טקס האוסקר ה-96 התקיים הלילה (בין ראשון לשני) בארצות הברית. בפרס שחקנית המשנה הטובה ביותר, זכתה דאווין ג'וי רנדולף על "נשארים לחג". ברגע משעשע שנרשם בתחילת הטקס שאותו הנחה ג'ימי קימל, הגיש השחקן ג'ון סינה את פרס עיצוב התלבושות כשהוא עירום לחלוטין, מלבד המעטפה עם שם הזוכה. טקס האוסקר® ה-96 שודר רק ב- yes וב-+STING. הטקס הערוך והמתורגם ישודר ביום שלישי בשעה 21:00 ב- yes MOVIES DRAMA.

מסתמן: יהב יחזור לראשות עיריית חיפה; עליזה בלוך הפסידה בבית שמש
יונה יהב: "התגעגעתי, תם עידן הנתק בין העירייה לממשלה"

בקטגוריית הסרט הטוב ביותר, ניצח הסרט "אופנהיימר". בסך הכל, הסרט גרף הלילה שבעה פרסים: הסרט הטוב ביותר, הבמאי - כריסטופר נולאן, השחקן הראשי - קיליאן מרפי, שחקן המשנה - רוברט דאוני ג'וניור, העריכה, הצילום והמוסיקה המקורית. 

הבמאי הבריטי-יהודי ג'ונתן גלייזר זכה בפרס הסרט הבינלאומי על "אזור העניין". הסרט עוסק ברודולוף הס, מפקד מחנה ההשמדה אושוויץ בתקופת השואה ומשפחתו. במהלך נאום הניצחון שלו, בחר גלייזר לשאת דברים מבישים והאשים את ישראל, זאת מספר חודשים לאחר הטבח הרצחני שביצעו מחבלי החמאס בישראל. 

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

''אופנהיימר'' (צילום: טוליפ מדיה )
''אופנהיימר'' (צילום: טוליפ מדיה )

"הסרט שלנו מראה לאיזה שפל הדה-הומניזציה יכולה להוביל אותנו. אנחנו עומדים כאן כאנשים המסרבים לכך שישתמשו ביהדות שלהם ובשואה לשם כיבוש שפגע בכל כך הרבה אנשים חפים מפשע, בין אם זה הקורבנות של השבעה באוקטובר או המתקפה המתמשכת על עזה", אמר. 

טקס האוסקר ה-96  (צילום: REUTERS/Mike Blake)
טקס האוסקר ה-96 (צילום: REUTERS/Mike Blake)

אמה סטון זכתה בפרס השחקנית, על משחקה בסרט "מסכנים שכאלה". בכך, הפכה סטון בת ה-35 לאחת השחקניות היחידות שזכו בפרס היוקרתי פעמיים, זאת לאחר שכבר גרפה אותו בעבר על התפקיד בסרט "לה לה לנד". 

הסרט "מסכנים שכאלה" זכה בשלושה פרסים נוספים - איפור, עיצוב והפקה ועיצוב תלבושות. הסרט "ברבי" שעורר שיח רב, הסתפק בפרס בקטגוריית השיר, וזאת על "What Was I made For" של בילי אייליש ואחיה פיניאס. 

"הילד והאנפה" מבית אולפני ג'יבלי, קטף את הפרס בקטוגריית סרט האנימציה הארוך. מי שהפך לסרט הלא אמריקאי הראשון שזוכה בפרק האפקטים, הוא "גודזילה מינוס אחת", שהחזיק בתקציב משוער של כעשרה מיליון דולר בלבד. 

אמה סטון לאחר הזכייה  (צילום: GettyImages, קווין ווינטר)
אמה סטון לאחר הזכייה (צילום: GettyImages, קווין ווינטר)

"War is War", שהפיק שון לנון, בנם של ג'ן לנון ויוקו אונו, זכה בפרס בקטגוריית סרט האנימציה הקצר. לנון הבן בחר להקדיש אותו לאמו לכבוד יום הולדתה ה-91 שחל בחודש שעבר ולכבוד יום האם. "מכתב לחזיר" הישראלי, סרטה של טל קנטור שהיה מועמד בקטגוריית סרט האנימציה הקצר, הפסיד את הפרס. 


 

לפני הטקס: מחאה נגד ישראל

זמן קצר לפני תחילת הטקס, מפגינים נגד ישראל חסמו את התנועה בשדרות סנסט, באזור האולם. החסימה הובילה לשיבושי תנועה רבים במקום, וחלק ממשתתפי הטקס אף נאלצו לעזוב את כלי הרכב שלהם ולצעוד לעבר האולם ברגל. בטקס עצמו, בילי אייליש ואחיה פיניאס קראו להפסקת אש, באמצעות ענידה של סיכה אדומה.