גידי גוב, אחד הזמרים החשובים והמשפיעים על המוזיקה הישראלית, חוגג היום (חמישי) יום הולדת 66. זה הזמן לאחל לו מזל טוב וגם להיזכר בשיתופי הפעולה הגדולים של גוב - שידוע כזמר שאוהב לחלוק את המיקרופון עם אמנים נוספים.

"כוורת"
- על אף שבאופן רשמי הקריירה של גוב החלה בלהקת הנח"ל בתחילת שנות ה-70, הפריצה הגדולה שלו התרחשה כמה שנים מאוחר יותר, עם הקמתה של להקת "כוורת" – שמנתה כמה חברים מהלהקה (אפרים שמיר, דני סנדרסון, אלון אולארצ'יק ומאיר פניגשטיין) וגם שניים נוספים (יוני רכטר ויצחק קלפטר). "כוורת" הייתה להקה עם מספר קולות, כאשר הדומיננטיים שבהם היו גוב, סנדרסון ושמיר. על אף שהלהקה החזיקה מעמד 3 שנים בלבד, היא לנצח תיחשב לאחת הלהקות החשובות והמצליחות בישראל.

רוצים לשמוע עוד שירים של גידי גוב ביחד עם חברים נוספים? קבלו סט שכולו דואטים של גידי עם אמנים נוספים, שערכו במיוחד בשבילכם ב-eco99fm:

"גזוז" – להקה נוספת שהתפרקה תוך זמן קצר במיוחד – הפעם מדובר על שנה אחת בלבד. ההרכב הוקם על ידי דני סנדרסון שחילק את תפקידי השירה בינו לבין גוב ומזי כהן. הלהקה הוציאה שני אלבומים בשנה אחת, ועוד אלבום אוסף אחד שיצא לאחר יותר מעשור לפירוקה. על אף הקריירה הקצרה של "גזוז", הלהקה סיפקה לעולם לא מעט להיטים: "תשע בכיכר", "היא לא תדע" וכמובן –"רוני".

"הכבש השישה עשר" – בשנת 1978 יצא לאור תקליט המבוסס על שירי הספר "הכבש השישה עשר" שנכתב על ידי יונתן גפן. באלבום - פרט לגוב - השתתפו גם יהודית רביץ, יוני רכטר ודיוויד ברוזה. האלבום אומנם יועד לקהל צעיר, אך יחד עם זאת הפך להצלחה גדולה בקרב כל חובבי המוזיקה, ואף נחשב לאחד האלבומים הישראליים הטובים בכל הזמנים, עם שירים כמו "אני אוהב" בביצוע משותף של כל הרביעייה, "איך שיר נולד", "גן סגור" וכמובן – "הילדה הכי יפה בגן".

"דודה" – שיתופי הפעולה בין גוב לסנדרסון לא הסתיימו ב"כוורת" וב"גזוז" והשניים המשיכו לעבודה משותפת – הפעם כחלק מלהקת "דודה". ההרכב השלישי המשותף של השניים הצליח פחות מ"כוורת" ומ"גזוז", וגם כאן, הדרך לפירוק הלהקה הייתה מהירה – אחרי אלבום אחד, אבל גם להיט אחד ענק – "אלף כבאים" – שנכתב על ידי סנדרסון וגוב במשותף.

"לילה גוב"
– שיתופי פעולה מוזיקליים רבים נרקמו דרך תוכנית הלילה שהגיש גוב בערוץ 2 בין השנים 1993-1998. בסיום כל תוכנית ביצע גוב קאבר לשיר מפורסם בדואט עם האמן שהגיע להתארח באולפן, כאשר חלק גדול מהביצועים הפכו ללהיטים גדולים ומוכרים יותר מהמקור עצמו. בשנת 1995 אף יצא אלבום אוסף – "שירים מלילה גוב", ושנתיים מאוחר יותר – אוסף משולש "שירים מלילה גוב 2".