משרד הבריאות עדכן אתמול (רביעי) את נתוני הקורונה בישראל, שמהם עולה כי ביממה אחת אובחנו בישראל 3,372 בני אדם כחיוביים לנגיף מתוך 59,267 נבדקים. כתוצאה מכך אחוז הנבדקים החיוביים עומד על 5.69% בלבד.

עוד עולה מהנתונים כי מצבם של 191 חולים מוגדר קשה, מתוכם 74 במצב קריטי ו־65 מונשמים. מספר הנפטרים מהנגיף מתחילת המגיפה בישראל עומד על 10,695, בעוד מקדם ההדבקה עדיין נמצא מתחת ל־1 ועומד כעת על 0.88.

בתוך כך, בשבוע האחרון אובחנו בישראל מספר מאומתים לווריאנטים חדשים של נגיף הקורונה. הם אובחנו בבדיקות ה־PCR והריצוף הגנטי הנעשות לנוסעים החוזרים לארץ דרך נתב"ג. בין היתר התגלו שני מאומתים בזן קורונה BA5 וכן מספר חולים בזן BA4.

בסין מיליוני תושבים בבירה בייג'ינג ביצעו אתמול בדיקת קורונה שנייה מתוך שלוש שהם נדרשים לבצע השבוע, בניסיון להימנע מהטלת סגר הדוק על עיר הבירה.

אחרי שבתחילת השבוע נרשמה הסתערות המונית של התושבים על הסופרמרקטים והמכולות כדי לאגור מזון, נדרשו החנויות להבטיח שיש להן מספיק אספקה במדפים. "ביומיים האחרונים, בכל פעם שהלכתי לסופר, היו המון אנשים, אז פניתי לאחור ועזבתי כי הרגשתי מעט לא בטוח", סיפר תושב העיר שי וויי.

בעולם, הנציבות האירופית הכריזה אתמול כי האיחוד עבר את שלב החירום של מגיפת הקורונה, וכי כעת ההתמקדות תהיה בחיסונים, במעקב אחרי התפרצויות אפשריות ובבדיקות תכופות לקראת אפשרות שיגיע גל נוסף בסתיו.

במקביל אנתוני פאוצ'י, הממונה בבית הלבן על המאבק במגיפה, הצהיר כי גם ארה"ב יצאה משלב החירום, והבהיר כי אף שהקורונה נמשכת בעולם – היא כבר אינה גורמת לאשפוזים ולמקרי מוות בארה"ב כפי שהיה בזמן גל האומיקרון.