הגשם שוטף את הארץ, ובראש מהדהדת השורה משירם של אריק איינשטיין ומיקי גבריאלוב: "ואיזה מסכנים החיילים ששוכבים עכשיו בבוץ". עם ההזדהות וגם כשקר וכואב, רוח התרבות והיצירה מוסיפה לנשב.

האופרה הישראלית - שיר ישראלי

האופרה הישראלית חוזרת לבמה עם המופע "שיר ישראלי" ועושה זאת מתוך ההבנה שבימי המלחמה כולנו מוצאים נחמה בשירים הישראלים, שהוא פס הקול המאחד של החברה הישראלית.

"שיר ישראלי" יכלול כעשרים שירים מהקלאסיקות של הזמר הישראלי לדורותיו, בהם "היו לילות", "פרח הלילך", "בארץ אהבתי", "אין לי ארץ אחרת" ועוד - בביצוען של סולניות האופרה הישראלית: טל גנור, תום כהן, גוני כנעני, יעל לויטה, דניאלה סקורקה, ענת צ'רני עם תזמורת סימפונט רעננה ובניצוחו של המנהל המוסיקלי והמעבד דוד זבה.

מהאופרה נמסר: "כבר מספר שנים שהאופרה הישראלית עוסקת בחידושם של שירים ישראליים שהפכו לחלק מנכסי צאן הברזל של התרבות שלנו. המופע 'שיר ישראלי'  הוא המשך ישיר למפעל החשוב הזה".

יום שלישי28.11 ב-18:00. בית האופרה ע"ש שלמה להט (צ'יץ'), תל אביב. לפרטים וכרטיסים לחצו כאן 

שנות השישים הארוכות - תערוכה בבניין אורי ליפשיץ

בניין אורי ליפשיץ נפתח מחדש לציבור עם התערוכה "אורי ליפשיץ: שנות השישים הארוכות" - ובה מוצגים  ציורים, רישומים, תחריטים ופסלים המספרים את סיפור ההתגבשות של האמן, מגוללת את מהלך עבודתו בשנים בהן היפנה עורף להפשטה לירית, לטובת ציור אקספרסיבי פיגורטיבי המעבד חוויות אישיות ותמות חברתיות.  

מוזיאון האשליות (צילום: יוסי צבקר)
מוזיאון האשליות (צילום: יוסי צבקר)

התערוכה מציגה את ההתמקמות של אורי ליפשיץ בתקופה הנתונה של שנות השישים, בחזית העשייה המקומית, כחלק ממאמץ לעדכן את הסצנה הישראלית ולעמת אותה עם שאלות היסוד של הפעולה האמנותית.

בניין אורי ליפשיץ בתל אביב שימש את האמן כסטודיו במהלך חייו. ומשנפתח לקהל הוא מעון לעיזבון האמן, לתצוגה, ארכיון, ומחקר על יצירתו ולהצגת תערוכות מתחלפות.

בניין אורי ליפשיץ, אברבנאל 2 תל אביב. לפרטים נוספים לחצו כאן

הסרטים הקצרים של יהב וינר ז"ל ושי לי עטרי - סינמטק תל אביב

סינמטק תל אביב מעלה לצפייה שלושה סרטים קצרים של יהב וינר ז"ל ושי-לי עטרי, לזכרו של יהב שנרצח במתקפת ה-7 באוקטובר. הסרטים נעשו במהלך לימודי הקולנוע של יהב ושי-לי.

יהב וינר, בן קיבוץ כפר עזה וקולנוען צעיר מוכשר ורגיש, ביים כמה סרטים קצרים, ופיצ'ר עלילתי שמתרחש והצטלם בקיבוץ, ושאת צילומיו סיים כמה שבועות לפני האסון. בת זוגו והקולנוענית שי-לי עטרי, שניצלה מהתופת עם בתם התינוקת, תשלים את עשייתו.

יהב וינר ושי לי עטרי (צילום: בן פלד)
יהב וינר ושי לי עטרי (צילום: בן פלד)

המציאות והיצירה, החיים והמוות, מתערבבים בשלושת הסרטים: "נעורים" של שי-לי עטרי שנעשה בהשראת הסיפור האישי שלה כמי שעברה תאונה קשה ושיקום ארוך. יהב הפיק את הסרט. "קבר אינדיאני" בו אביו של יהב "קובר" את בנו בחול בחוף הים,  בהשתתפותם של יהב כבן ואבא שלו כאביו בסרט. "שלוש נשימות עמוקות" הוא הדהוד מצמרר של המציאות, בו אישה מוצאת נחמה במפגש רוחני עם בן זוגה המת.

ההכנסות יועברו לטובת המשפחה להנצחת יצירותיו של יהב וינר ז"ל. כל סרט קצר בתשלום של 10 שקלים. 

בנוסף, סינמטק תל אביב מזמין את הקהל: לסרטים בטרום בכורה, מפגשים קולנועיים לילדים ולמבוגרים בזום, חידוני טריוויה לכל המשפחה בימי חמישי, סרטים והרצאות ב VOD וסרטים בסינמטק VOD לילדים ולמבוגרים.

לחצו כאן לאתר הסינמטק

שובו של תיאטרון גשר

בתיאטרון גשר יעלו לקראת סוף החודש (29.11) את ההצגה "אנה קרנינה". בהמשך ובהתאם להתפתחות הביטחונית, יעלה התיאטרון גם את ההצגות "רודף העפיפונים", "חומות של תקווה" ו "ריצ'רד III". ב"גשר" יצרו גם גרסה מקוצרת וניידת של הצגת הילדים "האוצר מתחת לגשר" שתוצג בפני המפונים ברחבי הארץ.

אנה קרנינה גשר (צילום: אלכסנדר חנין)
אנה קרנינה גשר (צילום: אלכסנדר חנין)

בימים אלה עובדים בתיאטרון על "שלום מלחמה״  - מופע שירים בכל השפות ומכל המלחמות. על ההצגה התחיל לעבוד המנהל האמנותי המיתולוגי של גשר  יבגני אריה.  אמיר י. וולף יביים, רועי חן יתרגם מכמה שפות ושחקני תיאטרון גשר ישירו בליווי מוזיקה חיה: "מכתב מאמא" מאת  אלתרמן,  "לילי מרלן" שביצעה מרלן דיטריך ועוד.

מוזיאון האשליות

אם נפשכם מבקשת קצת הנאה ואשליה, מוזיאון האשליות בנמל תל אביב פותח את שעריו ומזמין את הקהל להתאווררות.

מוזיאון האשליות (צילום: יוסי צבקר)
מוזיאון האשליות (צילום: יוסי צבקר)

המוזיאון מיועד לכל המשפחה ובו חמישים מיצגים שיגרמו לצופים להטיל ספק בחושיהם ולחוות את הבלתי ייאמן בעולם של אשליות.

מפוני  הדרום והצפון מוזמנים לבקר במוזיאון בחינם, בתיאום ורישום מראש באמצעות הודעת וואטסאפ 054-4971562. לחצו כאן לפרטים נוספים ולרכישת כרטיסים.