הסופרת גליה עוז, בתו של הסופר עמוס עוז, מי נחשב על ידי רבים לאחד מגדולי הסופרים בישראל, הוציאה לאור היום (ראשון) ספר אוטוביוגרפי חדש ("דבר מתחפש לאהבה") שבו היא מספרת על יחסיה עם אביה. במסגרת זו, חשפה עוז, בין היתר, כי אביה היה אלים כלפיה בתקופת ילדותה.

"בילדותי אבא שלי היכה אותי, קילל והשפיל", כותבת עוז, ומפרטת: "האלימות היתה יצירתית: הוא גרר אותי מתוך הבית וזרק אותי על המפתן בחוץ. קרא לי טינופת. לא איבוד עשתונות חולף ולא סטירת לחי פה ושם אלא שִגרה של התעללות סדיסטית. הפשע שלי היה אני עצמי, ולכן לענישה לא היה סוף. היה לו צורך לוודא שאשבר", כתבה בתו של הסופר. 

גליה עוז (צילום: אריק סולטן)
גליה עוז (צילום: אריק סולטן)

"הספר הזה הוא עלי", היא כותבת, "אבל אני לא יחידה. בתים כמו הבית שבו גדלתי צפים איכשהו בחלל, הרחק מהישג ידם של עובדים סוציאליים, מחוץ לטווח ההשפעה של מהפכות כמו מי טו, בלי להשאיר סימן ברשתות החברתיות. מסויטים ומבודדים, הם מצפינים בחוכמה את הסודות שלהם כמו ארגוני פשיעה. כדי לכתוב על זה אין לי ברירה אלא להתגבר על האילמות והחשאיות, על ההרגל לשמור הכול בבטן ועל הפחד מה יגידו. אני לא באמת מתגברת, כמובן. אבל אני כותבת".

ספרה החדש של גליה עוז (צילום: יח''צ)
ספרה החדש של גליה עוז (צילום: יח''צ)

לדבריה, "אנשים מבוגרים יודעים, פחות או יותר, מה הופך דיבה לעבירה פלילית בספר החוקים, אבל רק מי שנפל קורבן להטרדה, לחרם, לבריונות ברשתות החברתיות או לקשר קרוב עם פסיכופת יוכל להבין איך לשקר מכוּון מטרה יש כוח להתביית על אדם ולהרוס אותו, פשוטו כמשמעו. לא כמעט, לא אולי, לא בערך, לא בכפוף לפרשנות".