סטטיק “להרים“

סטטיק - להרים (צילום: יחצ)
סטטיק - להרים (צילום: יחצ)

אלבומו השני של סטטיק (לירז רוסו) יוצא כשנה אחרי אלבום הבכורה המצליח שלו “לירז", כשהפעם הוא מגדירו "מסיבת פרידה מהפופ". באלבום תריסר שירים הכוללים שיתופי פעולה של הזמר עם אודיה, נס וסטילה, עדי ביטי, סטפן לגר ועדן חסון.

אחרי 50 שנה: האופרה הגנוזה של "כוורת" יוצאת לאור
אם הלהקות הצבאיות: שבת עברית מצדיעה לנעמי פולני שהלכה לעולמה

האלבום מורכב מתמהיל שירי פופ והיפ הופ בהפקות מוזיקליות מאוד עדכניות ופזמונים קליטים (מרביתם גימיקיים) והוא די ממשיך את הקו של קודמו ולא נושא בשורה חדשה, הוא נוסחתי והולך על בטוח. אחרי חצי שנה קשה, האלבום מצליח לספק אסקפיזם למאזיניו.

ג׳יין בורדו “כישוף“

ג'יין בורדו - כישוף (צילום: יחצ)
ג'יין בורדו - כישוף (צילום: יחצ)

ההרכב "ג’יין בורדו" משחרר אלבום רביעי ומסקרן המרחיב את אופקיו למחוזות הפופ, עם טקסטים אישיים, מרביתם פרי עטה של הסולנית דורון טלמון, המשלבים בין מציאות לדמיון, בין הווה לעבר וכל זאת במעטפת עדכנית אשר מצד אחד שומרת על הדנ"א המוכר של הלהקה, ומצד שני ממשיכה לחדש ולסקרן. האלבום מונה עשרה שירים, בהם שיתופי פעולה מסקרנים כמו דואט עם חוה אלברשטיין (“שיר כוכבים") ועם עדן דרסו (“תסמוך עליי").

“כבר יותר משנה שאנחנו עובדים על שירים חדשים והאלבום הזה, שהשקענו בו באמת את כל הזמן שלנו ואת כל הרגשות, את כל החרדות, התסכולים וההצלחות - הכל מתנקז לעשרה שירים, טיפול פסיכולוגי, מסע אל תוך עצמי, פגישה עם העתיד והעבר שלי או התאהבות והתחמקות לפנטזיה. הכל עובד בכישוף", מספרת טלמון.

אייל גולן “עם ישראל חי“

אייל גולן - עם ישראל חי (צילום: יחצ)
אייל גולן - עם ישראל חי (צילום: יחצ)

כמיטב המסורת, אייל גולן משחרר בפסח אלבום, ה־28 במספר, ששיר הנושא שלו כבר הפך לאחד מהמנוני “חרבות ברזל". האלבום כולל 18 רצועות שנעות בין בלדות שוברות לב ושירי אהבה אופטימיים ובין שירי חפלה ים־תיכוניים, טכנו ובלוז־פופ בניחוח נוסטלגי.

“האלבום הזה גדוש בשירים מגוונים אבל הבסיס שמאחד את כולו הוא הז׳אנר המזרחי האותנטי, כזה שאנחנו ודורות לפנינו גדלנו עליו ושמענו, ז׳אנר שמאחד מגוון תרבויות, עדות וניחוחות של בית, חום ואהבה", כתב גולן על האלבום, שסביר להניח שכמה משיריו יהפכו ללהיטים.

קרן פלס “שקופים 2“

קרן פלס - שקופים 2 (צילום: יחצ)
קרן פלס - שקופים 2 (צילום: יחצ)

כמעט ארבע שנים אחרי אלבומה האחרון “שקופים" משחררת קרן פלס את אלבומה “שקופים 2", פרויקט המשך המכיל שיתופי פעולה של היוצרת והזמרת עם יוצרים וזמרים שונים. היא מארחת בו את שלמה ארצי, מוש בן ארי, שירי מימון, מירי מסיקה, אריק סיני, זהבה בן ובניה ברבי.

האלבום מאגד ברובו שירים שכבר יצאו כסינגלים בשנים 2023־2020, בהם “אין סוף ללילה", “לא אבודים" (עם שלמה ארצי), “מישהו שמח בשבילי" ו"שתי גדות" (עם מירי מסיקה) שהוקדש ליונת אור, שנרצחה בטבח בבארי ב־7 באוקטובר.

דודו אהרון “כוכב גדול“

דודו אהרון - כוכב גדול (צילום: יחצ)
דודו אהרון - כוכב גדול (צילום: יחצ)

רגע לפני שיחגוג 40 משחרר דודו אהרון את אלבומו העשירי, הנושא את השם “כוכב גדול" ומונה 16 שירים חדשים פרי עטו ובשיתוף יוצרים ומפיקים מוזיקליים נוספים דוגמת אלירן אביטל ומתן דרור. האלבום מספק שירים למנעד רחב של מאזינים: מצד אחד בלדות נוגעות ורומנטיות (עם קורטוב שיברון לב, לפרקים) ומצד שני שירי חפלה ים־תיכונית בניחוח של פעם.

ישנם באלבום שני שירים שונים בנוף: האחד הוא שיר הנושא, “כוכב גדול", בלוז־רוק משובח שמוציא מאהרון את המיטב כווקאליסט כישרוני. השני הוא “ארץ האבות", המתכתב מאוד עם האווירה האופפת אותנו בתקופה כאוטית זו, והוא מעין האח הקטן של “שבט אחים ואחיות" (של עידן רייכל ודורון מדלי) עם טקסט מצוין של אהרון ולחן קליט מאוד המהווה פינאלה הולם לאלבום.

