חיסונים מצילי חיים: כשנה וחצי לאחר תחילת מבצע חיסוני הקורונה העולמי, שהגיע אחרי תקוות רבות מאז התפרצותה של המגיפה, מחקר חדש מטעם המגזין "LANCET INFEFTIOUS DISEASES" ניסה לפענח מה הוא מספר מקרי המוות שנחסכו ברחבי העולם בזכות אותם חיסונים. 

על פי המחקר, בשנתם הראשונה מאז הפצתם, החיסונים הצילו את חייהם של 19.1-20.4 מיליון אנשים ברחבי העולם. המחקר מעריך, כי ללא החיסונים - מספר האנשים שהיו מאבדים את חייהם לאחר שנדבקו בנגיף היה גבוה פי שלושה. עוד מוסיף המחקר כי כשבעה מיליון מקרי מוות נחסכו במדינות עניות יחסית שהתקשו בהשגת החיסונים.

מדינות אלו כוסו ע"י "Covax", יוזמה שנוצרה כדי לפעול לשליחת חיסונים גם למדינות עניות. אך למרות זאת, מספר רב של אנשים איבדו את חייהם לנגיף במדינות אלו בשל המחסור בחיסונים. כמאה מדינות לא הצליחו להגיע אל היעד שהציב ארגון הבריאות העולמי - חיסון 40% מהאוכלוסיות עד סוף 2021. על פי הערכת המחקר, מותם של כ-600 אלף אנשים היה נמנע לו היו מצליחים להגיע אל יעד זה. 

נתניהו מקבל את משלוח החיסונים לקורונה של פייזר בנתב"ג

יש לציין כי המחקר, שנערך ב"אימפריאל קולג'" בלונדון, כולל בתוכו מספר מגבלות. חלק מהנחותיו מסתמכות על הנחות לגבי זיהומים משוערים שהובילו למוות ובנוסף, החוקרים אינם ניסו להדגים כיצד אנשים עשויים לשנות את התנהגותם כדי להגביל זיהומים בהיעדר חיסונים. אך יחד עם זאת, נראה כי המחקר הוא התשובה הברורה ביותר עד כה לשאת מספר האנשים שחייהם ניצלו עד כה הודות למבצע החיסונים העולמי.