״שלום תל אביב, אנחנו במשימה ואנחנו פה רק לעצירה קטנה של שעתיים. לעצירה של שעתיים כדי לקחת אוויר, לשיר ולהתמלא בכוחות מחודשים ונחזור למשימה״ במילים אלו פתח עידן רייכל את המופע הראשון שלו מאז פרוץ המלחמה. מאז ה-7 באוקטובר עידן רייכל פועל רבות למען המדינה: מרתוצץ ומופיע בין בסיסים, בתי חולים ואפילו בהלוויות. ואם כל זה לא מספיק הוא אפילו תלה שלט חוצות ענק על הבית שלו, בניין שלם ברחוב יהודה מכבי בתל אביב, עליו התנוססו תמונות כל החטופים שקוראים להשבתם, ועכשיו.

היום (ו׳) לראשונה מאז פרוץ המלחמה, הפרויקט של עידן רייכל חזר לבמות למספר מופעים מיוחדים לרגל השקת האלבום החדש ״מגדל של אור״
בשני מופעים בהיכל התרבות: מופע צהריים ומופע ערב. בכל פעם שנפתחת הופעה של עידן רייכל, וללא כל קשר לכמות הפעמים שהייתי בהופעות שלו ושל הפרוייקט בעבר, אני יודעת שאני רוצה להיות שם. לא משנה באיזו תקופה אני נמצאת, אני יודעת שלא ארצה לוותר על מופע כזה. לא ארצה לוותר על קשת הרגשות שאני חווה בכל פעם מחדש שרייכל נמצא על הבמה. עם פסנתר. בלי פסנתר. עם הפרוייקט או בלעדיו.

״להאמין״: עידן רייכל בהיכל התרבות (צילום :שובל עזור)

פשוט ככל שיהיה, מבלי מניירות, תפאורה מתוחכמת או תלבושות מוגזמות, באופן הכי אותנטי וטבעי שיש, הזמר הזה פשוט יודע להוציא מאיתנו, בזמן קצוב של שעתיים בלבד (שהלוואי שהיו נמשכות יותר) , טווח כל כך רחב של רגשות: עצב, שמחה, התרגשות, כעס וגעגוע, כל אלו הם חלק קטן מהתחושות שעברו בגוף שלי במהלך השעתיים בהם לקחתי ״עצירה״ ופשוט נהניתי ממופע מרהיב של רייכל והפרוייקט, שנראה שבאופן טבעי לגמרי ובמעין פשטות אלוהית פשוט יודעים מה הם עושים, או ליתר דיוק יודעים איך לפרוט על מיתרי ליבנו. 

״בואי״: עידן ריכל בהיכל התרבות (צילום :שובל עזור)

עידן רייכל הוא הישראלי היפה. במלוא מובן המילה. הוא מחזיק בהיסטוריית שירים שטבועים כל כך עמוק בתוכנו, בזכרונות שלנו. אני אוהבת את המוזיקה של רייכל כבר שנים, ואני מאמינה (היום יותר מתמיד) שלזמר הזה יש מקום מיוחד בעולם, שכן עם הזמן השירים שלו הפכו להיות מעין מוסכמות חברתית, תרבותית שפשוט מחברת בין כולנו. לי באופן אישי הוא מצליח לגעת ברבדים הכי עמוקים כי מזכיר לי את אימי אפרת, זכרה לברכה. מעבר לכך שהיה הזמר האהוב עליה, הפשטות, הצניעות, המסרים הכל יפים בכל שיר מזכירים לי אותה כל כך, את הדרך האצילית שלה שבה כבשה את העולם והשאירה חותם עמוק אצל כל כך הרבה אנשים, בדיוק כמו השירים של עידן רייכל. אז תודה רייכל שאתה מאפשר לי את החיבור הכי עמוק לאמא שלי, השירים שלך תמיד יהיו המזכרת הכי עוצמתית ומרגשת שלי. 

ולמרות הדמעות שאני נוטה להזיל בהופעות מפני החיבור האישי שלי אל הזמר, כמו גם בהופעה הזאת, רקדתי, שרתי, אהבתי שמחתי ובעיקר הייתי גאה, הייתי גאה שהפרוייקט המדהים הזה בניצוחו של עידן רייכל הוא חלק בלתי נפרד מהתרבות שלי, מהמולדת שלי, מהבית שלי, מארץ ישראל שלי, וישאר שלנו - לתמיד.