טקס פרסי האמי ה-67, התקיים הערב (שני) בתיאטרון מיקרוסופט בלוס אנג'לס והוא אחד הטקסים הנחשבים בהוליווד.

בשבוע שעבר ערכנו כאן הימורים משלנו מי יזכה וכעת הגיע הדבר האמיתי. מי זכה במה? מי הופתע? מי בכה וכל מה שצריך לדעת על הטקס הכי נוצץ.



אנחנו לא נשאיר אתכם במתח ונתחיל: 


ג'פרי טמבור, זכה בפרס השחקן הטוב ביותר על משחקו כאב העובר תהליך והופך לאישה, בקומדיה "טרנספרנט". זהו פרס האמי הראשון של טמבור בן ה-71 והפרס השני לסדרה, שזכתה גם בקטגוריית הבימוי.

טמבור הקדיש את הפרס לקהילה הטרנסג'נדרית: "תודה לכם על סבלנותכם, תודה על אומץ לבכם, תודה על הסיפורים שלכם, תודה על ההשראה שלכם ותודה על שנתתם לנו להיות חלק מהשינוי".


טמבור והפרס. צילום: רויטרס

הסדרה, העוסקת בדמויות מהקהילה הגאה, אומנם נהנית מתמיכה רבה בהוליווד ונתפסת כאיום על רשת ABC, בה משודרת "משפחה מודרנית", שזכתה בפרס הסדרה הקומית כל שנה במשך חמש השנים האחרונות, אבל הערב היא לא זכתה בפרס זה.

סדרת הקומדיה הטובה ביותר היא "ויפ" של רשת HBO (שאנחנו הימרנו עליה), בה משחקת ג'וליה לואי-דרייפוס, שזכתה הערב בפרס שחקנית הקומדיה הטובה ביותר, על גילום דמותה האגואיסטית של סלינה מאייר, בעוד טוני הייל, שמשחק את העוזר שלה בסדרה, זכה בפרס שחקן המשנה. בנוסף, הסדרה גרפה גם פרס על התסריט.

"אנחנו רוצים להודות ל-HBO המאפשר לנו לעשות כיף מהפוליטיקה האמריקנית ולעשות כסף אמריקאי", אמר תסריטאי הסדרה, סיימון בלקוול כשהפרס הוענק לו.


לואי-דרייפוס והפרס על שחקנית ראשית בסדרה קומית. צילום: רויטרס

אליסון ג'ני (המוכרת לכם מ"הבית הלבן"), זכתה בפעם השנייה בפרס שחקנית המשנה על גילום אלכוהוליסטית לשעבר, בסדרה "Mom".


ג'ני הנרגשת. צילום: רויטרס

אנדי סמברג השחקן הקורע, הנחה את הטקס ונראה שהוא עשה זאת בהצלחה. סמברג כידוע היה משתתף קבוע ב"סאטרדיי נייט לייב" וכיום הוא נחשב לאחד הקומיקאים הגדולים בארצות הברית.




בפרס שחקנית משנה בסדרת דרמה, זכתה אוזו אדובה, המשחקת ב"כתום זה השחור החדש" ולמעשה לקחה מכריסטינה הנדריקס (שוב) הזדמנות לזכות בפרס עבור "מד מן". בצד הגברי, זכה באותה הקטגוריה השחקן, פיטר דינקלג' מ"משחקי הכס".


דינקלג' נראה מהורהר. צילום: רויטרס

אבל הפרס שככל הנראה גרם להכי הרבה אנשים לתלוש את השערות, הוא פרס סדרת הדרמה הטובה. על אף שההימורים (גם שלנו) הצביעו על "מד מן", זכתה בו הסדרה "משחקי הכס". היו לה עוד שש מתחרות כך שהתחרות הייתה קשה. דרך אגב, אף אחת מהסדרות שהתמודדו בקטגוריה זו, הן לא מחמש רשתות השידור הגדולות בארצות הברית, הייתכן שמתרחשת מהפכה בשידורי הטלוויזיה אצל הדוד סם?

"משחקי הכס" בנוסף לפרס סדרת הדרמה הטובה ושחקן משנה בסדרת דרמה, זכתה גם בפרסים על כתיבה ובימוי.

ויולה דייויס הפכה לאפרו-אמריקאית הראשונה שזכתה בפרס אמי כשזכתה בקטגוריית השחקנית בסדרת דרמה, על תפקידה כעורכת דין פלילית ב"המדריך לרוצח".

"הדבר היחיד שמפריד בין נשים צבעוניות מכל אחד אחר הוא ההזדמנות", אמרה דיוויס. "אתה לא יכול לנצח באמי כשאין לך תפקידים".


ויולה דיוויס, פורצת דרך. צילום: רויטרס

טקס פרסי האמי היה תחת ביקורת בשל כך שרבים טענו כי כל שנה זוכים אותם אנשים ואותן הסדרות אבל הפעם, יותר ממחצית המועמדים הם מועמדים חדשים או שהם משחקים בסדרה חדשה.

אנחנו התחלנו בספירה לאחור עד הטקס בשנה הבאה, שנקווה שיהיה מפתיע לא פחות.