האם הנשים הישראליות שוברות את המיתוס? כנראה שלא. מתוך 556 נהגים שהיו מעורבים בתאונות דרכים קטלניות, בהן הרוג אחד לפחות, במהלך שנת 2016, רק 58 היו נהגות, כלומר עשרה אחוזים בלבד. ואולם, מרבית הישראלים מעדיפים דווקא לנסוע עם נהג, כשלמעשה, רק 7% מרגישים בטוחים לנסוע עם נהגת, כך עולה מסקר שערכה עמותת "אור ירוק" וניתוח שביצעה לנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) לכבוד יום האישה הבינלאומי.



בסך הכך, למעלה מארבעה מיליון בני אדם מורשים לנהוג בישראל, מתוכם 1.74 מיליון נשים, המהוות 43%, כך שכמעט כל נהג שני הוא למעשה נהגת. מתוך 22,824 נהגים שהיו מעורבים בתאונות דרכים במהלך 2016, נשים היו מעורבות רק ב-5,561 תאונות (24%). נתונים דומים מתגלים כשבודקים את מעורבותם של הנהגות בתאונות דרכים קשות (16%), וכך גם בתאונות דרכים קלות (26%).



מהסקר עולה כי 41% סבורים שגברים נוהגים טוב יותר מנשים, בעוד ש-17% בלבד טענו כי האחרונות הן אלו שנוהגות טוב יותר. 42% אמרו כי אין הבדל בין המינים בכל הקשור ליכולת הנהיגה. מלבד זאת, 55% מהגברים חושבים שגברים נוהגים טוב יותר מנשים, לעומת כרבע (26%) מהנשים שסבורות שנשים נוהגות טוב יותר מגברים.



Getty Images :נשים זהירות יותר בכביש. צילום



גברים נוהגים מהר מידי, נשים לאט מידי


שאלה נוספת בסקר התייחסה לנקודות החולשה של גברים ונשים בנהיגה בעיניי המין השני, וגם כאן ישנן תשובות מעניינות. מרבית הנשים (56%) ענו כי הן לא אוהבות שגברים נוהגים מהר מדי, בעוד שמנגד, חלק גדול מהגברים (30%) דווקא מתרגזים מכך שנשים נוהגות לאט מדי. כמו כן, 18% מהגברים העידו שהם מתעצבנים מכך שהן נוסעות בנתיב השמאלי שלא לצורך.



מנכ"ל "אור ירוק", שמואל אבואב, חיזק את ממצאי הסקר כשאמר: "נשים נוהגות בטוח יותר ונוטות לקחת פחות סיכונים במהלך הנהיגה". כמו כן, הוא מצא לנכון לשלב יותר נשים בענף הרכב: "חסרים אלפי נהגים בתחבורה הציבורית ובענף הרכב הכבד. נשים כבר לוחמות בצבא ומטיסות מטוסים ולכן הגיע הזמן שהמדינה תעודד אותן להשתלב גם בתחום הרכב וההסעות. באופן הזה נוכל לשלב כוח עבודה איכותי בתחום הרכב וגם אולי לצמצם את תאונות הדרכים".