העיתונאי שי גולדן, שבשנים האחרונות הצטרף לערוץ 14 וזוהה כתומך בראש הממשלה בנימין נתניהו, שינה כיוון מאז השבת השחורה ותחילת המלחמה. אחרי שבחודש נובמבר אמר כי הוא "אינו כשיר ואינו ראוי לתפקידו", עכשיו הוא קורא לראש הממשלה לקבוע מועד לבחירות ולמצוא לו מחליף. "ברגע האמת של חייו, שהוא גם אחד מרגעי האמת של כולנו כאן כאומה וכמדינה - הוא כשל. ובגדול. קבע מועד מוסכם לבחירות על כל חלקי הבית והכנסת, ואז תיתן לימין הישראלי למצוא לך מחליף", כתב גולדן בפוסט שהעלה לחשבון הפייסבוק שלו.

שחרור חטופים? רק בסופי שבוע: פרטים חדשים מההצעה הקודמת לחמאס | ג׳קי חוגי
השר בן גביר נפצע באורח קל בתאונת דרכים | צפו ברגע ההתהפכות

"מתחילת המלחמה אומרים לי: 'אל תגיד מילה על ראש הממשלה. זה לא הזמן. עכשיו צריך לתמוך בו. אחרי המלחמה נדבר. עכשיו צריך לתת לו גב'", כתב גולדן.

"לא השתכנעתי אז, ועכשיו אני פשוט לא מצליח להבין את העמדה הזאת. הרי גם אלה שסבורים שאין לו אחריות ל 7.10 (מחשבה הזויה בעיניי, של מי שמייחס לנתניהו כל הישג והצלחה, אבל אפס אחריות לכשלון), יודו בוודאי שאם ב-8 באוקטובר היו אומרים לנו שבתום חצי שנה נהיה רחוקים מאד מחיסול ופירוק החמאס, שלא נדע כלום על חטופינו, שסינוואר ודף ימשיכו לעשות עלינו אבו עלי; שנהיה בבידוד בינלאומי היסטורי ממש; שנסבול גל אנטישמיות היסטורי ממש; שחיזבאללה ירתיעו אותנו חצי שנה וירחיקו מאה אלף תושבים מבתיהם; שאיראן תשגר אלינו 500 טילים וכטב״מים ונגיב בקטנה; שעסקים פה יקרסו ולמאות אלפים לא יהיה שום מענה מהמדינה; שאסירי הנוח׳בה יזכו לביקור בכלא; שנכניס בכל יום לעזה מאות משאיות עם מזון וציוד ותרופות; שיירו על אשקלון ועל העוטף קסאמים; שההרתעה שלנו לא זה בלבד שלא שוקמה כי אם נשחקה לשפל חסר תקדים".

"להמשיך? כי יש עוד. מה היה אומר מי שב-8 באוקטובר היו מציעים לו מסע במנהרת זמן אל היום? שאנחנו בדרך לניצחון מוחלט? שמוכרחים להמשיך לתמוך בנתניהו? אם כן, אז שיהיה בריא".

שי גולדן (צילום: צילום מסך ערוץ 14)
שי גולדן (צילום: צילום מסך ערוץ 14)

"אז אני שואל, בפשטות: מותר עכשיו לומר שתם העידן של נתניהו עלינו ושהגיע הזמן להחליפו באדם שיהיה מסוגל להוביל את המדינה הזאת לנצחון? או שאולי כדאי להמתין להמשך של ההידרדרות והכשלונות והבושות, ובעוד שנתיים להמתין לתוצאות ועדת החקירה, ובעוד חמש לתוצאות המשפט, ורק אז לומר את האמת על נתניהו?", כתב.

"האמת פשוטה: בשעתו הגדולה והחשובה ביותר כראש ממשלה; אחרי ששכנע רבים (ביניהם אני), שלפחות בהיבט של הבטחון וניהול גיאו-פוליטי של עתידנו, הוא האיש הנכון במקום הנכון - הוכיח נתניהו שהוא לא האיש הנכון ובוודאות לא במקום הנכון. ועכשיו הוא הזמן - אז זה גם לא הזמן הנכון. ברגע האמת של חייו, שהוא גם אחד מרגעי האמת של כולנו כאן כאומה וכמדינה - הוא כשל. ובגדול".

בהמשך תהה: "לחכות עוד שנה? עוד שנתיים? להמתין שהמצב יידרדר עוד? שנשקע לתהום שאולי ממנה יהיה לנו באמת קשה לטפס החוצה, או לומר את האמת ולבקש שיכיר בכשלון ובחדלון ושיקבע תאריך מוסכם לבחירות, ושאם נותר בו גרם של כבוד עצמי והגינות - יקח אחריות על שואת השבעה באוקטובר, על ניהול המלחמה המביש הזה ויירד מהבמה של היסטוריית עם ישראל. כי ההיסטוריה של עם ומדינת ישראל מוכרחה להתחיל לכתוב פרק חדש וספר חדש; ואין שום מצב, ושום עולם הגיוני וסביר ושפוי, שהוא יהיה שם כשייכתב הפרק הראשון בספר החדש של שיקומנו ותיקוננו ותקומתנו כאן. ולמי שממשיך להתאבד על האיש בגלל נאמנות למחנה ושנאת שמאל ושנאת התקשורת ושאר עופות - אומר 'סבבה. לך בכוחך זה והושע את נתניהו'. אני לא בעניין של להתאבד. בטח לא התאבדות קולקטיבית של עתידנו כאן".

לאחר מכן פנה לראש הממשלה: "נתניהו, קבע מועד מוסכם לבחירות על כל חלקי הבית והכנסת; ואז תיתן לימין הישראלי למצוא לך מחליף. ונלך לבחירות ונתחיל בע״ה, בתיקון ישראל. עוד אציין שלבושה הזאת אבות רבים רבים, שהיו כאן על הגה המדינה ובצמרת הבטחונית והמדינית שני עשורים. את כולם צריך להעיף. ואז להתחיל כאן משהו חדש. בלעדיהם".

לסיום כתב, כי "הקש ששבר את גב הגמל שלי באופן סופי הוא התרת הביקורים אצל מחבלי הנוח׳בה, כשאנחנו מוכנים תמורת עשרים חטופים - שאין לנו מושג מי הם והאם הם בחיים - להפסיק את המלחמה. שם נשברתי. כי יש מדחי אל דחי. ויש כבר מתהום אל תהום. ואנחנו בשלב הזה. עם ישראל יגבר ויינצח, אבל זה לא יקרה כשהוא יושב על ההגה של המדינה הזאת. ומי שטרם השתכנע בכך אחרי חצי השנה הזאת - מה אומר ומה אגיד? נגמרו כבר המילים".