הסגר אולי מאחורינו אבל עדיין אין ממש דרכים לחגוג מאורעות שמחים או לציין ימים מיוחדים, ממש כמו הוולנטיין דיי שנחגג היום (ראשון) ברחבי העולם. אז אם אתם לא מאלה שחושבים שוולנטיין היה אנטישמי או סתם מתנגדים ליום הזה כי אין עם מי לחגוג – הנה רשימת סרטים מומלצים בנטפליקס שיזכירו לנו רומנטיקה מהי. אזהרה: קיטשיות בכמות גבוהה. מאוד. זכרו שאמרתי. צפיה נעימה!

העדכני והלוהט: Malcolm and Mary (2021)

הסרט בכיכובם של זוכת פרס האמי המוכשרת להחריד זנדאיה ("אופוריה") והשחקן האמריקאי ג'ון דיוויד וושינגטון הושק רק בסוף ינואר וכבר זכה לבאז היסטרי משתי סיבות מרכזיות: ראשית, במרכזו שני שחקנים מעולים המציגים מערכת יחסים פרובלמטית במיוחד הסובבת סביב אגו ושנית, הוא כולו נכתב, בוים וצולם בתקופת הקורונה (אתגר בפני עצמו) בהשראת הסיפור האישי של במאי הסרט, סם לוינסון, ששכח להודות לאשתו באחד הטקסים בהם השיק את סרטו בעבר והדיאלוג בין השניים, לאחר הטקס, היווה את הבסיס לסרט.

הביקורות עצמן מעורבות – חלקן טוענות לחוסר אמינות, רפטטיביות ומריחת זמן אך אחרות משבחות את כישורי המשחק של השניים ומחמיאות לדיאלוגים השנונים ולפסקול המצוין. אני הייתי נותנת צ'אנס, אבל יכול להיות שאני גם משוחדת לאחר צפייה ב"אופוריה" של זנדאיה המהפנטת באיחור לא אופנתי במיוחד. 

סרטי נעורים אמריקאים תוצרת נטפליקס (נדרש סף קיטשיות גבוה במיוחד): 

To All the Boys I’ve Loved Before (2018)

טרילוגיית הסרטים "לכל הנערים שאהבתי" הושקה לראשונה ב-2018 וממש השבוע יצא הסרט השלישי בסדרה. הסרטים כולם מבוססים על ספר ומגוללים את מערכת היחסים בין שני תלמידי תיכון יפים, צעירים וכריזמטיים במיוחד (לאנה קונדור ונואה סנטינאו שמתגלה כזאק אפרון של העשור האחרון). לא אלאה אתכם בסיפור העלילה כי היא לא באמת מתוחכמת או מסקרנת מדי אבל אם אתם בעניין של סרטי נוער כייפים, מתוקים וקלילים במיוחד – אלה הסרטים בשבילכם. 

The Perfect Date (2019)

ראיתי הרבה קומדיות רומנטיות שמתרחשות בתיכונים אמריקאים, אבל ללא ספק "הדייט המושלם" היא מהטובות בהם. סיפור חמוד על נער מפרבר שרוצה להרוויח כסף כדי להתקבל לקולג' יוקרתי אז הוא יוצר אפליקציה בה אפשר להזמין אותו לבילויים שונים על תקן בן זוג תורן. בדרך הוא כמובן מתאהב ומתאכזב לסירוגין – אבל ספויילר: הכל מסתדר בסוף. כבר הזכרתי שנואה סנטינאו בתפקיד הראשי?

הדייט המושלם (צילום: נטפליקס)
הדייט המושלם (צילום: נטפליקס)

The Kissing Booth (2018)

עוד קומדיה רומנטית-תיכונית-אמריקאית-קלאסית סביב קשרים זוגיים עם יותר מדי "אתגרים" בבית ספר אמריקאי. בקיצור: קצת ריבים, קצת רומנטיקה ויותר מדי צעירים וצעירות פוטוגניים להפליא. לאור ההצלחה, גם "דוכן הנשיקות" הפכה לטרילוגיה והסרט השלישי עתיד להיות מושק בקרוב. 

דרמות וקומדיות רומנטיות עם טוויסט:

Someone Great (2019)

"לילה בניו יורק" (לנצח אופתע מהתרגומים הגרועים של סרטים לעברית) שונה מהקומדיות הרומנטיות הקלאסיות בכך שהוא מתחיל דווקא מפרידה, ועוסק בה לא מעט. במרכזו ג'ני (ג'ינה רודריגז המעולה מ"ג'יין הבתולה") אשר נפרדת מבן זוגה בעקבות קבלת משרה נחשקת בסן פרנסיסקו ומצרפת אליה את שתי חברותיה הטובות להרפתקה אחרונה, רגע לפני שהיא עוזבת את ניו יורק, מולדתה. הסרט גדוש בטרנדים של השנים האחרונות, פסקול עדכני ומהנה ועל אף שאין בו איזה מסר עמוק במיוחד – הוא דווקא כן שווה את הזמן שלכם.

