כנראה שכישרון באמת עובר בגנים, התפוח לא נופל רחוק מהעץ וכל הקלישאות אכן נכונות. מוזיקה זה משהו שטבוע בד.נ.א שלנו, ודור חובב צלילים, יעביר גם לדור הבא את האהבה הזו – כמו במקרה של ג'ון לנון שחוגג היום ביחד עם בנו שון לנון יום הולדת.  ימי ההולדת המשותפים ללנונים, גרמו לנו לתהות, באילו משפחות נוספות המוזיקה דילגה גם אל הדור הבא. מסתבר – שיש לא מעט כאלה, כי בינינו, כשאנחנו צעירים אנחנו עושים הכל כדי לא להיות דומים להורים שלנו, אבל בסתר מעריצים אותם על מי שהם ובסופו של דבר, שואפים ללכת בדרכם.



לכבוד יום ההולדת המשותף של האבא והבן המוזיקליים לבית לנון, קבלו הצצה קטנה אל כמה משפחות מוזיקליות שתפסו לנו את האוזן: משפחת בנאי: איפה להתחיל? דור האומנים הראשון מתחיל בחמישה אחים – יעקב, יוסי, יצחק, חיים וגברי. יוסי בנאי – הביא לעולם את יובל בנאי, שהוריש את הכישרון לדור נוסף – שלישי – אלישע בנאי. גם גברי בנאי העביר את השרביט לבניו המוכשרים אורי ובעז בנאי שהלכו בדרכו המוזיקלית של אביהם. יעקב בנאי אומנם לא הגיע מתחום המוזיקה, אך בילה רבות על בימת התיאטרון, והוליד לימים את בנו – אהוד בנאי. יצחק בנאי – שופט בדימוס, אינו קשור למוזיקה, אך בניו בהחלט מפצים – אביתר בנאי, ומאיר בנאי, שבנו נעם – עושה בימים אלה את צעדיו הראשונים בתעשיית המוזיקה.






משפחת פיק: משפחה מוכרת נוספת היא משפחת פיק. את המאסטרו – צביקה, כולם מכירים. עד 1995 היה פיק נשוי לפזמונאית המוכרת מירית שם אור, ולשניים נולדו שלושה ילדים - בן ושתי בנות. הבנות למשפחת פיק החליטו ללכת בעקבות ההורים המוכשרים ופנו גם הן לתעשיית המוזיקה. ההרכב "האחיות פיק" פעל בין 2003-2005, והוציא אלבום אחד. בהמשך האחיות פירקו את החבילה אבל המשיכו ליצור – כל אחת בתחומה.



משפחת גפן: כשאתה גדל בבית בו מבלה האליטה של המוזיקה הישראלית, קשה שלא לצאת מוזיקאי. וזה מה שקרה לבן של יהונתן גפן – משורר, עיתונאי, סופר, פזמונאי, ומה לא בעצם. אביב גפן נולד לתוך הברנז'ה של התרבות בישראל, והחיידק דבק בו מגיל צעיר מאוד. את אלבום הבכורה שלו הוציא בגיל 18 בלבד, ומאז ועד היום נחשב לאחד האומנים החשובים והמשפיעים בישראל. לגפן שני ילדים – דילן ואליוט, האחרון אומנם צעיר מידי, אבל במקרה של דילן – ועוד עם שם כזה, עושה רושם ששושלת גפן תמשיך גם לדור השלישי במשפחה.



משפחת אמדורסקי: כמו גפן, גם אסף אמדורסקי נולד אל תוך המוזיקליות של אביו בני, ששמו נקשר בכמה מההרכבים החשובים במוזיקה הישראלית – הדודאים, שלישיית גשר הירקון, השלושרים ועוד. בני אמדורסקי הלך לעולמו ב-1994, ומאז, בנו אסף ממשיך לשמר את זכר אביו דרך המוזיקה – האהבה המשותפת שלהם. אמדורסקי הצעיר שהחל את הקריירה שלו בסוף שנות ה-80 עם תערובת אסקוט, ומאז כבר יצא לדרך עצמאית ומצליחה מאוד, מופיע מאז 2009 עם ישראל גוריון – שותפו של אביו במשך שנים רבות, ויחד השנים מבצעים את מיטב השירים של הדודאים.



משפחת שבת: בימים אלה מציין שלומי שבת 30 שנה לאלבום הבכורה שלו, 30 שנה במהלכן הוציא עשרות אלבומים, שיתף פעולה עם גדולי האומנים, הופיע על הבמות הגדולות בארץ, השתתף בכמה תוכניות טלוויזיה, וגם הביא לעולם שני ילדים – אביהו ומנור שבת. הדור השני למשפחת שבת (שכוללת כמובן גם את האחות – לאה שבת) המשיכו בדרך של אבא שלומי, והפכו את האהבה למוזיקה, לקריירה. אביהו הוציא שלושה אלבומים והוכיח שכישרון בהחלט עובר בגנים. מנור אחותו הבכורה של אביהו, פרצה לתודעה ב-2012, עם השיר "כשאתה", ובחודש שעבר הוציאה שיר חדש בשם "למדתי לעוף".