גיטלה (״טובה״ ברומנית) היא זמרת, כותבת ומלחינה, שירשה את שמה מסבתה. בגיל 14 החלה בכתיבת שירים, ושבע שנים אחרי לימדה את עצמה לנגן בגיטרה אקוסטית.



לפני קרוב לשנתיים הצליחה לגייס מימון לאלבומה הראשון באתר ״הדסטארט״, ובקרוב הוא יצא לאור. לפני שנה זכתה הזמרת בת ה־27 במקום הראשון בתחרות הארצית Singer & Songwritei מטעם מכללת BPM.



סגנון כתיבתה האישי והחשוף וקולה החם והעדין יוצרים שירה מרגשת, פתוחה וכל כך נוגעת ללב. שווה לעקוב אחריה.



הפעם הראשונה שלי על הבמה.
״ב־1996, בגיל 8, השתתפתי בתוכנית טלוויזיה בשם 'כוכב עולה' במסגרת תחרות שירה לכישרונות צעירים״.



הקו המוזיקלי שלי.


״אני לא מאמינה בהגדרות מוזיקליות. אני חושבת שעם השנים כל אמן מתפתח, מתבגר, משתנה ושואב השראות מהחיים האישיים שלו, וכך גם הקו המוזיקלי משתנה בהתאם. בשנים האחרונות החיבור לפולקלור היה גדול מאוד בשבילי, אך במהלך העבודה על האלבום, נפתחתי גם למוזיקה קלאסית וג׳אז. כך שאין לדעת לאן הרוח תיקח את היצירה באלבום הבא״.



ההשפעות המוזיקליות שלי.


״האנשים שבחיי עשויים להשפיע מאוד על הכתיבה שלי. סיפורי חייהן של דמויות שאליהן אני נחשפת בונים לי בראש מלודיות ומילים, שעוטפות את הדמות לכדי שיר. ההשראה החזקה נובעת בעיקר ממצב של ניתוק מהשגרה התובענית, וחיבור לנושא כאוב או סיפור עצוב״.



השיר שאני אוהבת במיוחד.


״Teeth and Bones. זה אחד השירים היחידים שבהופעות אני מצליחה להגיע איתו למצב של חיבור חזק, בדיוק כמו ברגע שבו כתבתי אותו. המילים תמיד מחזירות אותי לנקודת הכתיבה, ממש כמו קפסולת זמן, התמונות רצות בראשי ויכולות להביא אותי לידי דמעות על הבמה״.



מה חשוב שתדעו עלי?


״אני מאוד כנה בכתיבה שלי ומאוד נאמנה לדרך העצמאית שלי. לא מאמינה בקיצורי דרך וחשוב לי החיבור האישי עם הקהל. בכל שיר שלי יש מסר חבוי, אם זו עוצמה נשית, חיבור אמיתי בין אנשים, הזיקה לפשטות או כיבוד הטבע ובעלי החיים. אני רוצה להשפיע על אנשים עם היצירה שלי ולגעת בהם עמוק״.



איפה אפשר לראות אותי בקרוב?


״ביוני הקרוב אופיע עם שירי בסלובקיה, במסגרת פסטיבל יהודי. זאת הפעם הראשונה שאבקר שם ואני מאוד נרגשת לקראת הנסיעה״.