הסופרת גליה עוז התייחסה הבוקר (שלישי) בראיון לכאן תרבות לסערה הציבורית שנוצרה בעקבות ספרה החדש, "דבר שמתחפש לאהבה", בו כתבה כי אביה, הסופר המפורסם עמוס עוז, נהג להתעלל בה בילדותה.

"העניין הוא חיים שלמים של הסתרה וקושי גדול לכתוב את זה באופן שיהיה לו ערך. אני לא רציתי לכתוב עוד פוסט בפייסבוק. חשבתי שאם אני מדברת אני צריכה לכתוב ספר שהוא עדות אבל מארגן מחדש את המחשבה על המצב הזה", אמרה עוז על התהליך שהביא אותה לחשוף את סיפורה.

על החיים בצל האב סיפרה: "אם היו סימנים כחולים הסתרתי אותם עם חולצה יותר ארוכה. זה סוג של חוקים, שפה שקודם כל לא אומרים לאף אחד. אתה לומד להסתיר את העובדות גם מעצמך".

גליה עוז - צילום אריק סולטן
גליה עוז - צילום אריק סולטן

על הסכסוכים במשפחתה אמרה עוז: "ברגע שהתחלתי לדבר רק ביני לבינו וביני לבין אמא שלי - נפתחה נגדי מלחמה. היא כוללת מתקפה מתמדת על הזיכרון שלך עד כדי רמזים מתמידים שאתה לא בסדר, לא שפוי, לא נורמלי. 'תסתכלי על עצמך, גם את בעצמך לא בסדר', לערער אותך לגמרי באופן מעומעם ומרומז".

"אני מתביישת שהייתי עדה ולא התקשרתי למשטרה. גדלתי בבית שהשפה בו הייתה מאוד אלימה ודכאנית. התרגלנו למחוק מיד כל גילוי של אלימות, הפחדה או טרור כלפי מישהו מאיתנו כמעט בזמן אמיתי. פחדתי בעצמי", סיימה עוז את דבריה.