בכל מקום, בכל חברה, יש אישה שנעלמת מעין העדשה. לקראת יום המאבק באלימות כלפי נשים שיצוין בעולם בסוף השבוע, הקים איגוד היועצות לקידום מעמד האישה ברשויות המקומיות בישראל את מיזם "באין העדשה" - תערוכת תמונות שתתארח היום במשכן נשיא המדינה בירושלים. התמונות המוצגות בתערוכה מבטאות את התחושות, ההשלכות, ההשפעות, הרגשות והכאב של אירועי אלימות כלפי נשים.

לאחר מכן תנדוד התערוכה בין ערי ישראל, ומטרת המיזם היא העלאת המודעות לאלימות כלפי נשים, המתרחשת בכל מקום ובכל חברה. במסגרת המיזם נערכה תחרות ארצית שבה הוגשו כ־300 צילומים שצולמו על ידי נשים וגברים בכל הרשויות המקומיות שבחרו להשתתף. הצלמים הזוכים ישתתפו בטקס חנוכת התערוכה היום בבית הנשיא. שרית מיקנעם, שצילמה את דלת ביתה מעט פתוחה, מספרת: "בכל בית קיימת דלת, אותה דלת שמאחוריה חיים שלמים.

"לצערנו הדלת הזאת היא מחסום פיזי ופסיכולוגי של המון נשים נפגעות אלימות פיזית או רגשית. לפעמים איש לא רואה את המכות או שומע את הצעקות. הדלת מעט פתוחה, לציין את התקווה שקיימת לנשים שמישהו יפתח את הדלת, יקשיב ויציל אותן, מישהו שיראה".

ורד ששון, יו"ר איגוד היועצות לקידום מעמד האישה ברשויות המקומיות בישראל, מסבירה: "התערוכה היא במה ואמצעי לנשים לשתף בחוויות שהן עוברות או עברו. חלקן חוו באופן אישי אלימות. אנו מאמינות שמודעות להסברה ומניעה, בד בבד עם פעולות נרחבות להטמעת השוויון המגדרי, יביאו לצמצום ומיגור התופעה הכואבת".

לייעוץ, סיוע ועזרה פנו 24/7 למוקד העירוני 106 או למוקד משרד הרווחה 118.