שימו לב למסלול שעברה רונית רולנד. אחרי שהוציאה אלבום ראשון בגיל 30 , שחררה ארבעה אלבומים נוספים. מאז עברו לא פחות מחמש שנים עד צאתו לאור של הסינגל "הסרטים שלי", בדרך ל"סימני מרחק", אלבומה החדש שבדרך.



כשרולנד נשאלת מה הסרט שלה, תשובתה מפתיעה. "הגעתי לאיזשהו שובע מפורמט רגיל של אלבום, והבנתי שאני צריכה לזרום עם הקול המיוחד שלי", היא טוענת. "זאת לעומת השגרה של כתיבת שירים, הקלטות רדיו, פלייליסטים וכו'. קצת מאסתי בזה, ורציתי להביא את הדברים אחרת. לכן זה לקח זמן, מה גם שבתקופה הזאת איבדתי את הורי".
 
לדבריה, היא, שבשנים האחרונות עוסקת בהלחנת פסי קול לסרטים ולסדרות טלוויזיה, החליטה לסחוב את העגלה בכוחות עצמה, בלי תלות באולפנים ובטכנאים, "כשאני פורצת את הגבולות שלי ועושה מה שאני רוצה, בלי להקפיד על המבנה השגרתי של בית, פזמון וכו'". חידוש אחר: לאלבום יהיו גרסאות גם באנגלית וצרפתית, מה שמעיד שרולנד חזק עם הפנים לחו"ל. כמפיק מוזיקלי גייסה את נגן הגיטרות גיל לואיס, שותפה לשעבר באולפן הקלטות שהם פתחו בתל אביב. לואיס פועל בתקופה האחרונה בלונדון והאלבום שלה נרקם עמו בדיאלוג אינטרנטי: "אני עבדתי בבית, הקלטתי את עצמי שרה ומנגנת בכלים השונים, דגמתי מה שהיה צריך לדגום ושלחתי לגיל. הוא שיחק עם זה תוך צירוף הטעמים המוזיקליים שלו. נסעתי ללונדון רק כדי לסגור קצוות".
 

ייתכן שעשיתם את רוב העבודה בלי לראות זה את זה?
"כן, זה מה שקרה".
 
יעקב מורנו, ממהנדסי הקול המובילים בארץ, טוען שהשיטה הזאת מוציאה את הנשמה מהשירים.
"אולי יש קסם בלהקליט באולפן רגיל, אבל במציאות של היום אפשר להקליט כל כלי בארץ אחרת ועם איזה נגנים שבא לך. הנשמה לא תלוית מקום. אולי מה שאני אומרת פוגע למורנו בפרנסה, אבל אני לא מסכימה איתו".
 
גישתה המהפכנית לאלבום הצפוי לא פסחה על דרך ההלחנה שלה. "יצאתי מהסיבוב הרגיל של הלחנה עם גיטרה או עם כלים אחרים", היא מספרת. "'תזמזמי לעצמך ותצא מנגינה', אמרה לי בזמנו נעמי שמר. ולי כל הזמן רצות מנגינות בראש".
 
מה הקשר שלך עם הסופר אשכול נבו, שכתב את מילות "הסרטים שלי"?
"יום אחד כשהייתי באוניברסיטה שמעתי שהוא בא להעביר שם הרצאה, באתי לשמוע אותה. בסוף ההרצאה ניגשתי אליו, ושאלתי אותו אם הוא גם כותב שירים. זאת, לאחר שראיתי שיש קצב בפרוזה שלו. ואכן, הוא התחיל לשלוח אלי כל  מיני טקסטים שניסיתי להלחין. אני מאוד אוהבת את הראש שלו".
 
ברקע דבריה של רולנד נשמעים מלמוליה של תינוקת. רולנד הפכה לאם אחרי שחצתה את ה 40 . בת זוגה, הצלמת דין אהרוני, מעורבת בהפקת האלבום כיועצת אמנותית וכתבה את מילות חלק מהשירים. "התינוקת שינתה לי את כל הפרופורציות בחיים", היא אומרת. "ככל שזה נשמע קלישאתי, זה נותן מבט חדש על הכל. אם פעם חשבתי שילדים יעצרו אותי מלעשות מה שבא לי, היום אני מבינה שזה שווה כל רגע. אני מרגישה שההתמודדות עם הגידול שלה הופכת אותי לאדם יותר טוב ויותר שלם".
 
לקראת אלבומך החמישי אני תוהה היכן הלהיט שיחשוף אותך לקהל הרחב?
"אני כבר לא מחפשת אותו. יש דרכים אחרות להפיץ את השירים. השיר 'הסרטים שלי' זכה לכמעט 140 אלף צפיות ביוטיוב ומגיבים עליו מכל העולם. כך אני מתגברת על הסגירות המסוימת והשמרנות שישבתחנות הרדיו פה. אני פשוט עפה על האפשרות לתקשר עם אנשים מהמון מקומות. הם כותבים לי שלמרות שהם לא מבינים אף מילה, העברית נשמעת נהדר, כך שאני כעין שגרירה של השפה הזאת, שיכולה לפרוש כנפיים ולעוף".
 
מילה אחרונה?
"מופע ההשקה ייערך ב 26 במאי, ב"לבונטי 7", בשילוב של וידיאו ארט ומחול"