רונן הורביץ', 62, שירת כחובש קרבי בהנדסה ימית, בגדוד ההנדסה שהוביל את הכוחות בכניסה לביירות במלחמת לבנון הראשונה. הוא טיפל בהרבה פצועים וחללים גם מכוחותינו וגם מהפלנגות ואזרחים. הוא היה הכוח הרפואי שקיבל את כל הנפגעים בסברה ושתילה. אירוע טראומטי שהוא זוכר עוד היום. לדבריו: "בהתחלה התקבלנו בסוכריות ובפרחים ובסוף יצאנו משם עם זנב בין הרגליים. המלחמה הנוכחית מרגישה אותו הדבר. מלחמה צודקת שהולכת ומסתבכת. רק שיש לנו שם חטופים שמשנים את כללי המשחק".

ב-2005 נפצע הורביץ קשה מאוד בתאונת דרכים. הוא איבד רגל וסבל מפגיעות רב מערכתיות ופגיעת ראש. בתל השומר התלבטו אם לקבל אותו למחלקת השיקום האורטופדי או נוירולוגי. סגן מנהל המחלקה הזמין אותו לראיון קבלה כדי להחליט בנושא. הורביץ' אמר לו, "בוא נשחק שח ואז תוכל להחליט". כך הוא הגיע לשיקום בתל השומר קרוב לשנה עד שהתאימו לו פרוטזה והוא למד ללכת מחדש. אחר-כך שהה שנתיים במכון הלאומי לשיקום נפגעי ראש.

זה היה שוק לכל המשפחה. כמו RESET לחיים. היו להורביץ הרבה תוכניות שהתקדמו ופתאום הכל נעצר. הפציעה תפסה את בתו הצעירה עם ההזמנות לבת מצווה שלה כבר ביד ופתאום האבא הגיבור שלה נעלם.  השותפים שלו בחברת תוכנה זרקו אותו. בנוסף, העסקים שבנה ופתח במשך כמה שנים בתחום השיווק הרשתי ובתחום הדרכת מכירות לארגונים, יחד עם אשתו התרסק ונעלם. הפסיכולוגים אמרו שהוא לא יוכל לחזור לחיי המקצועיים כמנהל שיווק ומכירות.

לדבריו: "כשאני מסתכל על זה קיבלתי סטירות מכל הכיוונים. והתחלתי בקרירה עצמאית בהדרכה ולווי חברות. התאונה קרתה לקראת סיום קורס שעשיתי לכל רשת חנויות סולתם רדד".

כחלק מתהליך השיקום הוא השתתף בקורס מנחי קבוצות. אחר-כך נרשם לקורס המנחים של מיכא"ל. הקורס היה למעשה השיקום האמיתי שלו והגדיל מאוד את תחושת המסוגלות. כתוצאה מכך הקים בהצלחה בית ספר למכירות עם שותף ועם אישתו ובמשך כמה שנים הם העבירו עשרות קורסים לחברות, ארגונים ולאנשים פרטיים.

במקביל הפך להיות מנחה במיכא"ל ומנחה בקורס המנחים. הוא החל ללוות חברת קירור תעשייתי, למרות הנכות, והפך להיות סמנכ"ל השיווק והמכירות שלהם עד היום. במהלך השיקום נאלץ לבלות ללא תכלית ועבודה הרבה בבית במקום לשקוע לדיכאון הוא החל לכתוב  כתב 6 רומנים ששניים כבר יצאו לאור. "חזירים" ו"למה אני לא יכול לספר לך את האמת?". כעת הוא עובד על ספר חדש.

"אני משתדל לחיות וליהנות מהחיים למרות המגבלות. אני קורא למצב שלי מגבלה ולא נכות. נכות זה דבר מנטלי כשהאדם מוותר למגבלות שלו. בבית החולים, העובדת הסוציאלית אמרה לאשתי, שרוב הפצועים כמוני, שוקעים בדיכאון ולא מצליחים לשקם את חייהם. היא סיפרה לי את זה רק אחרי שעברו הרבה שנים. אני חושב שמעולם לא ראיתי בפציעה שלי ובתאונה מכת גורל ולא הרגשתי כקורבן. גם בשיקום בתל השומר זה היה לפני יום העצמאות וביקשתי דגל שתליתי על הכיסא גלגלים שלי. זו הייתה הצהרת העצמאות שלי. מאז ועד היום הייתי לרוב תמיד אופטימי ובחשיבה חיובית. אלה הקלפים שקיבלתי ועכשיו מה הכי טוב שאני יכול להשיג איתם האושר והחיים שלי הם רק באחריותי".

למה אני לא יכול לספר לך את האמת? הוא רומן פסיכולוגי בשלושה חלקים מאת (רונן הורביץ) האמיתי. יצירה רב-רבדית, בה שום דבר הוא לא כפי שנכתב. זהו ספר לכל מי שאוהב ספרות. הספר מהווה הומאז' לשלל ספרים ודמויות ספרותיות ידועות וידועות פחות ומיועד למי שמחפש רומן פסיכולוגי שמותח את גבולות הסיפור, הדמיון והנפש האנושית. פרוזה ביוגרפית העוסקת בהתמודדות עם פוסט טראומה, דמויות במצוקה נפשית, תהליכי שיקום והתמודדות בגישה חיובית שיכולה לתרום למי שחווה או מתמודד עם אירועים דומים. זהו ספרו השני של הורביץ, יליד תל אביב, נשוי, אב לבן ובת, וסבא טרי. הורביץ שירת כחובש קרבי במלחמת לבנון. ב-2005 נפצע קשה בתאונת דרכים ועבר תהליך שיקום ארוך מאוד בבי"ח תל השומר. ספרו הראשון "חזירים", סאטירת מתח פוליטית שחזתה את מגפת הקורונה ורבים מהאירועים שקרו בעקבותיה, יצא לאור ב-2020.