוכרת לנו: המוטיבציה העזה שלה להצליח מסופרת מצוין, לפחות בפרקיה הראשונים של הסדרה (שמונה פרקים בסך הכל).

אלא שלאחר הפתיחה המצוינת נבלמת “כסף מהיר", אומנם לא בחריקת גלגלים, אבל העלילה שהבטיחה הרבה לא מקיימת, הדרמה דועכת, הדמויות מאפירות ברקע, והצופה נותר עם ליאה שרצה הרבה ממקום למקום ובוכה עוד ועוד בדרכה להתיר את הפלונטר שלה. ככה זה כנראה ראפ שוודי. לא יודע לכעוס באמת.

# לראות או לוותר: אפשר לראות. לא גורמת תחושה של בזבוז זמן.