הקורונה עדיין איתנו: בעוד שמספר המאומתים לנגיף ברחבי העולם נמצא בירידה, נגיף האומיקרון ממשיך להתשפט בסין ומוביל לעלייה דרמטית במספר המאומתים. זאת, למרות מדיניות "אפס הדבקה" של הממשלה המקומית. אתר "אקסיוס" האמריקאי דיווח היום (שבת) על השפעה דרמטית על הכלכלה הסינית בעקבות המדיניות הממשלתית.

בעקבות כך, העיר שגנחאי, הגדולה ביותר בעולם והבירה הפיננסית של המדינה, נמצאת כעת בסגר. הסגר משפיעה בצורה ישירה על כ-200 מיליון איש, כ-14% מאוכלוסיית המדינה אשר נמצאים בסגר מלא או חלקי. אתר "אקסיוס" דיווח כי בעקבות כך, מפעלים גדולים ומשמעותיים כמו אפל וסטלה נאלצו להפסיק את עבודתם, ובכך גם יותר מ-90% מהמפעלים והמחסנים בעיר.

אנשים בתור לבדיקת קורונה בסין (צילום: REUTERS/Carlos Garcia Rawlins)
אנשים בתור לבדיקת קורונה בסין (צילום: REUTERS/Carlos Garcia Rawlins)

סין דיווחה כי ביממה האחרונה, אובחנו כ-23 אלף מאומתים לנגיף הקורונה בשגנחאי וכי הרשויות מכינות אלפי מיטות חדשות במרכזי הסגר המאולתרים בעיר. בינתיים, התושבים המקומיים החלו לכעוס על מגבלות הסגר, כאשר חלקם משתמשים במדיה החברתית כדי להתלונן על מחסור במזון ומביעים זעם על עובדי הבריאות במדינה.

בעקבות כך, ארה"ב הזהירה מפני צעדים "שרירותיים" של הממשלה הסינית כנגד נגיף הקורונה, ומסרה כי תאפשר לחלק מהצוותים בקונסוליות בשגנחאי לעזוב, למרות גל התחלואה בעיר. מחלקת המדינה של ארה"ב הזהירה