Marriage Story (2019)

קודם כל, ראוי לציין את "סיפור נישואים" בשל העובדה שהוא תורגם לעברית ללא חטא, לשם שינוי. עכשיו, אפשר להמשיך: הסרט מספר את סיפורם של זוג נשוי (הוא במאי תאטרון והיא שחקנית עבר) החווים בעיות בזוגיות ונקלעים להליך גירושין המתנהל באגרסיביות בבתי המשפט על ידי עורכי דינם בזמן שהשניים מנסים לשמור דווקא על קשרים טובים ביניהם, בעיקר בשל בנם המשותף, מה שלא תמיד מצליח. בסיום, השניים מצליחים להתפשר ולהתגבר על המשברים בסוף מלא נחמה. הסרט זכה לשבחים, גרף "אוסקר" ואף הוכתר כאחד מהסרטים הטובים של השנה במגזין TIME. כבר השתכנעתם?   

קלאסיקות ישנות וטובות

Forrest Gump (1994)

יש טעם לפרט? הסרט עטור השבחים שגרף שישה פרסי אוסקר כולל "השחקן הטוב ביותר" (בכל זאת, טום הנקס) ו"הבמאי הטוב ביותר" הוא אולי לא קומדיה רומנטית מסורתית, אבל אם לא צפיתם בו במקרה עד כה – הנה הזדמנות מעולה לגשר על הפער. סרט מופלא, מקורי ומרגש המגולל את סיפור חייו של פורסט גאמפ, שנולד עם מגבלה פיזית ורמת משכל נמוכה במיוחד אך מצליח לגבור על האתגרים בחייו באמצעות רגישות שיא ותמימות כובשת, כשבדרך הוא מוצא עצמו שותף לרגעים היסטוריים בתולדות אמריקה. המילים "צפיית חובה" נכתבו על הסרט הזה. 

Friends with Benefits (2011)

קומדיה רומנטית בהובלתם של שני כוכבי על, ג'סטין טימברלייק ומילה קוניס, המגיעים למסקנה כי יוכלו לקיים קשר מיני מבלי לערב רגשות ולפגוע בקשרי החברות ביניהם. כבר ניחשתם לאן זה הולך? מעולה, אז תנו לה צ'אנס כי קשה להישאר אדישים לכימיה המצוינת בין השניים ולקצב ההתקדמות המהיר והממכר. 

(2003) How to Lose a Guy in 10 Days

קלאסיקה מוכרת ומובילה בז'אנר הרומנטי. במרכזה, עיתונאית שמכינה כתבה על "איך להיפטר מבחור בעשרה ימים" ובוחרת בגבר רנדומלי להתנסות עליו בנושא, מבלי לדעת שהאחרון התערב עם חבריו כי הוא יכול לגרום לכל בחורה שיפגוש בדרך להתאהב בו. השניים מקיימים מערכת יחסים סוחפת וסוערת עד שהם עולים על הכוונות האמיתיות אחד של השני. קומדיה רומנטית במיטבה.

Hitch (2005)

קומדיה רומנטית נוספת ששווה את הצפייה בה בעיקר בזכות גיבורה – וויל סמית'. סמית' מגלם שדכן שעוזר לגברים להתחיל עם נשים מתוך השקפה שאין בחורה שגבר לא יוכל להשיג. הוא נתקל במקרה קשה במיוחד ובדרך מתאהב גם בעצמו בעיתונאית (אווה מנדס) שעולה על זהותו האמיתית וחושפת את סיפורו בעיתון, מה שפוגע לו קשות במוניטין. סיפור קליל שמסתיים כצפוי בהפי אנד. 

בטוח ראיתם ותמיד כיף להיזכר:

Knocked Up (2007)

אם השם באנגלית זר לכם – אולי "הדייט שתקע אותי" יישמע מוכר יותר. קומדיה מצחיקה ופרועה במרכזה בן (סת' רוגן), סטלן מובטל וצעיר ואליסון (קתרין הייגל), כתבת בידור רצינית, מבלים לילה אחד ספונטני, סוער ורווי באלכוהול ומגלים כעבור כמה שבועות שהם נכנסו להריון. מה עכשיו? את זה אשאיר לכם לגלות. אם לא צפיתם בסרט בטעות עד כה, אל תפספסו!

17 Again (2009)

בשתי מילים: זאק אפרון. שלוש שנים לאחר שהתפוצץ בעולם עם "היי סקול מיוזיקל" כיכב אפרון בקומדיה כייפית במיוחד עם מת'יו פרי הנהדר. במרכז הסיפור – אב שעומד לפני גירושים אשר חוזר במפתיע לגיל 17 וחווה מחדש את תקופתו בתיכון רק כדי להבין כמה הוא אוהב את אשתו. סרט קליל ומהנה במיוחד, וכשאפרון בתפקיד הראשי – לא נראה לי שצריך להכביר במילים. 

ולרווקות שהתאחדו עם בקבוקי יין והר של סושי:

Bridesmaids (2011)

אחד מהסרטים האהובים עליי בכל הזמנים. שילוב של שחקניות מעולות, תסריט שנון ובימוי מצוין הופך את "מסיבת רווקות" לקומדיה רומנטית קורעת מצחוק – גם אחרי שצפיתי בה יותר מדי פעמים ואני זוכרת את הפאנצ'ים בעל פה. אם אתן מחפשות ערב של נחמה וצחוקים עם החברות – זה ללא ספק הסרט בשבילכן.