המוזיקאי אביב גפן החליף הבוקר (שלישי) את העיתונאי גיא פלג בתוכניתו ברדיו 103FM. כמי שנחשב במהלך השנים לפעיל שמאל בולט, במהלך לא שגרתי ראיין גפן את ידידתו בחיים האישיים, ומי שמזוהה עם הצד הפוליטי ההפוך לשלו - איילת שקד.

אנשים רואים אותך בראיונות, ולטעמי זה ערוך אחרת וקצת קר ונוקשה. אני מכיר איילת אחרת לגמרי. איילת שהיא אמא נפלאה ואדם משפחתי מאוד. ספרי לי, איך מתנהלים מול בית פעיל בכזה ג'וב?
"קודם כל זה קשה, כי את רוב הזמן אני משקיעה בעבודה. לכן, אני מתנהלת עם הבית בשלט רחוק עם שיחות טלפון והודעות ווטצאפ. יש לי בעל, אופיר, שהוא פשוט מקסים וכל עול הבית נמצא על כתפיו. הוא דואג לילדים ביומיום עכשיו הילדים בקיבוץ אצל סבתא שזה פתרון מעולה. למרות שאני לא בבית אני לא מפספסת כלום ויודעת הכל. אני מגיעה מאוחר בלילה, אבל הם ילדים גדולים ומחכים לי. בשבת אני לא עובדת, ומשתדלת להקדיש את הזמן לאופיר ולילדים".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

 

אני יכול להגיד שלמרות שאת מאוד עסוקה, כשעלתה הסדרה שלי בהוט אף אחד מהחברים שלי בשמאל לא הגיע, ואת הגעת לחלוק לי כבוד. מבחינתי תודה לך על זה.
"ידעתי שזה חשוב לך מאוד אז באתי, ואפילו צפיתי בסדרה למרות שאני לא רואה טלוויזיה".

תגידי, למה חשובה לך כל כך המדינה?
"זו המולדת שלי, זה הבית שלי, ואם מסתכלים על זה רגע בראייה היסטורית – זה שיש לנו מדינה יהודית זה דבר מרגש. תסתכלו על החיים 100 שנה אחורה, אנחנו זכינו לגדול בדור שיש לנו מדינה משלנו, ואנחנו צריכים לשמור עליה".

למה את צריכה לשאת את הכובד הזה על כתפיים?
"זה לא מובן מאליו, ומדי פעם אני עוצרת ושואלת את עצמי למה אני צריכה את זה. המחיר הוא מאוד גבוה ותובעני נורא. כשאני שמה על כף המאזניים את העשייה כי אין סיפוק כמו עשייה ציבורית. זה סיפוק גדול והשקעה גדולה, ואני מוכנה להקריב את זה, יכול להיות שמתישהו אני אגיד שזהו, ואז אני אצא לפנסיה".

אביב גפן בהשקת "שנות הירח", צילום: אבירן רן

ומה עם לרוץ לראשות הממשלה?
"אתה כל הזמן אומר לי את זה, אבל כרגע זה עוד לא הזמן. יכול להיות בעתיד שיום אחד זה יקרה".

יש סיכוי שתחברי איתי למפלגה? אני, את, ובן גביר? נעשה מהפכה.
"נשמע לי אלקטורלי".

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103fm