הנגיף עדיין כאן: המנהל הכללי של ארגון הבריאות העולמי, תאודרוס אדהנום גברה-יסוס, אמר היום (רביעי) כי מספר הנדבקים בנגיף הקורונה ברחבי העולם, זינק בשבוע האחרון ב-8%, לעומת השבוע שלפניו וכי זה "רק קצה הקרחון". כמו כן, על פי נתוני הארגון, כ-11 מיליון איש נדבקו בשבוע האחרון ויתר מ-43 אלף בני אדם מתו.

סוכנות הידיעות TASS דיווחה כי הנתונים של משרד הבריאות העולמי מצביעים על עלייה של 29% במספר הנדבקים במערב האוקיינוס השקט ועלייה של 12% במספר המתים. כמו כן, ישנה עלייה של 12% במספר הנדבקים באפריקה ועלייה של 2% ביבשת אירופה, שמהווה 44% מכלל הנדבקים בשבוע האחרון ברחבי העולם. יחד עם זאת, בשאר היבשות, נראה כי ישנה דווקא ירידה במספר הנדבקים. 

המספר הגדול ביותר של נדבקים חדשים לנגיף הקורונה דווח בדרום קוריאה, שם אובחנו מעל לשני מיליון נדבקים, אחריה ויאטנם עם 1,670,027, גרמניה עם 1,350,362 נדבקים וצרפת עם כמעט חצי מיליון נדבקים.

במספר המתים מתחילת המגפה, ארה"ב מובילה בראש, עם יותר מ־958 אלף מתים. אחריה נמצאות הודו עם 515 אלף מתים וברזיל עם 654 אלף מתים. הנתונים הסטטיסטיים של ארגון הבריאות העולמי מצביעים, כי מפרוץ מגפת הקורונה, כ-458,479,635 בני אדם נדבקו ברחבי העולם, וכ-6,047,653 בני אדם נפטרו.

משרד הבריאות קיים דיון בעקבות העלייה בתחלואה בעולם
ראש הממשלה, נפתלי בנט ושר הבריאות, ניצן הורוביץ', קיימו לפני זמן קצר התייעצות נוכח העלייה בשיעורי ההדבקה בנגיף הקורונה במספר מוקדים ברחבי העולם. לאחר הדיון הם הגיעו להחלטה כי חובת עטיית המסכות תימשך בשלב זה, ותיבחן מחדש לקראת חג הפסח. כמו כן, החליטו על המשך פעילות פרויקט "מגן אבות" לשמירה על האוכלוסיות המבוגרות בישראל, והאצת והרחבת פריסת מסנני האוויר (HEPA) בכיתות הלימוד במערכת החינוך.

כמו כן, הוחלט על המשך מאמצי ההסברה לעידוד השלמת שלוש מנות חיסון בקרב אוכלוסיות שטרם עשו זאת ווידוא מלאי החיסונים והתרופות, לקראת אפשרות של זן קורונה קשה, במידה ויתגלה. בדיון השתתפו גם מנכ"ל משרד הבריאות, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ממונה הקורונה, המשנה לראש המל"ל, מפקד פיקוד העורף, הממונה על ההתגוננות במשרד הביטחון וגורמי מקצוע נוספים.