פסטיבל ראשון לציון יתקיים השנה בסימן חגיגות 140 שנה לראשון לציון - העיר הרביעית בגודלה בישראל. במסגרת החגיגות יצדיע הפסטיבל לאומנים שמרכיבים את הפסקול הישראלי, במגוון עצום של הפקות מקור ומופעים מסקרנים בשילובים ייחודיים, שבהם ישתתפו למעלה מ-100 אמנים ויוצרים. 

הפקת המקור המובילה של הפסטיבל היא מופע לאריק איינשטיין ז"ל, מגדולי האומנים הישראליים. במופע, שנעשה בשיתוף משפחת איינשטיין, ישתתפו: אסתר רדא, ברי סחרוף, דויד ד'אור ,דקלה, יובל דיין, יוני רכטר, כנסיית השכל, מיקי גבריאלוב, עידן עמדי, עמיר בניון, שירה גבריאלוב ושלומי שבת. האירוע מלווה בתזמורת הסימפונית של ראשון לציון בניצוחו של אלון מוכיח וניהול אומנותי, מאיה פוגל. כמו כן, מי שינחה את האירוע יהיה יואב קוטנר.

אריק אינשטיין (צילום: שמואל רחמני)
אריק אינשטיין (צילום: שמואל רחמני)

כמו כן, פסטיבל ראשון לציון חוגג 20 שנות יצירה לשמעון בוסקילה, בהפקה מרהיבה ומלאה באורחים ושותפים לדרך שהיוו חלק חשוב בתחנות חייו המוזיקליות, ביניהם שלמה ארצי, מרינה מקסימיליאן וקובי אפללו. 

הפסטיבל יחתום את הסיבוב שבו מציין דני סנדרסון 55 שנות יצירה במופע שקיעה ענק עם אורחים חגיגיים: גידי גוב, אביב גפן והדג נחש.  בנוסף, עידן עמדי שיר את כל להיטיו הבולטים והמוכרים בשנים האחרונות במופע מיוחד לכבוד פסטיבל ראשון לציון. 

לצד כל אלו ממשיך פסטיבל המוזיקה הגדול בישראל לחלוק כבוד לאומניו הוותיקים והצעירים, ומציג מגוון רחב של מופעים: חוה אלברשטיין במופע חדש בליווי אנסמבל משובח, אהוד בנאי ורביעיית נגנים במופע אומנותי, הראל סקעת מארח את הזמרת נרקיס, יובל דיין תארח את בר צברי.

ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך: "פסטיבל ראשון לציון הפך לשם דבר בתרבות הישראלית ואנו גאים להעצים את המסורת המוזיקלית השנה לרגל חגיגות 140 שנה לעיר. אני מזמין את כולם לחגוג איתנו בחול המועד סוכות הקרוב עם הופעות משובחות של פסגת המוזיקה הישראלית הכוללות מגוון מופעי חוצות פתוחים לקהל הרחב".