מפנה מקום על הבמה
מוזיקה - שלום חנוך מארח את נינט טייב בקונצרט רוק

שלום חנוך האחד והיחיד יארח את נינט ב’קונצרט רוק’, מופע חדש ומלהיב שלו. ‘קונצרט רוק’ של שלום חנוך כולל את מיטב שיריו משנות הקריירה הארוכה והענפה שלו. קלאסיקות כמו ‘מחכים למשיח’, ‘הדרכים הידועות’, ‘אלימות’, ‘ככה וככה’, ‘אהבת נעורי’, ‘נגד הרוח’ ו’סוף עונת התפוזים’ זוכות לביצועים ייחודים ומחודשים על הבמה, הבוערת באנרגיות המשתוללות של חנוך כפרפורמר וכמבצע.

21.7 20:30, אצטדיון כפר סבא. הזמנת כרטיסים ksaba.smarticket.co.il

מפאנק ועד מקאם
ההרכב טריו רדיו בגדד מגיע לבית הקונפדרציה

בית הקונפדרציה בירושלים מארח את טריו רדיו בגדד, הרכב מוזיקלי שמתמקד ברפרטואר של המוזיקה העירקית האמנותית, שהגיעה לשיאה בתחילת המאה הקודמת. טריו רדיו בגדד החל לפעול בשנת 2017 והוציא אלבום ראשון, ’פרגהום בצ‘אני‘. חברי ההרכב הם אביב בדרי עזרא, יוהנה ריטמולר ויניב מייזל. הטקסטים שלהם מפגישים את הערבית הספרותית עם הלהג העיראקי המדובר, ולפעמים גולשים גם לשפות אחרות כמו פרסית, כורדית ותורכית. סולן הטריו, אביב בדרי עזרא, גדל על צלילי המקאם העיראקי. עזרא, ריטמולר ומייזל נפגשו כבר לפני יותר מעשור בסצינת הפאנק והמוזיקה האלטרנטיבית של תל אביב, אז חקרו עולמות צליליים מחושמלים ומדומיינים. בהמשך דרכם הם נחשפו לדור המבוגר של המוזיקאים היהודים מעיראק, שהיגרו לישראל, דבר שהשפיע רבות על יצירתם.

רדיו בגדד (צילום: אורן זיו)
רדיו בגדד (צילום: אורן זיו)

לב העניין
תיאטרון - דבלה גליקמן מככב במחזה 'אנגינה פקטוריס'

שר הביטחון, דן יסעור, זקוק להשתלת לב. כמה חודשים לפני כן הועבר בישראל חוק שהשר הוביל ותמך בו בכל לבו: יהודים אינם יכולים לקבל תרומת איברים ממי שאינם יהודים. עכשיו הלב היחיד שבנמצא הוא לב טרי, צעיר ומבטיח - של בחור פלסטיני. השר צריך לקבל החלטה, או שהוא לוקח את הלב ועובר על החוק - או שהוא מת (והלכה האופציה להתמודד על ראשות ממשלה). כי זה מאוד מצחיק כשזה לא מצחיק.

23.7 20:30 תיאטרון צוותא  תל אביב.

דבלה גליקמן במחזה 'אנגינה פקטוריס' (צילום: יוסי צבקר)
דבלה גליקמן במחזה 'אנגינה פקטוריס' (צילום: יוסי צבקר)

הפסקול של הארי פוטר
מוזיקה - התזמורת הפילהרמונית הישראלית תבצע את פסקול הסרט הראשון בקונצרט חי

בשנת 2016, הושקה סדרת הקונצרטים של הארי פוטר, מסע הופעות עולמי שחוגג את סרטי הארי פוטר. בסוף החודש,  לראשונה בישראל, הקהל הישראלי יוכל להאזין לפילהרמונית הישראלית מבצעת בשלמותה את המוזיקה של ג’ון וויליאמס לסרט הראשון בסדרה. טימותי האנטי ינצח על הפילהרמונית הישראלית שתנגן בקונצרט חי בעת הקרנת הסרט ‘הארי פוטר ואבן החכמים’. הקהל יוכל לחוות מחדש את הקסם של הסרט המלא ברזולוציה גבוהה על גבי מסך ענק, תוך האזנה לפילהרמונית הישראלית מבצעת את המוזיקה הבלתי נשכחת של ג’ון וויליאמס.31.7 מכירת הכרטיסים באמצעות אתר התזמורת www.ipo.co.il או בטלפון 3766*

