היהודים חוזרים לקיסריה: הלהקה תחגוג 27 שנים ותארח את ’מוניקה סקס‘

היהודים, מהלהקות האהובות והמצליחות בישראל, מציינת 27 שנות פעילות ומעלה מופע חגיגי בקיסריה. הופעות הלהקה המיוחדות באמפי קיסריה כבר הפכו לשם דבר. המופע מלא באנרגיות וביצועים כמו שרק היהודים יודעים להביא אל הבמה. זה כבר שלושה עשורים שלהקת היהודים שבאמתחתה 4 אלבומי זהב, 2 אלבומי פלטינה וזכתה בכל תואר אפשרי מלהקת השנה ועד אלבום השנה סוחפת אחריה קהל אדוק אשר הולך איתה לכל מקום ושבוי בקסם שלה ובאנרגיות החד פעמיות שלה. במהלך המופע יארחו היהודים את להקת מוניקה סקס לשיתוף פעולה ראשון מסוגו בין ההרכבים עם ביצועים מיוחדים וחד פעמיים במופע תנגן הלהקה את כל השירים האהובים שלה.

27.8, 21:00 אמפיתיאטרון קיסריה

הפוקוס על המוזיקה: תזמורת המהפכה תלווה בנגינה חיה את הקרנת ’הבהלה לזהב‘ של צ‘רלי צ‘פלין

תזמורת המהפכה בניהולם האמנותי של רועי אופנהיים וזהר שרון, מציעה לחוות ראינוע כמו לפני 100 שנה, תוך הקשבה למוזיקה חיה. התזמורת תנגן בביצוע חי את המוזיקה ל‘הבהלה לזהב‘, יצירת המופת של צ‘פלין שאותה כתב, ביים שיחק בתפקיד הראשי וגם הלחין את המוזיקה. ”כך נוגן הסרט בזמנו כשעלה לאקרנים,“ מסבירים אופנהיים ושרון. הביצוע החי מערער את היחס בין צפייה בסרט והאזנה לו, לרגעים
הנגינה החיה של התזמורת משנה את הפוקוס ובכך דווקא המוזיקה המופלאה שכתב צ‘פלין נמצאת במרכז הסרט והבמה. המופע מדגיש כי הקולנוע האילם מעולם לא היה קולנוע חירש. הוא אמנם ללא דיבור אך עם המון מוזיקה תזמורתית שתפקידה הכרחי ביצירת הדרמה והשלמה ותמיכה בעלילה ובדמויות.

2.9 13:00 היכל אמנויות הבמה הרצליה; 3.9 21:00 תיאטרון ירושלים; 7.9 20:30 אודיטוריום חיפה; 9.9 13:00 האופרה הישראלית, תל אביב

הבהלה לזהב - תזמורת המהפכה (צילום: רפי דלויה)
הבהלה לזהב - תזמורת המהפכה (צילום: רפי דלויה)

הקפלים של החיים: הכוריאוגרף אליק ניב מעלה יצירה שעוסקת בגוף המזדקן

ביצירה החדשה של הכוריאוגרף אליק ניב, Mamo ,שמונה נשים בוגרות, עוסקות בבחינה מחודשת של תופעות, אירועים, ובחירות שליוו והכתיבו את חייהן. באמצעות פירוק והרכבה מחדש של פיסות חיים מעברן, הן חושפות מצבים של כאב והומור, תשוקה, חיים ומוות בביטוי אישי פורץ גבולות, בקול, בתנועה, ובטקסט. ”עבורי מאמו הוא מבט ישיר וכנה אל החיים“, אומר אליק ניב, יוצר המופע, ”אל הגוף המזדקן המוסתר שאינו זוכה לקדמת הבמה בחברה העוסקת בפולחן נעורים, דרך הצלקות, הקפלים והניסיון אנו חושפות אמת בימתית על החיים“. בסיום המופע יערך שיח עם הקהל בהשתתפות מלאה של האנסמבל והיוצר.

1-2.9 20:00 מרכז ענבל, תל אביב

MAMO (צילום: אפרת מזור)
MAMO (צילום: אפרת מזור)

אורחים חשובים ומוזיקה נפלאה: מרתה ארחריץ‘ ומישה מייסקי בין האורחים בפסטיבל הבינלאומי למוזיקה קאמרית בירושלים

הפסטיבל הבינלאומי למוזיקה קאמרית מציע השנה שמונה קונצרטים בשישה ימים, בהשתתפות מבצעים מובילים בעולם, בהם הפסנתרנית מרתה ארחריץ‘ והצ‘לן מישה מייסקי, אשר יפתחו את הפסטיבל ברסיטל מיוחד. עוד בתוכנית השנה יצירות מופת מהספרות הקאמרית של כל הזמנים בביצוע גדולי המוזיקאים בעולם, כגון חמישיות הפסנתר הנהדרות של שומן, ברהמס ודבוז‘ק. בנוסף תהיה בכורה עולמית לרביעיית קלרינט מאת אלה שריף, אשר הוזמנה על ידי הפסטיבל, זרקור לפינה נסתרת יחסית במכלול יצירתו של באך, האינבנציות בשלושה קולות למקלדת בעיבודים מאת דמיטרי סיטקובצקי לשלישיית כלי קשת, שיתופי פעולה בין אמנים ידועים ומוכרים למוזיקאים צעירים ומבטיחים בביצועים רב-דוריים ועוד.

