מסר מעודד: ארגון הבריאות העולמי פרסם היום (חמישי) כי במהלך השבוע האחרון נרשמה ירידה של 21.7% במספר המאומתים לנגיף הקורונה ברחבי העולם. הארגון דיווח כי 5.76 מיליון מאומתים אובחנו בשבוע האחרון, לעומת 7.36 מיליון בשבוע לפני. הנתונים מראים כי זה השבוע הרביעי ברציפות בו רואים ירידה במספר המקרים בעולם.

עוד מסר הארגון כי שיא הנדבקים בנגיף האומיקרון הגיע ב-17 בינואר, בו נדבקו כ-23 מיליון בני אדם מסביב לעולם. יחד עם זאת, מאז נרשמה גם ירידה חדה במספר מקרי מוות, כאשר 17,963 בני אדם נפטרו כתוצאה מסיבוכי הנגיף, לעומת 22,103 בשבוע לפניו, ירידה של 17%. זאת, לאחר שב-18 בינואר דווח על למעלה ממאה אלף מתים מקורונה ברחבי העולם.

קורונה בברזיל (צילום: REUTERS/Amanda Perobelli)
קורונה בברזיל (צילום: REUTERS/Amanda Perobelli)

עם זאת, בעוד שברוב העולם רואים ירידה במספר המאומתים, דווקא בארה"ב נרשמת עלייה חדה. בעשרה הימים האחרונים, מספר המאומתים במדינה עלה ב-24%, ל-245 אלף, לעומת 198 אלף בשבוע לפניו. מספר המאומתים בארה"ב הגיע לשיא של 5 מיליון נדבקים בשבוע אחד, במהלך שיא גל האומיקרון בתחילת חודש ינואר. 

בתוך כך, בית המשפט הפדרלי בפלורידה ביטל ביום שלישי האחרון את חובת עטיית המסיכות בכלי התחבורה הציבורית בארה"ב, פחות משבוע לאחר שהמרכז לבקרת מחלות ומניעתן האריך את הצו עד ל-3 במאי. על פי ההחלטה, נוסעים לא ידרשו יותר בעטיית מסכה ברכבות, אוטובוסים ובמטוסים.

קורונה בארה''ב (צילום:  REUTERS/Andrew Kelly)
קורונה בארה''ב (צילום: REUTERS/Andrew Kelly)

על פי הפסיקה, חברות תעופה פרטיות וחברות מקומיות המפעילות כלי תחבורה יוכלו לקבוע האם לחייב עטיית מסכה נגד נגיף הקורונה. בעקבות ההחלטה, חברות התעופה הגדולות במדינה כבר ביטלו את דרישתן לחובת עטיית מסכה, כמו גם חברת אמטרק המפעילה רכבות בארה"ב.

השופטת שקיבלה את ההכרעה, קתרין קימבל מיזל, שמונתה על ידי הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, קבעה כי הצו המחייב אינו בתוקף יותר. גורם רשמי בממשל ג'ו ביידן אמר כי הם עדיין בוחנים את ההחלטה וטרם החליטו אם לערער עליה, למרות שהמרכז לבקרת מחלות ומניעתן עדיין ממליץ על עטיית מסכה במרחב הציבורי.