חם באוזן: איתי לוי פתח את הקיץ באופן רשמי עם "חצי בשבילי", שיר פופ חדש שניסו לתפור למידותיו אבי אוחיון ומתן דרור. האמת? די התאכזבתי. במקום לדאוג ללהיט קליט שיצנן את הלהט בחוץ (ולוי ידוע כמכונת להיטים משומנת), לוי מסתפק בשיר רומנטי שגרתי שהלחן שלו לא הכי מסקרן אותי, כמאזין, להמשיך ולשמוע עד סופו וגם בציפייה לפזמון שאולי יהיה קליט, נכונה אכזבה שכן הוא גובל בנוסחתיות משוועת שמלבד הקליפ המושקע אין בו ולו כלום. לא "חצי בשבילי" אלא חצי קלאץ'. פספוס.

לעומת לוי, דודו טסה ממציא עצמו בחדש כשהוא ממזג ג'אז, סלסולים, פופ ורוק עם טקסט מעניין שכתב טסה יחד עם אלי אליהו וגלעד כהנא ("צל נופל על צל, אין זמן לאבד, וכבר מאוחר לפחד") שמשתלב היטב עם הלחן המתוחכם שהולם וכה אופייני לטסה שמביא וייב גרובי שמותיר למאזין טעם של עוד בלב.

לפעמים נדמה לי שמשהו בזיכרונות, ערגת נעורים ונוסטלגיה הם חלק אינטגרלי מהדנ"א המוזיקלי של עידן עמדי ובשירו החדש "זוכר כמעט הכל" (וגם ב"חלק מהזמן" במובן מסוים) זה בולט מאוד כשהזמר נזכר בילדות ובנעורים, בחברים שהיו, בגרו והלכו לצבא, בדמויות מחייו שהיו ואינם, בחוויותיו מהצבא ומצליח בבלדה פשוטה וכנות טוטאלית בקולו להביא את מיטב עולמו הפרטי בשיר נוגע ומרגש.

שילוב קולות נהדר הוכיחו דיקלה ועידן חביב בשירם המשותף החדש (יחד עם מארק אליהו על הקמנצ'ה) – "ואז את תראי" מתוך הפרויקט של דולי ופן (דולב רם ופן חזות). הבלדה המעצימה ומלאת האופטימיות שזוכה לביצוע נוגה (הדיסוננס בין הביצוע לבין הטקסט והלחן הוא סוד הקסם שבו, לטעמי) והרמוני מאוד בין דיקלה לחביב שמביאים משהו חדש ומרענן מהרפרטואר האישי שלהם וזה טוב עבורם (ועבורנו).

ספיר סבן, ווקאליסטית נהדרת בכל המידות, שחררה השבוע את "נהיה בסדר". דעתי על השיר די חצויה: מחד גיסא הבתים די אנמיים ולא סוחפים יותר מדי, אך מאידך גיסא הפזמון המלודי והקליט חזק והולם את סבן המלנכולית והרומנטית, מצליח להציל את השיר ודי "מכפר" על היובש שהבתים מותירים אחריהם. קשה לי לראות את השיר הזה הופך לאחד השירים שיישארו מהרפרטואר של סבן, ציפיתי ליותר.

אסף אבידן הפציע השבוע עם שירו החדש  Lost Horse ובקולו המיוחד מגיש ממתק פופ ממכר ומלודי שכתב בעקבות טראומה שעבר: בתחילת 2019 הותקף על ידי זאב שניסה לאמץ ובהמשך השנה סוסת ה"פיינט" שלו, אדריאנה נפלה מצוק אל הים ולא נמצאה. המשחק הלולייני הזה בין החיים למוות וסיפורו האישי הובילו את אבידן לכתוב בדמעות את השיר שיכול להשתקף גם לעולמו הפרטי של כל אחד ואחת מאיתנו, כשבקולו המרגש והדומע, אבידן מצליח לבטא זאת בצורה הטובה ביותר.

חם בחו"ל

קייטי פרי – Daisies: פרי החדשה מאוד חביבה עליי. ניכר שהיא עוברת תהליך בגרות והתבשלות עם הריונה הראשון ותפיסת אחריותה את חייה. השיר החדש מציג לראווה כתמיד את איכויותיה הקוליות הטובות, הפעם בבלדת פופ שמתפתחת ובנונשלנטיות היא מציגה עוצמה וחוסן נשי ונפשי ובקליפ אף חושפת את בטנה ההריונית בגאון וגאווה.