הארי פוטר (צילום: באדיבות WARNER BROS)
הארי פוטר (צילום: באדיבות WARNER BROS)

שחר חדש
מחול - להקת הפלמנקו רמנגאר מעלה מופע חדש

לאחר שקטפה שבחים רבים הן מהקהל והן מהמבקרים על יצירותיה הקודמות, החל מה21 ביולי חוזרת אלינו להקת הפלמנקו רמנגאר מיסודם ובניהולם האמנותי של קרן ואבנר פסח מעלה מופע חדש, Alboreando (רוקדים עם השחר) בבכורה. המופע מזמין את הקהל להצטרף לחוויית פלמנקו אנרגטית חדשה שמטרתה להתעורר שוב מחדש אל תוך עולם בו המוזיקה, הריקוד והשירה מתאחדים יותר מאי פעם.

הלהקה, המורכבת מרקדניות, זמרים ונגנים, מביאה אל הבמה יצירה של פלמנקו פורו עכשווי ומארחת את הרקדנית מיכל בן צבי. עוד שותף ליצירה הוא פרוקיטו, מגדולי הרקדנים והמוזיקאים בספרד, שהגיע לישראל על מנת לעבוד עם הרקדנים על אחת מהיצירות במופע על המופע ואף כתב את המוזיקה. 
21.7 מרכז סוזן דלל, תל אביב, למידע, מופעים נוספים וכרטיסים https://remangar.co.il

להקת הפלמנקו רמנגאר (צילום: יחצ)
להקת הפלמנקו רמנגאר (צילום: יחצ)

תמונת המלחמה
סרט - סרטו של אבי נשר ‘תמונת ניצחון’ עולה לנטפליקס

הסרט ‘תמונת הנצחון’, שובר הקופות של אבי נשר, המתאר את קרב ניצנים במהלך מלחמת העצמאות והתקופה שהובילה לכך, יהיה סרט הקולנועים הישראלי העלילתי הראשון אי פעם שיוקרן בנטפליקס ישראל מאז השקתו של שירות הסטרימינג ויעלה בו במהלך הקיץ. היצירה תוקרן גם בנטפליקס ארה”ב. בנוסף, הסרט נרכש על ידי חברות הפצה מובילות בעולם להקרנה בינלאומית מסחרית בעשרות מדינות. בסרט ‘תמונת הנצחון’ אותו כתב וביים אבי נשר בהשראת אירועים היסטוריים אמיתיים, משחקים בין היתר ג’וי ריגר, אמיר ח’ורי, עלא דקא, אליענה תדהר, תום אבני, משי קלינשטיין, אלישע בנאי, יונתן ברק, נטע רוט, גיל כהן, אדם גבאי, ידין גלמן, עמית מורשת, אלעד לוי, ניר כנען ועוד.  

מתוך הסרט ''תמונת ניצחון'' (צילום: איריס נשר)
מתוך הסרט ''תמונת ניצחון'' (צילום: איריס נשר)

כמו חנוכה אבל בקיץ
ילדים - כוכבי הילדים ענבלי ובן זיני מככבים במחזמר ‘אלאדין ויסמין’

המחזמר לילדים ‘אלאדין ויסמין’, המבוסס על הגרסה הלונדונית, עבר התאמות מיוחדות עבור גרסה שתתאים לצופים הקטנטנים בישראל. ענבלי (יסמין), בן זיני (אלאדין) והג’יני, יזמינו את הילדים לעולמות האגדה המלאים בצבעים ומקצבים, יטיילו בשוק של אגרבה, בארמון הסולטן ובמערת הקסמים, יגשימו משאלות ויגלו שהאהבה תמיד מנצחת! מחזה: אודי גושלק// כוראוגרפיה: גילי גבל; הפקה מוזיקלית: זיו רהב; תלבושות: אלה קולסניק; תפאורה ואביזרים: טליה אוטולנגי; תאורה: אורי מורג, רועי יצחק.  
 משך ההצגה: 70 דקות. 16.7 נס ציונה, טלפון להזמנות: 03-7598899

