עיריית רחובות והחברה העירונית מקיימות השבוע את פסטיבל רחובות הבינלאומי לפסלים חיים. מדובר בפסטיבל ה־12 במספר, וגם השנה הוא מארח עשרות אלפי מבקרים מכל רחבי הארץ, שנהנים מאומנות אינטראקטיבית המתאימה לכל גיל. אם בעבר רק בטיולים בערי בירה ברחבי אירופה היינו פוגשים מקרוב באומנות הרחוב הפופולרית, הרי שבימי הפסטיבל גם הקהל הישראלי זוכה לפגוש מקרוב עשרות פסלים ש"מתעוררים לחיים" בשלל דמויות צבעוניות, מרתקות וססגוניות. מיטב אומנים מהארץ ומהעולם לוקחים חלק בפסטיבל.

בין המיצגים השנה משתתף גם מיצג מקורי של עמותת אקים, ומתקיימות הופעות מיוחדות למען אוכלוסיה עם צרכים מיוחדים. את המיצג יצר הרכב השחקנים המיוחדים מ"התיאטרון האחר" של אקים, המזמינים את הציבור "להציץ ולראות שהבחוץ לא תמיד משקף את מה שבפנים" כדבריהם.

באקים מספרים כי המיצג הוא פסל חי שמופעל בידי שלושה שחקנים מתחלפים: "המיצג מבקש מהצופים לפתוח את הראש, להסתכל על העולם מנקודת מבט חדשה ולקבל את האחרים והשונים. כל השחקנים שמשתתפים מייצגים את אוכלוסיית האנשים עם מוגבלויות שכליות והם מאופיינים בראיית עולם רחבה ובפתיחות, יצירתיים ותמיד מוכנים ללמוד ולפזר אהבת חינם כלפי כל מי שמסביבם".

"הפסל מורכב משלוש דמויות", מספרת במאית המיצג שרון גומבוש. "במבט ראשון הפסלים נראים כראשי אבן גדולים בהשראת המסיכה הלבנה הניטרלית. אך כשהצופה נותן לפסל מטבע, הראשים נפתחים ומתוכם מתגלים השחקנים בצורה ויזואלית מרשימה וצבעונית. "המטרה שלנו היא להפגיש את הצופים עם השחקנים המיוחדים שלנו, שהמפגש עמם אינו שכיח ביומיום של הצופים, ולפרוץ את גבולות המחשבה שלהם באמצעות הכרת האחר".

הפסטיבל מתקיים גם היום ומחר בין השעות 17:30־21:30 ברחוב יעקב ברחובות והכניסה אליו חופשית.