דגש על מחזאות ישראלית ויהודית; הפקות ראווה בתחום המחזמר; מינוי במאי בית חדש (משה קפטן, בנוסף לחנן שניר הוותיק); שיתופי פעולה עם בתי הספר למשחק וסימנים מעודדים של יציאה מהבוץ עמדו במרכז מסיבת העיתונאים, שבה הציגו קברניטי התיאטרון הלאומי הבימה את הרפרטואר לשנתיים הקרובות.

מנכ"לית התיאטרון, אודליה פרידמן, הבטיחה לתת בית לתרבות הישראלית והציגה נתונים מעודדים, על פיהם מיליון איש צפו ב-1,800 הצגות שהציג הבימה בשנה האחרונה, שהסתיימה בעודף תקציבי של שלושה מיליון שקל, המיועדים להחזרת החובות.
בגזרת הצגות המקור, אחרי שהצגת "יהוא" המרשימה, מאת גלעד עברון, יצאה לדרך בבימוי המנהל האמנותי אילן רונן ובכיכוב גיל פרנק (שחצה את הקווים מהקאמרי) ודב רייזר ויגאל שדה לסירוגין - הקומדיה החברתית "ז׳קו", מאת אילן חצור, בבימוי איציק ויינגרטן ובכיכו-בו של יעקב כהן; "אישה בורחת מבשורה", מחזה מאת חנן שניר ובבימויו על פי ספרו של דויד גרוסמן, בשיתוף פעולה עם התיאטרון הקאמרי ו"עשר דקות מהבית", מחזה מאת מאיה ערד, לציון 20 שנה לרצח רבין.
עוד בגזרה זו - עיבוד חדש של צמד היוצרות שחר פנקס ושיר גולדברג ל"סיפור פשוט" מאת ש"י עגנון, עם יבגניה דודינה בתפקיד הראשי; עיבוד של עידו ריקלין ומשה קפטן ל"מאחורי הגדר" של ביאליק, בשיתוף פעולה עם להקת הבלט הישראלית; "מרציפנים" מאת מאיה הפנר, בכיכובה של ליא קניג; "פליישר" מאת יגאל אבן-אור; "המאהבת ה-9", מחזה חדש מאת יהושע סובול, בבימוי משה קפטן; "שחור שחור" מאת מאור זגורי ובבימויו; "הילד חולם" מאת חנוך לוין, בבימוי עמרי ניצן, בשיתוף הקאמרי.

בין ההפקות המתורגמות שני מחזות זמר -"אוויטה" בכיכובה של שירי מימון ו"עלובי החיים". "1984" על פי ג׳ורג' אורוול; "יתוש בראש" מאת ז'ורז' פיידו; גרסה עברית ל"ניחוח אישה "ירמה" מאת לורקה ועוד.