פעילי ליכוד מקדמים לאחרונה ברשתות החברתיות ובאינטרנט יוזמה להחרמת הזמר אביב גפן וקוראים להימנע מלהזמינו להופיע כאירועי יום העצמאות. זאת בשל השתלחותו בראש הממשלה בנימין נתניהו, ערב הבחירות לכנסת.
 
כזכור, סמוך לבחירות, בהופעה בגני התערוכה בתל אביב, שר גפן על הבמה כשמאחוריו על המסך הענק הופיעו תמונותיהם של נתניהו, נפתלי בנט ואביגדור ליברמן, ועליהן מסומן איקס גדול בצבע אדום.
 
"בשמי ובשמכם אני מקווה שבהליך דמוקרטי - צריך להעיף את ביבי קיבינימט", צעק גפן בהופעה לקול תשואות הקהל. דבריו אלה עוררו תגובות נזעמות במערכת הפוליטית, וכעת באה תגובה מצד גולשים תומכי הליכוד הקוראים להחרים אותו.
 

את הקריאה להחרמה יזם ומוביל פעיל ליכוד בשם עמוס טרבלסי, שכתב: ״מי שלכלך על ראש ממשלתי הנבחר, מי שלכלך על חיילי צה"ל, מי שלכלך עלי כאזרח ציוני ואוהב העם והמדינה - אינו ראוי להופיע ביום העצמאות בפני או בפני תושבי המדינה, ובוודאי שלא לקבל תשלום ממני כתושב המדינה". טרבלסי, המתגורר במושב בית הגדי שבנגב, הסביר ל"מעריב-השבוע": לא ניתן לפגוע בראש ממשלתנו הנבחר, בטח ובטח לא תוך ניצול ציני ומכוער של במה שניתנת לצורכי מופע אמנותי".
 
עד כה זכתה הקריאה למאות שיתופים ולתגובות אוהדות. אחד הגולשים כתב: ״להחרים לא מספיק. יש קהל שימלא את ההופעות שלו. אני הייתי בכיף מבשל שש טונות ביצים".
 
במועצה האזורית אשכול, שהזמינה את גפן להופיע ביום העצמאות, מדגישים כי השיקולים בבחירת האמנים הם אמנותיים בלבד. יש לציין כי במהלך צוק איתן הופיע גפן בהתנדבות בפני תושבי המועצה שישבו במקלטים ובכך הפגין תמיכה בהם והביע סולידריות. תגובתו של גפן לא התקבלה עד כה.