יכול להיות ש"הלילה עם לוסי וגורי" (ראשון, שלישי, חמישי, 22:30, כאן 11), היא אחת החגיגות האחרונות על סיפון הטיטניק, שהקורונה מאיימת להטביע. אבל כרגע, מול החדשות שנוחתות מדי יום ולילה מבעד למסך הקטן, "הלילה עם לוסי וגורי" היא כדור הוואליום האולטימטיבי להפגת מתחים, חרדות, חששות, דאגות, פחדים ושאר תופעות נפשיות שצצות בימי סגר ובידוד ארוכים ועצובים.

ימי קורונה, ימי מלחמה לכל דבר ועניין, מגייסים איחודים ("זהו זה", "הקומדי סטור", ובקרוב ארז ולימור עם "רק בישראל"), ועורכים מפגשים בלתי צפויים אך מבורכים. הבולט בהם הוא הדייט נייט של גורי אלפי ולוסי איוב, ששודכו על ידי התאגיד מהיום להיום בנסיבות השעה, והצליחו להרים אחלה לייט נייט, חטיף טלוויזיוני דל קלוריות, שמנקה את הראש לשעה קלה.

"אני מרגיש כמו ב'חתונה ממבט ראשון'", הצהיר אלפי כבר על התוכנית הראשונה ודאג להודיע: "אנחנו לא באמת מכירים". אבל מהחיוכים והניצוצות בעיניים, קולטים את הקליק ביניהם.

אלפי, שהנחה בעבר הלא רחוק את הלייט נייט "היום בלילה" בקשת 12, ולאחר ירידתה שהה באל.איי כשנה, נמצא במיטבו: פשוט, ישיר, אינטואיטיבי, מצחיק, בלי מניירות ובלי דאווין של טאלנט.

את איוב, שכל מילה, חוץ ממושלמת, קטנה עליה, גילינו לראשונה במאי 2019, כשגנבה את ההצגה מאסי עזר, ארז טל ובר רפאלי בהנחיית האירוויזיון הגרנדיוזי שהתקיים בישראל. אבל מאז נעלמו עקבותיה, עד שהגיעה הקורונה. אז מי אמר שאין בקורונה גם דברים טובים?

"הלילה עם לוסי וגורי" היא לא הרבה יותר מעוד תוכנית טוק שואו סטנדרטית, עם אורחים סלבריטאים, שעשועונים בשקל, ים של בדיחות, חלקן כתובות ומבוימות, חלקן מאולתרות, וזמר ששר בסוף כל תוכנית. אבל ההימור הצליח, בעיקר בזכות הכימיה הטבעית בין צמד המנחים, שהיא משהו שאי אפשר להנדס