מה, לדעתכם, משותף לאלברט איינשטיין ולדנה אינטרנשיונל, כשאם תרצו, תוכלו לשלב איתם גם את מרטין לותר קינג, מרים פרץ וג'ון לנון? - לפתרון החידה נרתמת הזמרת עדי אברהמי, שהדמויות הנ"ל מפארות את הקליפ של "זה מתחיל בצעד", סינגל חדש שהיא מוציאה היום בהפקת אריאל טייכמן לקראת אלבום בכורה, הממשמש ובא.

וזה דברה לאומה: "מדובר בדמויות פורצות דרך, המופיעות בקליפ שביימה עמית עוזר. דמויות שבחרו ללכת אחר החלום שלהם ואחר החזון שלהם גם אם הוזהרו שרוב הסיכויים שלא יצליחו".

"זה מתחיל בצעד", היא שרה בשיר. "וממשיך למסע/ זה מתחיל מאדם אחד/ ועובר לאנושות כולה".

שירך מתואר כקסום וכבועט. את בועטת?
"קשה לי להעיד על עצמי ומה שאני יכולה להגיד זה שהמון פעמים אני מאוד-מאוד-מאוד חשופה וישירה בשירים שלי. יש אנשים שיגידו לך את כל הפחדים שלהם כדי שלא תעז, כי המון אנשים כלואים בין אותם פחדים ולפעמים אפילו סותמים את האוזניים  כדי לא לשמוע".

אברהמי, כפי שמשתמע, היא אחת ההולכת אחר האמת שלה בלי פשרות, מה שכבר הביא אותה פעם לא רק לגנוז אלבום, לא עלינו, אלא גם למחוק כליל שני שירים שהיא כבר שחררה. "זה שברון-לב, אם כי היה מי שניסה לנחם אותי באמירה שגם שלמה ארצי גנז בעבר אלבום", היא משחזרת את תחושתה דאז ויוצאת להגנתה: "כנראה, לא הייתי מספיק מגובשת. הייתי צריכה את הזמן לחיפוש אחר הקול הפנימי שלי ולדעת בבירור מה אני רוצה לומר לעולם. כשמגיעים לבשלות, שום דבר לא יכול לעצור אפילו לא במילימטר".

היא בת 31, "ילדה גדולה" כדבריה, בת הפרבר התל-אביבי יד-אליהו ושורשיה הם באיראן, בטורקיה ובקווקז. לאביה ולאחיה יש עסק של השכרת ציוד לאירועים ואמה ניהלה חנות רהיטים. כלומר, המסלול שלה שונה "עד כדי הרגשה של כבשה שחורה".

ניסו לכוון אותך לאפיק אחר?
"ניסו, אבל ראו שאי אפשר לכבות את האש שבוערת לי בעצמות ושכאשר אני יוצרת, אני מאושרת. הרגעים המזוקקים של האושר שווים את כל הקשיים שבדרך".

ועוד אלה קשיים. "כשהייתי קטנה, היה לי קול צרוד ואמרו לי שאם יש משהו שלא אהיה, זאת זמרת", היא נזכרת. "כשחילקו את הסולואים במקהלת בית הספר, ויתרו עלי בגלל הצרידות ההיא. אמא שלי התעצבנה ובאה לבית הספר לומר שאדם הוא זמר למרות שהוא צרוד. אכן, אי אפשר היה לעצור אותי, למרות שאחרי שהייתי בלהקת צופי תל-אביב,לא התקבלתי ללהקה צבאית".

את, לא?!
"כן, אני! אז אמרתי שאם לא התקבלתי, אעשה בצבא שירות משמעותי והייתי מדריכת תותחנים בשבטה בנגב".

פייטרית!
"ממש, עם כל האבק והבוץ. זה היה על הכפאק, אבל היה חסר לי האקשן של הבמה, מה שהביא אותי לכתוב מכתבים ל...עצמי כדי לכסות את הבור שנפער בי, מכתבים שהפכו לשירים קצרים. אז קרה לי משהו מדהים. תוך כדי הנהיגה בנגמ"ש על הג'בלאות יצאו ממני שירים שלא הכרתי. אז הבנתי שנפתח לי צוהר של יצירה".

אברהמי למדה בבית צבי ושמות התפקידים הראשיים, שהיא כיכבה בהם שם, כמו הלנה ב"חלום ליל קיץ", לינדה ב"אחים בדם", אווה ב"סונטת סתיו" ומרסי ב"גריז", מעוררים תמיהה איך לא היה לכך המשך ראוי. שבע שנים עברו מאז שהיא סיימה שם את לימודיה ועדיין היא לא זכתה לפריצה המיוחלת.

בקרוב תופיע בתיאטרון "הנפש" בהצגת "קול אחד", מאת חגית בודנקין, שעוסקת בהטרדות מיניות. "בתחום שלי הרגשתי לא פעם שהגבולות מיטשטשים מצד בעלי סמכות, כביכול, כשלמזלי ידעתי לעצור בזמן", היא מספרת. "המסר של ההצגה הוא לדבר ולא לשתוק ולשמור בבטן".

מופע קיץ חדש - 9.6 במועדון גריי ביהוד