"סופטוב", השיר החדש של המוזיקאי והמפיק אדם גורליצקי, מבטיח אולי שיהיה בסדר, אבל עובר דרך לא מעט קשיים. "יש המון תקווה בשיר וזה משהו שמלווה אותי בשנה האחרונה", מסביר גורליצקי. "הרבה דברים קשים שקורים במקום שבו אנחנו חיים שימשו לי השראה לשיר, אבל יש גם את התקווה שאני קם מדי בוקר ועושה ריסטארט. התקווה שהעולם מתקן את עצמו. התקווה הזאת נותנת לי כוח להמשיך ליצור ולעשות. התקווה הזו מלווה אותי יותר מדי השנה, ולמעשה השיר הוא מעין נגזרת של המציאות הזו".



השיר, שנוטה לכיוון הרוק־פופ האלקטרוני כולל כבר בראשיתו סימפול ל"הימים האחרים" הקלאסי שכתב חיים חפר והלחין דובי זלצר ב־1970 ללהקת פיקוד המרכז עם הסולנית שלומית אהרון. "קודם הלחנתי את השיר, ורק אז הגיע הטקסט, שבו הרגשתי שצירוף המילים 'הימים האחרים' מנגן את עצמו", הוא אומר. "לא חשבתי על השיר הנודע של להקת פיקוד המרכז, אלא שצירוף המילים פשוט הופיע בטקסט, ואז חשבתי, שאף פעם לא אפשרתי לעצמי להשתמש בסימפול, ופשוט הנחתי את השיר על האקורדים, וזה התיישב בול. זו הייתה מעין התגלות".
 
ההתגלות דחפה אותו למסע בעקבות סיפורה של המדינה. "המסע נמשך משהו כמו שנה", הוא מספר. "בהתחלה הייתי צריך להשיג את האישורים לזכויות היוצרים. השמעתי את השיר לבת של חיים חפר, ולשמחתי היא התלהבה ואישרה לי להשתמש בו. ואז נולד גם הרעיון לקליפ שביימה לליב סיון, שלוקח את הצופה למסע של 80 שנה, יותר ממניין שנותיה, בארבע דקות, החל מימי ספינות המעפילים ועד היום. גם לזה היינו צריכים אישורי זכויות יוצרים, כדי להשתמש בכרזות שמעטרות את הקליפ. זה היה תחקיר מרתק ומשכיל".
 

אדם (42), בנו של אילי גורליצקי, שהחל את דרכו כקלידן של עברי לידר והפיק מוזיקלית למיטב האמנים, ובהם עידן רייכל, עמיר בניון, מיכה שטרית ואושיק לוי, עבר אחרי הרבה שנים לקדמת הבמה. "תמיד ידעתי שלא אשאר כל החיים מאחורי הגב של הזמרים שאני מלווה, עוד לפני שהתחלתי לכתוב שירים", הוא אומר. "זה היה לי מאוד ברור".


 
מה היה הטריגר לשינוי?
"העבודה עם עמיר בניון כמפיק מוזיקלי ומעבד גרמה לי להתחבר יותר לצד של הסינגר־סונגרייטר. זו הייתה חוויה ראשונה ומאוד מרגשת עבורי, בייחוד ב'שמחות קטנות' שלו ושל מיכה שטרית, שבו התחלקתי בעיבוד ובהפקה המוזיקלית. היה בזה משהו כובש ומפתה, שאתה גם רוצה נגיעה בו".
בשני אלבומיו ("תמיד חוזר אלייך", "שתי ארצות") סיפק להיטים כמו "תמיד חוזר אלייך", "מגדלים" (עם דני בסן) ו"בימים ההם בזמן הזה", שחרכו את תחנות הרדיו. באלבומו השלישי, שייצא אי שם בעתיד, הוא יוצא, לדבריו, לחוויה חדשה. "האלבום כולל מעטפת צליל חדשה שעוד לא הייתה לי", הוא אומר. "זה האלבום הכי אלקטרוני שאני אחראי עליו, ושומעים את זה בכל השירים. זו עבודה משותפת שלי עם הגיטריסט איתמר מאירי. שנינו הסתגרנו באולפן כמעט לבד ושנינו מנגנים על רוב הכלים. היה כיף לגלות יחד איך זה מתכתב עם ההלחנה והכתיבה שלי. הטקסטים עוסקים במה שקורה אצלנו, הם לא מנותקים ולא פונים לכל מיני דימויים ערטילאיים. אני אומר בו את כל האמת בפנים".
 
מתי האלבום צפוי לצאת?
"זו שאלה שאי אפשר לענות עליה כרגע, כי אני לא יודע. אבל אני מצפה שבמהלך 2019 הוא כבר ייצא. זו הפעם הראשונה שאני חושב שאוציא אלבום בפורמט דיגיטלי. צריך להשתנות ולזרום עם הזמנים. היום הקידום הדיגיטלי הוא הדבר היעיל, החזק והאפקטיבי לאמנים. צריך כל הזמן לנסות לחדש ולא לשעמם את עצמך, כדי להיות רלוונטי ולהופיע בכל הזדמנות שאפשר. היום הממד של הלייב קריטי, מפני שצינור התקשורת מתקצר וכמות האמנים כל הזמן עולה. אני מאוד מאמין במה שאני עושה. בשבילי זה מפעל חיים, שליחות".