אלאדין ויסמין (צילום: גילי גבל)
אלאדין ויסמין (צילום: גילי גבל)

עולם האופנה מגיע לאופרה
קלאסי - ההפקה החדשה של ‘לה טרוויאטה’ מאת ורדי, מתמקדת בניצול והחפצת נשים


‘לה טרוויאטה’ מאת ורדי מבוססת על המחזה ‘הגברת עם הקמליות’ מאת אלכסנדר דומא הבן, לליברית מאת פרנצ’סקו מריה פיאווה. באמצעות דמותה של ויולטה, שהייתה קורבן לחסדיהם של גברים בני מעמד האצולה, העביר ורדי ביקורת חברתית נוקבת על החברה של זמנו. בהפקה הנוכחית הבמאי אלסנדרו טאלבי הציב את עלילת האופרה בעולם האופנה העילית העכשווית בפריז והוא מאיר את הצדדים האפלים של העולם בו נשים עדיין מנוצלות באופן אכזרי וציני. מעצבת התלבושות אניה ון קראג, היתה מהמעצבות המובילות בבית האופנה דיור, אמרה שהתלבושות בכל תפארתן מדגישות את המתח שבין יופי למוות, שהוא החוט האדום השזור לאורך האופרה הזו, כמו בנשף של פלורה במערכה השניה שהופך לתצוגת אופנה.

החל מ 22.7 13:00, בית האופרה, המשכן לאמנויות הבמה, תל אביב. להזמנת כרטיסים: 03-692777, www.israel-opera.co.il

לה טרויאטה (צילום: יוסי צבקר)
לה טרויאטה (צילום: יוסי צבקר)

צורות של זמן
מחול-תזמורת ארמון בזמן תפתח את פסטיבל תל אביב דאנס

פסטיבל תל אביב דאנס 2022 ייפתח בסוף החודש. במהלך הפסטיבל יועלו 28 מופעים, בהם יצירות מחול של יוצרים ישראלים, מופעים רב-תחומיים ומופעים לכל המשפחה, וכן סדנאות לכל המשפחה. בנוסף יגיעו לישראל ארבעה מופעי מחול בינלאומיים ותתקיים תוכנית היפ הופ, בהשתתפות אמנים ידועים מחו“ל בשיתוף עם אמני היפ הופ מקומיים. את הפסטיבל יפתח מופע רב תחומי, ’תזמורת ארמון בזמן‘, יצירה שחוקרת צורות של זמן, את הפורה-היסטוריה במוזיקה, ואת היחסים שבין הסולן כאינדיבידואל לבין השבט. היצירה נוצרה בשיתוף פעולה בין מאסטר טרילוק גורטו ותזמורת ארמון בזמן. יוצרים: מתן דסקל, שלו נאמן, אהד פישוף ודוניאל סאן קרייף.

21:00, 28.07 ,מרכז סוזן דלל, תל אביב

ארמון בזמן (צילום: דייגו רוזמן)
ארמון בזמן (צילום: דייגו רוזמן)

שיר נחמה
מוזיקה - להקת הדג נחש מגיעה לנמל תל אביב למופע חינם

להקת ‘הדג נחש’ מגיעה למתחם המופעים בנמל תל אביב ביום רביעי, למופע חינם כחלק מ’פורט לייב מיוזיק’, מופעי המוזיקה תחת כיפת השמים. הלהקה המצליחה והאהובה, עם 25 שנות פעילות רציפה, אלבומי זהב, פלטינה ובעיקר מטען שירים שתופסים אצל כל אחד מאתנו רגע, תקופה ומצב בחיים, מזמינה את הקהל לזוז איתם בחגיגת להיטים מכל האלבומים, מכל התקופות. לא תבואו?


20.7 בשעה 20:30. כניסת קהל החל מ 19:30. רחבת הדק המרכזי, נמל תל אביב. כניסה חופשית, מספר המקומות מוגבל. לפרטים נוספים namal.co.il

הדג נחש (צילום: אוהד רומנו)
הדג נחש (צילום: אוהד רומנו)