הפסטיבל הבינלאומי למוזיקה קאמרית ירושלים 10-5 בספטמבר, ימקא ירושלים.

מרתה ארחריץ' (צילום: Adriano Heitman)
מרתה ארחריץ' (צילום: Adriano Heitman)

סכנה מוחשית: הסדרה ’נקודת פיצוץ‘, שמתרחשת בלונדון, מזכירה מדי את מה שעלול לקרות גם כאן

מותחן אקשן בריטי חדש, מפגיש את ויקי מקלור (’בשירות החוק‘) עם אדריאן לסטר (’חיים ביחד, ’טראומה‘) שכיכבו ביחד בעונה הראשונה של ’בשירות החוק‘. מסע טרור קיצוני וקטלני משתלט ומאיים על החיים בלונדון התוססת, חוליית חבלנים המתמחה בסילוק פצצות של משטרת המטרופולין נקראת בדחיפות לפעול ומתחילה לטפל בבהילות במצב. בחוליה, שנקראת ’אקספו‘ משרתים שני קצינים, יוצאי צבא, לאנה וושינגטון (מקלור) וג‘ואל נוטו קינס (לסטר). הם צוות מיומן ומנוסה וכל יום עבודה שלהם אינו זהה לקודמו. אבל ככל שמסע הטרור נמשך, השניים מתחילים לחשוב שהם למעשה המטרה האמיתית של המפגעים והם מחליטים לעשות את המקסימום על מנת למצוא את האחראים.

בבינג‘ - vod yes ,וב- 08/27 ימי שבת ב-22:00 ב-yes action tv

נקודת פיצוץ (צילום: HTM_Television_and_All3Media_International)
נקודת פיצוץ (צילום: HTM_Television_and_All3Media_International)

נולדו לרקוד: פסטיבל בינלאומי למחול סולו יפתח השבוע בירושלים

פסטיבל בינלאומי למחול סולו עכשווי יארח את אוזגור אדם אינאנץ‘ מטורקיה ואת רוברט נואה מקוסובו, כמו גם כוריאוגרפים ישראלים בהם מרים אנגל, יוזמת והמנהלת האמנותית של הפסטיבל, נמרוד פריד ועוד. חלק מהיצירות יוצגו בבכורה עולמית בפסטיבל. במופעים המרכזיים יועלו עבודות מחול סולו בעלות אמירה אישית ייחודית, שמתכתבות עם סוגיות חברתיות, סביבתיות, פוליטיות ותרבותיות. אל הפסטיבל מגיעים יוצרים מכ-10 מדינות בהן גרמניה,טורקיה, איטליה, קנדה, פולין, גיאורגיה, קוסובו, רומניה, יוון, סלובקיה וישראל. לצד אירועי הלילה מציע הפסטיבל
כיתות אמן, אירועי שיח ופאנלים פתוחים לקהל הרחב ולקהילה המקצועית, ומקיים תכנית רזידנסי לאמנים ירושלמים ולאורחים בינלאומיים המוזמנים לתהליך יצירת סולו מקורית שתעלה בבכורה עולמית באירועי הפסטיבל.

6-8.9 בית הנסן ירושלים

אוזגור אדם אינאנץ (צילום: טרקן סרנגל)
אוזגור אדם אינאנץ (צילום: טרקן סרנגל)

צעירים וחיות אחרות: אמיר בנאי מככב בסדרת נוער חדשה 

"המתחם ה-25", סדרת מתח חדשה לילדים ונוער מגוללת את סיפורו של אוריה (אמיר בנאי) -שמגיע לגן החיות לריצוי עבודות שירות. אוריה משתלב בצוות של נערים ונערות שמטפלים בחיות הגן, בהובלת המדריך הנערץ גיורא. לאוריה נדמה שהוא עולה על המסלול הנכון, אבל אז נגנב מהגן עיט נדיר, ולכולם ברור שהוא האשם. אוריה יודע שבאותו הלילה היה בגן עוד מישהו, שגם לו יש סוד מטריד משלו. במסע להוכחת חפותו הוא יגלה את האמת שרוחשת מתחת לפני השטח, והיא אפלה ומסובכת הרבה יותר ממה שהיה נדמה לו. בסדרה משתתפים: אמיר בנאי, עידו טאקו, מיכאלה מזרחי, יפתח קליין, אביב טומי כרמי, דני שטג, איימי שפנר, אלעד תורג‘מן, מורין אמור, שאדי מערי, יואב רוטמן ועוד.

