עונת הקיץ של מוזיאון האשליות הושקה בסוף השבוע האחרון בנמל ת"א. מה שהחל כפרויקט ייחודי של שני יזמים מקרואטיה, מונה כיום 40 מוזיאונים ברחבי העולם, בין היתר בניו יורק, שיקגו, טורנטו, פריס, מדריד, איסטנבול, אתונה ועוד.

המוזיאון מתאים לכל גיל ולכל רובדי האוכלוסייה, ומציע למבקרים עשרות אטרקציות מגוונות שיפעילו את המחשבה ויעוררו את הדמיון (וחלקן גם יעניקו לכם תמונות טובות לאינסטגרם): אשליות גובה, אשליות היפוך, אשליות עיוות הנוצרות באמצעות מראות, אשליית אינסוף, אשליות אופטיות, הולוגרמות, אשליית ריחוף המדמות היעדר כוח משיכה, קליידוסקופ, אביזרים בהם יש "טוויסט" מסוים וכדומה. כל מוצג והאשליה שהוא מייצר, והתוצאה מאמנת את המוח, כך שלא סתם מכנים מומחים את הביקור במקום כ-"שיעור כושר למוח".

נסו להבין האם אשליית הצילום ההופכת חצי מפניו של אדם לתמונת הפרופיל שלו מסתכל ישר אליכם, והיזהרו לפני שאתם נכנסים לחדר בו הקירות והתקרה מוטים - תחושת חוסר היציבות תקשה על הליכתכם בו. הביטו במנסרה תוך כדי שאתם צועדים אחורה; הסתכלו פנימה ממרחק גדול יותר, מה קורה שם?

התחושה המתמדת המלווה את המבקרים בין המוצגים השונים היא שילוב מנצח בין תמיהה, תדהמה, בלבול והנאה  - חוויה אינטראקטיבית סוחפת, מרתקת ומשעשעת עם טריקים מתעתעים המלמדים אותנו על ראייה ותפיסה, כך שיהיה קל יותר להבין מדוע העיניים שלנו רואות דברים שהמוח שלנו לא יכול/מצליח לקלוט במבט ראשון.

נמל תל אביב, מתחם צפוני, ביתן 26