"היא נחשבת לאחת מיוצרות המחול הכי חשובות בסין", לוחשת לי בחורה ממוצא סיני באמצע מסיבת העיתונאים שנערכה עם היוצרת והרקדנית יאנג ליֺ־פינג, לקראת העלאת "תחת מצור" שלה בסוף החודש במשכן לאמנויות הבמה בתל אביב. גם איש יחסי הציבור שנשלח לצפות במופע במסגרת הסבב שערכה להקתה של לי־פינג באוסטריה, סיפר שמדובר ב"מופע מחול תיאטרון רב־חושי יוצא דופן, המשלב מודרני וקלאסי, סקסי וארוטי, שליווה אותי זמן רב אחרי הצפייה".



התרשמות ראשונית מדמותה הצבעונית והאסתטית של לי־פינג, בביקורה הראשון בישראל, שהתייצבה בבגד ובכובע מסורתיים בצבעי אדום־זהוב, מרמזת על הסגנון הייחודי של לי־פינג, כמו גם על האנרגיות של עבודות המחול שלה. הציפורניים הארוכות והמטופחות שלה מלוות אותה ממופע הסולו האלגנטי שלה, "רוחו של הטווס", ב־1986. מה עוד שאף אחד לא יכול לדמיין כי לי־פינג נושקת ל־60, ומאחוריה 45 שנות ריקוד ויצירה, ויותר מ־4,000 הופעות מעוטרות ברחבי סין ומחוצה לה.





המעבר שלה מהעיר הפרובינציאלית דאלי לעיר הגדולה בייג'ינג יצר אצלה שפה רב־תחומית "חוצת זמן, היסטוריה וגבולות" ושוזרת פולקלור, ריקוד מסורתי ומודרני. היא לוקחת 2,000 שנות היסטוריה ומורשת סינית ודוחסת אותן לתוך יצירה אופטימית אחת", מוסיף מנהל להקתה.



במשך שנה עבדה לי־פינג על הבימוי והכוריאוגרפיה של החיזיון "תחת מצור", המתבסס על המלחמה בין צבאו של צ'ו לצבאו של האן, ששינתה את ההיסטוריה הסינית. 15 רקדנים שנבחרו בקפידה משלבים, בליווי נגנים המבצעים מוזיקה חיה אתנית ומסורתית, בין שלל אמנויות סוחפות כמו קונג פו, היפ־הופ, טאי צ'י, אמנות חיתוך נייר וצלליות. את תפקיד הפילגש מגלם גבר שרוקד ריקוד מפתה, כמיטב המסורת של האופרה של בייג'ינג. 



"תחת מצור", 26 באפריל, 20:00; 27 באפריל, 13:00; 28 באפריל, 12:00, 20:00, בית האופרה, תל אביב