שלב הדו קרב כבר כאן, 18 מתמודדים תקעו דגלם בנבחרת, וזה בדיוק הזמן להילחץ. אם תהיתם מדוע, העניין הוא כזה – כל שלושה סיבובים של ראש בראש יובילו לפרידה משניים מהמתמודדים, שכבר הפכו לחלק מהתוכנית וללא ספק גם לחלק מאיתנו. אתמול ראינו את שלושת הדו קרבים הראשונים, שמהרגע שהחלו הצליחו להכניס אותנו לשוק רציני. 

לאחר פרקי האודישנים: אלו המתמודדים הראשונים שנכנסו לנבחרת של "הכוכב הבא"

ראשונים היו יהלום דוד, יוצאת הפרויקט של עידן רייכל, וינאי בן חמו, שיפוצניק שהיה צריך להיות כבר מזמן חלק מהמוזיקה הישראלית. דוד פתחה את הערב עם 'Cuz I Love You' של ליזו והציבה רף של 72 אחוזים, כולל שני אדומים משירי ונינט. ינאי, שכדי לעבור היה צריך לעקוף את יהלום, עשה זאת בגדול עם 88 אחוזים וביצוע מעולה ל'יש אין סוף' של אמיר דדון. שולחן כחול ואין מה להוסיף – ינאי נשאר בפנים. 

כפיר צפריר, אותו אנחנו זוכרים מהביצועים הבועטים שלו שסובבו ראשים, התחרה מול נבו אלון בעל קול הפעמונים, שהגיע לאודישן בהפתעה הודות לאמו. אמנם צפריר בא כשהוא מצויד בדובי, אבל הוא שוב שרף את הבמה, הפעם עם עוד שיר מקורי, 'מקסיקו', שכתב על המצב הכלכלי הדחוק במדינה. 81 אחוזים קיבל מהקהל והשופטים לצד צרור מחמאות, אפילו ממוקי שהגיע להתארח בכס השיפוט. נבו השיב עם 'עדיין ריק' של לירן דנינו, וסיים את הביצוע עם 59 אחוזים, ועם המון תקווה להישאר בנבחרת. 

הדו הקרב השלישי והאחרון לערב זה היה בין מיטב שרמן, רוקיסטית שהוכיחה שהיא פיזית נולדה לבמה, לכרמי גלסנר , קיבוצניק בן 19 עם אש בעיניים וחלומות גדולים. גלסנר בא עם קלאסיקה, 'Nothing Compares 2 U' שכתב פרינס לשינייד או'קונור, והרים את הרף ל-83 אחוזים. הקטע המוזר הוא שמיטב, אחת מהאהודות ביותר על השופטים, זכתה לתשואות רמות על 'אם כבר' של היהודים ונותר לו לה שלושה אחוזים בלבד לנצח, איתי לוי בחר לתת אדום והפיל את הפור, לפחות בשלב זה. 

אז מיהם השניים שיודחו מבין שלושת המפסידים בדו קרב? אין לנו ברירה אלא לחכות בציפייה לפרק הבא. ובנימה אישית - כולם מוכשרים, כולם זמרים, כולם יודעים את התורה, אבל אין מצב שעולם הרוק בישראל יכול לוותר על אחת כמו מיטב. כישרון לא מתנצל בקילוגרמים, ביטחון עצמי שגם זמרים מבוגרים יותר מייחלים לו, ועוצמות קול שגורמות לך רק להגביר את הטלוויזיה ולהפריע לשכנים. סליחה מראש, מעכשיו, ובתקווה עד סוף התוכנית.