נרקיס “תשובה?“

נרקיס - תשובה (צילום: יחצ)
נרקיס - תשובה (צילום: יחצ)

קשה לפרק את אלבומה השלישי של נרקיס לגורמים, על אף שכל חלק הוא אינדיבידואלי בפני עצמו, שכן האזנה לאלבום בשלמותו מעבירה את המאזין מסע אל נבכי נפשה של היוצרת, אל חוויותיה האישיות ואל המורכבות שבה.

היא שרה על שיברון לב, בדידות, חרדות, קנאה, שמחה, חוזק וגם חושפת תקיפה מינית שחוותה בגיל 5 (בשיר “גן המשחקים"), נושא שמעטות הזמרות שמעזות לגעת בו, ועושה זאת בשיא הרגישות, הכנות והאומץ. השירים באלבום מרכיבים את הפאזל האישיותי של נרקיס וחושפים מעין אוטוביוגרפיה מוזיקלית, מקטנות ועד בגרות, חשבון נפש שהיא עושה עם עצמה ומחליטה לחלוק עם המאזינים.

מבחינה מוזיקלית, האלבום אקלקטי מאוד: יש בו פופ, רוק, מוזיקה אתנית ומסולסלת, ובעיקר זמרת נשמה כישרונית ששרה על עצמה ובכך קונה את אמונם של המאזינים (כפי שעשתה באלבומיה הקודמים). היא לא שרה שירים ממוסחרים על הא ודא או על היחסים שבינו לבינה (בשירים הרומנטיים היא מצליחה לזרוע עומק רוחני), ובתקופה כל כך כאוטית ומורכבת, דווקא המורכבות והמלנכוליה שאופפות את האלבום המהול בתקווה ובנחמה מתאימות ככפפה ליד.

עדן בן זקן “דם שלי“

עדן בן זקן - דם שלי (צילום: יחצ)
עדן בן זקן - דם שלי (צילום: יחצ)

אלבומה השמיני של עדן בן זקן יוצא בעיצומה של המלחמה ומונה עשרה שירים שבהם נטלו חלק שמות כמו יסמין מועלם, אודיה, רון ביטון, ג’ורדי, יובל מעיין, אבי אוחיון ועוד. האלבום שומר על המתכונת הקבועה של בן זקן, שמשלבת בלדות נחמה מלנכוליות ונוגות עם שירי רחבת ריקודים.

האלבום נפתח בשיר “חיפשתי אותו בנרות" על מישהי הממתינה לשובו של אהובה. השיר זוכה למשמעות מצמררת לנוכח מאורעות ה־7 באוקטובר. שירים נוספים מתכתבים עם אווירת הנכאים השוררת במדינה, שיברון לב, הכאה על חטא, צער, געגוע ועצב שמרחף באוויר.

לצד האווירה הרצינית יש באלבום גם שירים קצביים יותר המנסים לספק אסקפיזם, בראשם גרסתה של הזמרת לשיר הילדים “תמיד נשאר אני" של דתיה בן דור עם תוספת מילים של רון ביטון, שמיועדת להפוך ללהיט מועדונים.

עומר אדם ״חמישה לילות״ (EP)

עומר אדם - חמישה לילות (צילום: יחצ)
עומר אדם - חמישה לילות (צילום: יחצ)

ה־EP החדש של עומר אדם מונה חמישה שירים המנסים לקלוע למנעד רחב של מאזינים: “מבת ים ועד הנצח", בלדה מלנכולית עם טוויסט הומוריסטי; “אקדח", מעין הומאז’ לשירי הדיכאון והכאב של הניינטיז; “כסף או דמעות" בניחוח הפלמנקו והשיק הלטיני; ו"רק שלך" ו"לילות וקללות" שנוטות לכיוון בלדה שוברת לב. אומנם הטקסטים לא אמינים בהקשר לחייו הפרטיים של אדם, ששר על בדידות ולב קרוע בעודו מתחזק זוגיות פוטוגנית עם יעל שלביה, אך הוא מספק היטב את הסחורה לקהל של הזמר.

הפרויקט של רביבו - “קבלת שבת“ (הופעה חיה)

הפרויקט של רביבו - קבלת שבת  (צילום: יחצ)
הפרויקט של רביבו - קבלת שבת (צילום: יחצ)

אלבום הופעה חיה חדש של הפרויקט של רביבו (רביב בן מנחם, ניר בן מנחם ואלירן צור) המתעד את הופעות “קבלת השבת" הקבועות של ההרכב בהאנגר 11 בנמל תל אביב, ובו 13 רצועות של מחרוזות ולהיטים. חגיגה ים־תיכונית של מסורת המתאימה להכנות לשבת המלכה ולארוחת ליל שישי המשפחתית.

Kayma New Trying Outs

Kayma New Trying Outs (צילום: יחצ)
Kayma New Trying Outs (צילום: יחצ)

לאחר שפרץ לתודעה לפני כשלוש שנים עם “OnSiteLover", חובק היוצר והזמר Kayma (אורי טולדנו, בנו של אבי טולדנו) אלבום בכורה לועזי מושקע ופופי הכולל 14 שירים שנכתבו, הולחנו והופקו מוזיקלית על ידו ובשיתוף פעולה עם מוזיקאים נוספים. האלבום נושא את המאזין למחוזות הרוק הבריטי ומקצבי הדיסקו המודרני והדאנס.