סדרת ספרי "כראמל" של הסופרת מאירה ברנע-גולדברג השיבה עטרה ליושנה והחזירה את קריאת הספרים לאופנה. מחר, בתיזמון מושלם עם יום החתול הבינלאומי, ועל-אף המצב הביטחוני, יפתח כמתוכנן פסטיבל "כראמל בסנטר" שיתקיים החל מ-8 באוגוסט בשעה 16:00 ועד ה-26 באוגוסט. הפסטיבל יתקיים בימים א-ה בין השעות 19:00-11:00 ובימי שישי בין השעות 15:00-10:00.

פסטיבל כראמל בדיזנגוף סנטר (צילום: שוקה כהן)
פסטיבל כראמל בדיזנגוף סנטר (צילום: שוקה כהן)

הסופרת מאירה ברנע-גולדברג, שהחלה דרכה כמוכרת ברשתות סטימצקי וצומת ספרים, בין היתר גם בדיזנגוף סנטר, שבה לחנויות אלה הפעם כסופרת הילדים המצליחה ביותר בישראל כיום. ספריה הוכרזו כסדרת הנוער הנמכרת ביותר בישראל בספרות מקור בשנה זו. הספר הראשון בסדרה ראה אור באוגוסט 2014, וללא פרסום בכלי התקשורת וקידום בעיתונים ובמדורים השונים סחף את הילדים ואת בני הנוער והפך ללהיט בכל בית.

"לפני שלוש שנים הגעתי לסנטר כדי להשתתף בפסטיבל הארי פוטר ולחגוג עם המעריצים" מסרה ברנע-גולדברג "אם היו מספרים לי אז שמתישהו בעתיד תתקיים חגיגה דומה עם הספרים שלי כנראה שהייתי מתעלפת במקום. אין מילים לתאר את ההתרגשות. אני מרחפת מאושר".

בשנת 2018 הספר קטף את הפרס החשוב ביותר בישראל לספרות ילדים ונוער, בפרס משרד התרבות ע"ש דבורה עומר, לספר נוער מצטיין. חברי ועדת הפרס נימקו בהמלצתם: "דמותו של החתול כראמל היא דמות חד-פעמית בספרות הילדים הישראלית ובעלת איכויות של גיבוריה הגדולים של ספרות הילדים העולמית". עד היום פורסמו בסדרה 6 ספרים, יומן קפסולת זמן וספר קומיקס (שיראה אור ביוני), שנמכרו במלמעלה מ-200,00 עותקים.

בעקבות ההצלחה המטאורית כראמל תורגמה לסדרת טלוויזיה בכאן חינוכית, שגרפה למעלה מ-14,000,000 צפיות רק ביוטיוב, בנוסף למיליוני צפיות בפלטפורמות נוספות. גם תיאטרון אורנה פורת לא נשאר אדיש ללהיט הישראלי ובחנוכה הקרוב צפוי לעלות מחזמר בהשראת הסדרה, במקביל לפרסום הספר השביעי בסדרה.

פסטיבל כראמל בדיזנגוף סנטר (צילום: שוקה כהן)
פסטיבל כראמל בדיזנגוף סנטר (צילום: שוקה כהן)

כעת, במקביל לצילומי העונה החדשה של סדרת הטלוויזיה ב"כאן", ייבנה בדיזנגוף סנטר בתל אביב עולמו המופלא של כראמל, מתחמי ענק הפזורים בחללי שני הבניינים שבו יהיו עשרות אטרקציות, ביניהן: חשיפת הפרק הראשון של הספר השביעי שטרם יצא על גבי קיר שלם, מפגשים עם מחברת "כראמל", הרצאות וסדנאות עם מאייר ספרי כראמל רמי טל, מפגשים ושעות סיפור עם השחקן והמדובב תומר שרון, הקרנות בינג' של פרקי העונה הראשונה שעלתה ב"כאן חינוכית", מתחם פעילות ויצירה בו תחולק חוברת פעילות וחידות בלעדית לפסטיבל, חידונים יומיים נושאי פרסים שחוברו על ידי הסופרת, סדנאות יצירה מעולמות התוכן של כראמל, תחרות הכנת עוגות בהשראת הספרים, יום אימוץ חתולים ועוד.

כמו כן תפעל חנות פופ-אפ עם מוצרי מרצ'נדייז בכיכובם של גיבורי כראמל, שתציע בין היתר מוצרי חזרה לבית הספר, גרביים, כובעים, פוסטרים ועוד. טווח מחירי המוצרים ינוע בין 20-60 שקלים.

אלכס קפלן, מנהל שיווק דיזנגוף סנטר מסר: ״אנו מתרגשים להשיק מחר את הפסטיבל, שמציע עשרות אטרקציות חינמיות. על הפסטיבל עמלנו למעלה מחצי שנה והוא יאפשר לכל מי שירצה ליהנות מעולמות התוכן של כראמל, בדגש על משפחות שמבקשות להפיג מתחים ולהתאוורר. אנו מייחלים שהפסקת האש המדוברת אכן תתממש עוד הערב ואנו פועלים בהתאם להנחיות פיקוד העורף״.