היוצר, המלחין והזמר צביקה פיק הלך לעולמו אתמול בגיל 72. מנהלו האישי ואיש יחסי הציבור, שיר פינטו, שוחח הבוקר (שני) עם ענת דוידוב וגולן יוכפז בתוכניתם ב-103FM וסיפר על השיחות האחרונות עם המאסטרו ועל התכנונים לעתיד, ביניהם כתיבת שיר האירוויזיון לנועה קירל, וסיבוב ההופעות המתכונן שכבר לא יגיע. 

צביקה פיק, מגדולי זמרי ומלחיני הפופ בישראל, הלך לעולמו בגיל 72
"היה רציני בעניין של לחזור להופיע": עיתונאי ששוחח עם צביקה פיק כשבוע לפני מותו משחזר

פינטו סיפר כי המוות של פיק הפתיע אותו מאוד. "זה פשוט בא בפתאומיות, לחלוטין", סיפר. "אנחנו היינו ממש בשגרה, ודווקא לפי מה שאני הרגשתי, הוא היה צביקה שאני מכיר, הנחוש והאמביציוני שבא לטרוף את כל הקלפים. רק לפני שבועיים, ישבנו בישיבה אצלו בבית ותכננו תוכנית אסטרטגית - איך עוד שלושה שבועות, אנחנו עושים סוג של מסיבת עיתונאים בתוך חדר החזרות, ועם הנגנים שלו, שרים את השירים ומוכיחים לכולם שהנה זה קורה, והנה הוא עולה ממש בקרוב לבמות, והאמנתי בזה".    

"השיחה האחרונה שלנו הייתה ביום שישי", המשיך פינטו. "הוא נשמע רגיל לחלוטין וכבר דיבר על דברים, דיבר איתי על האירוויזיון. אני עובד גם עם נועה קירל והוא דיבר איתי על השיר של נועה ועל הרצון שלו גם להיות מעורב בכתיבה. רגיל, צביקה שחי את הטירוף". 

פינטו  ציין כי המוות העסיק לא העסיק את הזמר, גם אחרי האירוע המוחי שעבר לפני ארבע שנים. "צביקה בן אדם חי. הוא תמיד היה הלב הפועם של המוזיקה, לא היה אכפת לו בן כמה הוא ולא היה אכפת לו הגיל שלו, הוא התעסק רק בעשייה, זה מה שעניין אותו. הוא היה וורקוהוליק, אהב לעבוד, ליצור, להיות על במות, לשמוע מוזיקה, אהב אנשים. הוא הכיר כמות מטורפת של אנשים בתעשיית הבידור בישראל.   הוא עצר, לא כי הדיבור הפריע לו, כי ההרכב המוזיקלי לא היה מספיק מוכן, אבל אני שמעתי אותו שר". 

מנהלו של פיק סיפר כי אחרי האירוע המוחי "היכולות הקוגנטיביות שלו השתנו, אבל בראש, במחשבה, הוא היה בדיוק אותו צביקה שאני מכיר, שרוצה להצליח", והוסיף: "אני מכיר אותו למעלה מעשור, הוא היה בין הראשונים שהאמינו בי בתחילת הדרך, כשפתחתי משרד ליחסי ציבור. הלכתי איתו אירוע-אירוע, אייטם-אייטם, עשינו דרך מדהימה וגם תמיד דאגתי שיעריכו אותו, שיעריכו את המוזיקה שלו, שיעריכו את מי שהוא, ולא תמיד העריכו בתחילת הדרך כשעבדנו יחד. היינו נאבקים בשיניים, עשינו הופעות יותר קטנות, עשינו זאפות, וקרה מה שקרה. לפעמים אומרים שרק אחרי שבן אדם נפטר, אז יודעים להעריך את המוזיקה שלו. הוא עבר הרבה תהפוכות והיו לו רגעים יותר טובים ורגעים פחות טובים, אבל הוא תמיד האמין בעצמו". 

לדבריו, "צביקה הוא אחד האנשים הכי מצחיקים שאני מכיר, וכל מפגש איתו וכל התכתבות איתו תמיד מלווה בהרבה הומור ושמחת חיים. אני תמיד צחקתי ממנו ותמיד הוא היה עבורי השראה ענקית להצלחה וליצירה". 

פינטו סיפר כי בשיחתם האחרונה דיבר עם פיק על רצונו להיות מעורב בהלחנת השיר של נועה קירל לאירוויזיון. "הוא מאוד היה רוצה להיות מעורב בכתיבה של השיר, להלחין את השיר לנועה קירל לאירוויזיון. אני כמובן רציתי לקדם בכל מה שאני יכול. הוא גם דיבר באותו יום עם אמיר קירל, אבא של נועה. היינו בשלבים מאוד מוקדמים ועוד לא ידענו להגיד מי יכתוב את השיר ומי יפיק אותו. הוא מאוד רצה להיות חלק מהלחן. אני חיברתי בינו לבין נועה עוד בתחילת הדרך שלה. היא התארחה אצלו בסיבוב זאפות, עוד כשהיא הייתה בת 15. הוא מאוד האמין בה. אחרי זה הם גם עבדו יחד בפסטיגל לפני שנתיים. היה ביניהם חיבור מקסים". 

לסיום נשאל איך הוא חושב שפיק היה רוצה שיזכרו אותו. על כך השיב: "המאסטרו. הוא תמיד ביקש ממני לשמור את הטלפון שלו כ'צביקה פיק המאסטרו', שכל טלפון שהייתי שולח בוואטסאפ, זה היה תמיד נכנס לתודעה של האנשים כ'צביקה פיק המאסטרו'".

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103FM