כשמתנהלת כעת מלחמה עם החמאס ברצועת עזה וכשבגבול הצפון משתוללת לחימה נגד החיזבאללה, אתם בקאמרי מסתערים על הקהל במה שאתם מגדירים כ"קומדיה מטורללת בלי מוסר-השכל", למי בכלל יש ראש לזה? - אני שואל בפתח שיחתנו את ערן מור, כוכב ההצגה בעלת השם המוזר "הקומדיה על שוד הבנק", שתחזור בסוף החודש לבמת התיאטרון הקאמרי.

"לדעתי, גם ברגעים כאלה כמו שאנחנו עוברים עכשיו אנשים מחפשים אסקפיזם טהור", מור מגיב. "כשהתחילה המלחמה, לא ידענו מתי הקהל באמת יחזור. אבל כשהקאמרי נפתח מחדש, ראינו שהקהל נוהר ומתנפל על המקומות, הבנו שלמרות כל מה שקורה, מחפשים לנקות את הראש. זה, כנראה טבע האדם על-מנת לשרוד".

ההצגה עוסקת בכנופיית פשע שלומיאלית, המנסה לשדוד יהלום יקר ערך שמופקד בבנק ונקלעת לסחרור של מרדפים מופרעים, תפניות מפתיעות , חילופי זהויות ויש אפילו משולש-אהבה סוער. מדובר במחזה-להיט עכשווי מאת הנרי לואיס, הנרי שילדס וג'ונתן סאייר, המוצג כאן בתרגום דורי פרנס ובבימוי אמיר י. וולף, שבין משתתפיו אהד שחר, יניב סוויסה, נעמה שטרית, נדב אסולין וכנרת לימוני, אך מי שנושא אותה על כתפיו במלוא כשרונו הקומי הינו ערן מור.

הוא מספר: "אני משחק את סם, כייס פשוט שנקלע למשולש-אהבים עם נעמה שטרית, שגם היא בתפקיד קפריז מציגה סוג של נוכלת בכנופייה לא מוצלחת, שאלון סנדלר בתפקיד מיטש מגלם בה את הצלע השלישית".

איך זה להציג קומדיה לאחר שאתה צופה בטלוויזיה בזוועות המלחמה?
"אקח את זה קצת אחורה. כשהמלחמה התחילה, כבר היינו בחזרות ואני מודה שלא  ידעתי איך אצלח את הסיפור הזה, כשהדבר האחרון שבא לך זה לשחק, בטח בקומדיה. אבל לאחר יומיים שטופי דמעות, שבהם היינו מרותקים לטלפונים ולחדשות, הבנו שחייבים להמשיך כדי לא לשקוע בכל העצב, שמצלק את הנפש וכדי להרגיש טיפה נורמליים במעין סוג של תרפיה, שבה אנחנו באים לעשות לקהל טוב ולשמח אותו".

מור מתמרן בימים אלה בין לא פחות משש הצגות, "אם כי כבר קרה בעבר שהתרוצצתי אפילו בין 11 הצגות". הרפרטואר הנוכחי שלו כולל את "עוץ לי גוץ לי", שם הוא חולק את תפקיד המספר עם מאסטרו רמי ברוך; את אחד הילדים האבודים ב"פיטר פן"; ולצידן ולצד ההצגה הנוכחית הוא משתתף אף בהצגות "נרות יום הולדת", "אהבה ומגפה" ו"אני הסבתא שלך", "כשאני מאוד אוהב את הגיוון בתפקידים ובפרטנרים".

במקביל ממשיך מור, 44, חנן הגנן בערוץ הופ, במרץ בעיסוקו השני כאחד מנותני הטון בממלכת הדיבובים, בעיקר בסרטים של דיסני וגם גילם את בעלה של ריימונד אמסלם בסרט "שבע ברכות", "שבו אני מדבר רק בצרפתית, שפה שלמדתי במיוחד לצורך התפקיד, עבודה די סזיפית".

מה התפקיד שאתה חולם עליו?
"אין תפקיד מסוים. אני רואה בעבודתי כשחקן עם כל מה שבה מעין ריצת מרתון".