החל מ-4.9 ראשון עד שלישי, בשעה 16:00 ב-כאן חינוכית ובדיגיטל

''המתחם ה-25'' (צילום: NOVOMINSKY JORGE)
''המתחם ה-25'' (צילום: NOVOMINSKY JORGE)

הוא כותב לי מאמי: גיל שוחט והסינפונייטה מארחים את דקלה

בקונצרט הראשון בסדרה הישראלית של הסינפונייטה הישראלית באר שבע יארח מאסטרו גיל שוחט את הזמרת דקלה, לערב ’אין עוד אהבה כזאת‘. שני עולמות, המתאחדים לעולם אחד בעיבודים לתזמורת לשיריה המקוריים של דקלה, גרסאותיה לשירים מאת לאונרד כהן היוריתמיקס
ועוד, לצד סימפונית ’ארואיקה‘ הידועה של בטהובן. משתתפים: גיל שוחט, פסנתר, עיבודים, הנחייה, ניצוח וניהול מוזיקלי, דקלה, נתי כהן, תופים. בתוכנית: קטעים מקוו ריאולנוס, פתיחה // סימפוניה מס‘ 3 ארואיקה מאת בטהובן; מיטב להיטיה של דקלה, אותם תבצע הזמרת בליווי התזמורת ובליווי פסנתר הכנף של שוחט. בין השירים: ’הוא כותב לי מאמי‘; ’שבע בערב‘; ’בדידותי הנהדרת‘; ’אין עוד אהבה כזאת‘; ’אינתא עומרי (עבד אל-והאב)‘; ’ואז את תראי‘ ועוד.

3.9 21:00 המשכן לאמנויות הבמה, באר שבע לכרטיסים 086266422 או באתר התזמורת

גיל שוחט (צילום: דני מילר)
גיל שוחט (צילום: דני מילר)

התאבדות או רצח: אל פנינג מככבת בסדרה חדשה שנוצרה בעקבות סיפור אמיתי

’הנערה מפליינוויל‘ היא מיני-סדרת דרמה חדשה של שירות הסטרימינג Hulu המבוססת על סיפור התאבדותו של קונרד רוי והמשפט שהתקיים בעקבותיו בשנת 2017. מישל קרטר (פנינג) הואשמה בכך ששכנעה את בן זוגה, קונרד רוי (ריאן) להתאבד. הסדרה מתחקה אחר מערכת היחסים בין השניים ועוקבת אחר האירועים שהובילו להתאבדותו של רוי ולאחר מכן אחרי המשפט אליו עמדה קרטר בו באשמת הריגה. לצד פנינג מככבים בסדרה קלואי סביני, קארה בוונו וקולטון ריאן.

ימי חמישי ב-21:00 ב-hot3 ,וכל הפרקים ב-hot vod.

’הנערה מפליינוויל‘ (צילום: באדיבות HOT)
’הנערה מפליינוויל‘ (צילום: באדיבות HOT)

הלכי הרוח: הפסטיבל הבינלאומי מסרחיד מציג תיאטרון בשפה הערבית

המרכז לתיאטרון עכו, בניהולם של מוני יוסף, חאלד אבו עלי וסמדר יערון, יקיים זו השנה -ה-21 את פסטיבל מסרחיד, להצגות בשפה הערבית. השנה משתתפות בפסטיבל הצגות ממצרים, מרוקו ופלסטין וכמו כן תהיה תערוכה של אמן ממצרים, ותתקיים תחרות של הצגות ילדים במסגרת ’מסרחיד Kids’ בניהולו האמנותי של האמן חליל קדורה. הפסטיבל המשמש חממה ליוצרים בתחילת דרכם, משקף את הלכי הרוח של תושביה הערבים של מדינת ישראל ומטפל בשלל תכנים, חברתיים, פוליטיים, אוניברסליים ואישיים. בין ההצגות ’בעלה של סחר‘, על אלימות במשפחה, ’החלטה‘, דרמה משפחתית, ’יום יום בחיי בני זוג‘, ’כאב‘ – על כאבן של נשים בעולם הערבי בעת מלחמה, ועוד. בכל ערב יתקיימו מופעי רחוב ליד הפסטיבל.

5-8.9 ,המרכז לתיאטרון עכו, רח‘ ויצמן 1 ,עכו. טלפון: 04-9913834

ההצגה ''יום יום'' (צילום: אדיב ספדי)
ההצגה ''יום יום'' (צילום: אדיב ספדי)