אפליקציית ספוטיפיי מצטרפת לטרנד הבינה המלאכותית ששוטף את העולם וכעת הטכנולוגיה מאפשרת למשתמשי הפרימיום להפוך כל רעיון יצירתי לרשימת השמעה. כל מה שנשאר לעשות הוא להקליד כל טקסט ומנוע הבינה המלאכותית של ספוטיפיי ימצא את השירים המתאימים ביותר.

למי שאינו מתמצא ברזי הבינה המלאכותית, הנה תזכורת: מדובר בטכנולוגיה חדשה שמדמה את יכולת החשיבה האנושית או במילים אחרות – דרך לגרום לתוכנה, אפליקציה או מכשיר להתנהג כפי שאדם היה מתנהג. הבינה המלאכותית עושה שימוש בטקסט או מידע שהוקלד על ידי המשתמש, ובאמצעות מיליוני אלגוריתמים שהוקלדו לה יוצרת מענה בדמות שיח, תמונה, וידאו, מוסיקה, ביצוע פקודות, וכעת גם יצירת פלייליסט.

ספוטיפיי התנסתה כבר בשנה שעברה ביצירת רשימות השמעה באמצעות בינה מלאכותית בתוכנת הדיג'יי שלה וכעת היא משיקה גרסת ביטא המאפשרת למשתמשים ליצור רצועות השמעה, כלומר פלייליסט, הכולל שירים שמבוססים על תיאורי טקסט. הגרסה מוצאת תחילה למנויי הפרימיום במכשירים ניידים בבריטניה ובאוסטרליה.

משתמשי אנדרואיד ו-iOS במקומות האלה יכולים מעתה למצוא את מחולל רשימות ההשמעה של הבינה המלאכותית על ידי מעבר אל "הספריה שלך" והקשה על הלחצן "+" בפינה השמאלית העליונה של הדף. לאחר בחירה באפשרות AI Playlist  מהתפריט שנפתח, המשתמשים יכולים להקליד הנחיה כמו "מוסיקה ליום קר וגשום" כדי לקבל רשימת השמעה של 30 שירים שתואמים את האווירה הזו. ניתן לכוונן את ההנחיות באמצעות הנחיות נוספות כמו "שירים עצובים יותר" עד שהמשתמש מרוצה מרשימת ההשמעה שאותה ניתן לשמור על ידי הקשה על "צור" בפינה השמאלית העליונה.

הפיצ'ר הזה לא מגיע בחלל ריק, והוא כנראה גם זה שתרם לעליית המחירים שספוטיפיי צפויה להציג בהמשך השנה. נכון לכעת, מנוי פרימיום מתחיל בכ-6 דולרים לחודש לסטודנטים או 11 דולרים ליחידים. ספוטיפיי עדיין לא פירטה מתי הבינה המלאכותית תגיע לארצות נוספות. בינתיים, גם אפל צפויה על פי דיווחים להטמיע את טכנולוגיית הבינה המלאכותית במערכת ההפעלה שלה, וייתכן שתצא בהכרזות כבר בכנס המפתחים הקרוב בעוד חודשיים.