נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי רשם לעצמו ולאוקראינה הישג חשוב גם בזירת התרבות העולמית: שלשום בערב הוא הופיע, במסגרת הסבב העולמי שלו, על המסך בארמון הפסטיבלים בפני באי פתיחת פסטיבל הסרטים הבינלאומי של קאן. זלנסקי העמיד במרכז דבריו את דמותו של צ'רלי צ'פלין, שגילם את דמותו של היטלר בסרטו "הדיקטטור הגדול" משנות ה־40 של המאה שעברה.

"הדיקטטור הגדול של צ'פלין לא חיסל בשעתו את הדיקטטור, אבל הפך את הקולנוע המדבר לקולה של החירות", אמר. "גם היום אסור לקולנוע לשתוק מול הדיקטטור שירש את הנאצים". בגלל המלחמה השנה לא הוזמנה לפסטיבל משלחת רוסית רשמית, אבל יוצג סרטו של במאי המתנגד לפוטין, קיריל סרברניקוב, ופרט לנאומו של זלנסקי יוקרן סרט חדש של במאי אוקראיני צעיר שהושלם בימים אלה. בנוסף תיערך הקרנה מיוחדת לסרטו התיעודי החדש של הבמאי האוקראיני סרגיי לוז'ניצה.

"דקל זהב" מיוחד הוענק לשחקן פורסט ויטקר, העוסק היום בעניינים הומניטריים עבור אונסק"ו. הפסטיבל ניסה גם לשמור על קשר עם הוליווד המסחרית כשאירח אתמול את הכוכב טום קרוז, שהעביר שיעור לקהל על תפיסת הקולנוע שלו והשתתף בהקרנת סרטו החדש "טופ גאן מאווריק", שבו הוא חוזר לדמותו של טייס הקרב העילאי שיצר, במהדורה בוגרת יותר.

מטוס חלף מעל ארמון הפסטיבלים לפני ההקרנה. השנה אין ייצוג לישראל באף מסגרת רשמית של הפסטיבל. עם זאת, הבמאית החיפאית מהא חאג' תציג סרט שייצג את פלסטין, והשחקנים מוחמד בכרי, מכרם חורי ותאופיק ברהום ישתתפו בהקרנת "הילד מגן עדן" של הבמאי טאריק סאלח.